Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ellen Altfest’in Eserlerinde Öne Çıkan Yaklaşımlar: Temsiliyet ve Psikolojik Etkiler

Yıl 2020, Sayı: 3, 99 - 116, 26.02.2020
https://doi.org/10.46372/arts.688164

Öz

Ellen Altfest’in eserleri incelendiğinde; temsil kavramının ve psikolojik etkilerin öne plana çıktığı gözlemlenmiştir. Araştırmanın amacı; Ellen Altfest’in eserlerindeki detaylandırmaların ve hiperrealist aktarımların nasıl geliştiğini incelemektir. Aynı zamanda benzer üslup yönelimi olan sanatçılar ile Ellen Altfest’in eserleri karşılaştırılarak; temsil olgusunun altında yatan gerekçeleri ortaya çıkarmaktır. Araştırmada Ellen Altfest’in eserleri ile Praksiteles’in Knidos Afroditi, Lucian Freud’un Ayvalar ve Yaprakları ile Kız, Chuck Close’un James isimli eserleri karşılaştırma yapılmıştır. Seçilen bu sanatçılar ve eserleri; araştırmanın kapsam ve konusunu oluşturmaktadır. Araştırmanın problemleri şu şekilde sıralanabilir: Ellen Altfest’in eserlerinde öne çıkan temsiliyetin ve psikolojik etkilerin gerekçeleri nelerdir? Araştırmaya konu olan sanatçılar, eserlerinde temsil olgusunu nasıl ele almışlardır? Sanatta temsil olgusunun; kavramsal ve anlamsal bir ilişkisi var mıdır? Ellen Altfest’in eserlerindeki detaylandırmanın kavramsal bir açıklaması var mıdır? Seçilen sanatçılar ile Ellen Altfest’in eserleri arasındaki farklılıklar nelerdir? Bu soruların cevapları; Ellen Altfest’in eser çözümlemelerine ve sanatta temsil olgusuna açıklık getireceği umulmaktadır.

Kaynakça

  • Aho, E. (2010). Meeting of Minds. Modern Painters, 22 (1), 41.
  • Dinç, M. (2016). Tarsus Müzesi Taş Eserleri Heykeltıraşlık ve Mimari Plastik Eserler. S. Durugönül (Ed.). İstanbul: Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası Tarsus Ticaret Borsası Yayını, 86.
  • Durugönül, S. (2018). Heykeller Konuşabilseydi… Antik Yunan Heykeltıraşlık Sanatına Toplumsal Açıdan Bir Bakış. Ankara: Bilgin Kültür Sanat Yayınları.
  • Goodwin, C. (2019). The Art of Concentration. Modern Painters, 31(3), 124.
  • Gök, C. (2016). Değişen İmgeler ve Temsiliyet. İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı (2), Cilt 1, 116.
  • Harris, J. C. (2013). Lucian Freud’s reflection (self-portrait). JAMA Psychiatry, 70(5), 455.
  • Higgie, J. (2014). 8 Painters on Painting. Frieze, (160), 95.
  • Ho, C. K. (2006). Ellen Altfest: Still Lives. Modern Painters, 117.
  • Johnson, M. M. (1992). Chuck Close: Editions. Arts & Activities, 111(4), 18.
  • Sherlock, A. (2015). Ellen Altfest. Frieze, (173), 177.
  • Yılmaz, M. (2013). Modernden Postmoderne Sanat. İstanbul: Ütopya Yayınevi.
  • Xu, T. (2019). Ellen Altfest at White Cube Hong Kong. Modern Painters, 31(1), 96.

Prominent Approaches in Ellen Altfest’s Works: Representation and Psychological Impacts

Yıl 2020, Sayı: 3, 99 - 116, 26.02.2020
https://doi.org/10.46372/arts.688164

Öz

When the works of Ellen Altfest are analysed, it has been observed that the concept of representation and psychological impacts have become prominent. The aim of the research is to examine how the details and hyperrealist transferences develop in Ellen Altfest’s work. In addition, it aims to reveal the truth behind the concept of representation by comparing Ellen Altfest’s works with artists who have the same tendencies in style. The research compares Praxiteles’s Aphrodite of Knidos, Lucian Freud’s Quinces and Girl with Leaves, Chuck Close’s James, with Ellen Altfest’s works. These selected artists and their works create the scope and theme of the research. The problems in the study can be listed as follows: What are the reasons of representation and psychological impacts that are prominent in Ellen Altfest’s works? How have the artists, who are subject to the research, approached the concept of representation in their works? Is there a conceptual and semantic relationship between the concept of representation in art? What are the differences between the selected artists and the works of Ellen Altfest? It is expected that the answers to these questions will clarify Ellen Altfest’s analysis of works and the concept of representation in art.

Kaynakça

  • Aho, E. (2010). Meeting of Minds. Modern Painters, 22 (1), 41.
  • Dinç, M. (2016). Tarsus Müzesi Taş Eserleri Heykeltıraşlık ve Mimari Plastik Eserler. S. Durugönül (Ed.). İstanbul: Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası Tarsus Ticaret Borsası Yayını, 86.
  • Durugönül, S. (2018). Heykeller Konuşabilseydi… Antik Yunan Heykeltıraşlık Sanatına Toplumsal Açıdan Bir Bakış. Ankara: Bilgin Kültür Sanat Yayınları.
  • Goodwin, C. (2019). The Art of Concentration. Modern Painters, 31(3), 124.
  • Gök, C. (2016). Değişen İmgeler ve Temsiliyet. İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı (2), Cilt 1, 116.
  • Harris, J. C. (2013). Lucian Freud’s reflection (self-portrait). JAMA Psychiatry, 70(5), 455.
  • Higgie, J. (2014). 8 Painters on Painting. Frieze, (160), 95.
  • Ho, C. K. (2006). Ellen Altfest: Still Lives. Modern Painters, 117.
  • Johnson, M. M. (1992). Chuck Close: Editions. Arts & Activities, 111(4), 18.
  • Sherlock, A. (2015). Ellen Altfest. Frieze, (173), 177.
  • Yılmaz, M. (2013). Modernden Postmoderne Sanat. İstanbul: Ütopya Yayınevi.
  • Xu, T. (2019). Ellen Altfest at White Cube Hong Kong. Modern Painters, 31(1), 96.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale
Yazarlar

Evrim Özeskici 0000-0003-1491-3487

Yayımlanma Tarihi 26 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özeskici, E. (2020). Ellen Altfest’in Eserlerinde Öne Çıkan Yaklaşımlar: Temsiliyet ve Psikolojik Etkiler. ARTS: Artuklu Sanat Ve Beşeri Bilimler Dergisi(3), 99-116. https://doi.org/10.46372/arts.688164

21811

ARTS, CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmaktadır cc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1nc.svg?ref=chooser-v1