Ellen Altfest’in eserleri incelendiğinde; temsil kavramının ve psikolojik etkilerin öne plana çıktığı gözlemlenmiştir. Araştırmanın amacı; Ellen Altfest’in eserlerindeki detaylandırmaların ve hiperrealist aktarımların nasıl geliştiğini incelemektir. Aynı zamanda benzer üslup yönelimi olan sanatçılar ile Ellen Altfest’in eserleri karşılaştırılarak; temsil olgusunun altında yatan gerekçeleri ortaya çıkarmaktır. Araştırmada Ellen Altfest’in eserleri ile Praksiteles’in Knidos Afroditi, Lucian Freud’un Ayvalar ve Yaprakları ile Kız, Chuck Close’un James isimli eserleri karşılaştırma yapılmıştır. Seçilen bu sanatçılar ve eserleri; araştırmanın kapsam ve konusunu oluşturmaktadır. Araştırmanın problemleri şu şekilde sıralanabilir: Ellen Altfest’in eserlerinde öne çıkan temsiliyetin ve psikolojik etkilerin gerekçeleri nelerdir? Araştırmaya konu olan sanatçılar, eserlerinde temsil olgusunu nasıl ele almışlardır? Sanatta temsil olgusunun; kavramsal ve anlamsal bir ilişkisi var mıdır? Ellen Altfest’in eserlerindeki detaylandırmanın kavramsal bir açıklaması var mıdır? Seçilen sanatçılar ile Ellen Altfest’in eserleri arasındaki farklılıklar nelerdir? Bu soruların cevapları; Ellen Altfest’in eser çözümlemelerine ve sanatta temsil olgusuna açıklık getireceği umulmaktadır.
When the works of Ellen Altfest are analysed, it has been observed that the concept of representation and psychological impacts have become prominent. The aim of the research is to examine how the details and hyperrealist transferences develop in Ellen Altfest’s work. In addition, it aims to reveal the truth behind the concept of representation by comparing Ellen Altfest’s works with artists who have the same tendencies in style. The research compares Praxiteles’s Aphrodite of Knidos, Lucian Freud’s Quinces and Girl with Leaves, Chuck Close’s James, with Ellen Altfest’s works. These selected artists and their works create the scope and theme of the research. The problems in the study can be listed as follows: What are the reasons of representation and psychological impacts that are prominent in Ellen Altfest’s works? How have the artists, who are subject to the research, approached the concept of representation in their works? Is there a conceptual and semantic relationship between the concept of representation in art? What are the differences between the selected artists and the works of Ellen Altfest? It is expected that the answers to these questions will clarify Ellen Altfest’s analysis of works and the concept of representation in art.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | February 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2020Issue: 3 |
ARTS is licensed under CC BY-NC 4.0
PUBLISHER | JOURNAL BOARDS | INDEXES | PRICE POLICY | STATISTICS | MIAR | SHERPA ROMEO