Bu çalışmada dijital dönüşümün ve sosyal medyanın, sanat organizasyonları ve sanat tüketimine olan etkisi incelenmektedir. Aynı zamanda, dijital sanatın, bilhassa sanatın toplumsal ölçüde yaygınlaştırılarak herkes tarafından ulaşılabilmesine ne ölçüde katkı sağladığı tartışılmaktadır. Mevcut literatürün, yapılan çalışma ve projelerin gözden geçirilmesiyle elde edilen bulgular eleştirel bir bakışla değerlendirilmektedir. Dijitalleşme, sanat eserlerini deneyimleme ve üretme biçimimizi dönüştürmesinin yanı sıra lokasyon, zaman ve para tüketimi konusundaki sınırlılıkları azaltır. Dijital medyanın, artırılmış gerçeklik (AR – Augmented Reality) ve sanal gerçeklik (VR – Virtual Reality) teknolojisini kullanarak yakaladığı ivme, sanat eserleriyle kapsamlı bir etkileşime girmemizi sağlayarak pasif bir deneyimden aktif bir sanat deneyimine geçişi sağlar. Son olarak, sosyal medyanın kullanım alanlarının genişlemesi, sanat tüketiminde çevrimiçi bir sosyalleştirici etki yaratırken, sanat organizasyonlarının sanat tüketicisine daha düşük maliyetlerle ulaşabilmesine olanak tanır.
dijital sanat dijital medya dijital müze sanal gerçeklik artırılmış gerçeklik
In this study, the effects of digital transformation and social media on art organizations and art consumption are examined. At the same time, it is discussed to what extent it contributes to the dissemination of art on a social scale and makes it accessible to everyone. Findings obtained by reviewing the current literature, studies and projects are evaluated with a critical view. Digitalization transforms the way we experience and produce works of art, as well as reducing limitations on location, time and money consumption. Enhancing digital media with augmented reality and virtual reality technology enables us to interact extensively with works of art, enabling the transition from a passive experience to an active art experience. Finally, the expansion of the usage areas of social media creates an online socializing effect in the consumption of art, while allowing art organizations to reach the art consumer at lower costs.
digital art digital media digital museum virtual reality augmented reality
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Kasım 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022Sayı: Dijitalleşme Özel Sayısı |
ARTS, CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmaktadır
YAYINCI | DERGİ KURULLARI | DİZİNLER | ÜCRET POLİTİKASI | İSTATİSTİKLER | MIAR | SHERPA ROMEO