Günümüzde
kıyamet sonrası dünya tasvirlerinin yapıldığı ve bu apokaliptik sonralarda,
sürekli çatışma halindeki distopik toplumsal düzenlerin kurulduğu içeriklere
sahip sinema filmlerinin sayısının giderek arttığı gözlemlenmektedir. Bunun
nedenlerini, kapital sistemin küresel çapta içine düştüğü ekonomik, ekolojik
krizlerle, küresel ısınmanın artık gözle görülür etkileriyle, bölgesel
savaşların, çatışmaların artmasıyla ve bu eksende silahlanma yarışlarının tüm
20. Yüzyılda olduğu gibi hız kesmeden devam etmesiyle, kitle iletişim araçları
aracılığıyla, ‘bilgi’ye dair dezenformasyon ve manipülasyonun aşırı uçlarda
seyretmesiyle ilişkili olarak ele alabiliriz. Yine bilimsel-teknolojik
gelişmelerin aldığı seyir, laboratuvarlarda geliştirilen, ne türden etkilerinin
olacağı henüz kestirilemeyen virüs türleri de, bu nedenlerle ilişkili olarak
ele alınabilir. İnsan türünün gelişim arzusu, diğer yüzünde kendi kendinin
sonunu da getirme şeklindeki fantazileri de beslemektedir. Bu araştırma bu
nitelikte yapımların temelini oluşturan kültürel ve tarihsel derinliği
incelerken, bu türe dahil edilen edebiyat uyarlaması ‘Bird Box’ adlı yapım bu
temellendirme ile analiz edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Sayı: 2 |
ARTS, CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmaktadır
YAYINCI | DERGİ KURULLARI | DİZİNLER | ÜCRET POLİTİKASI | İSTATİSTİKLER | MIAR | SHERPA ROMEO