Animasyon filmleri, hem çocukları hem de yetişkinleri, gerçekçi şekilde çekilmiş aksiyon filmlerinin etkileme gücünden daha fazla etkilemekte ve bu iki yaş gurubunu bu anlamda bir araya getirmektedir. Bu filmlerdeki görsel açıdan zengin anlatı yapıları, bilinçaltı mesajlarının farklı yorumlanmasına ve anlaşılmasına olanak tanımaktadır. Sinematografik mekanlarda fikirler ve görsel dillerdeki benzersizliğin bu tür yorumlayıcı potansiyeli, göstergebilimsel bağlamda nadiren araştırılmaktadır. Çalışmanın amacı, Soul animasyon filmindeki ana karakter olan Joe Gardners’ın yolculuğuna bakarak, görsel bilgilerin göstergelerini estetik olarak analiz etmek ve anlamlandırmaktır. Araştırmada ilk olarak karakterlerin tüm kişilikleri iç ve dış görünüşleri bakımından analiz edilmiş ve filmin anlatımındaki ilişkileri tartışılmıştır. Araştırmanın ikinci kısmında ise gösterge, gösteren ve gösterilen yapısına dayalı göstergebilim analizi için toplam 10 sahne seçilmiş ve seçilen sahnelerin düz ve yan anlamları da açıklanmıştır. Joe Gardner ve onun hayatının anlam arayışı arasında önemli bir pozitif ilişki bulunduğu analiz edilmiştir. Bu analiz, hayatın gerçek anlamının küçük şeylerden mutluluk duymak olduğunu ortaya çıkarmıştır. Filmdeki verilerden elde edilen sonuçlara bakılırsa, seçimler ile gerçekleşen olaylara farklı açılardan bakma ilişkisindeki ince çizginin resmedildiği görülmektedir.
Animation films connect both children and adults in a comprehensive way that sometimes live-action films abstain to do so. The visually rich narrative structures in these films allow diverse interpretations and understandings of the subliminal messages. Such interpretive potential of uniqueness in ideas and visual languages in cinematic spaces is rarely investigated in the semiotic context. The aim of the study is to aesthetically analyze and comprehend the meanings of the visual information from the animation film Soul by understanding the main character Joe Gardner’s journey. In the first segment of the research, all of the characters’ personalities from inner and outer appearance were analyzed and their relation in the film’s narration was discussed. In the second segment of the research, a total of 10 scenes were selected for semiotics analysis based on an indicator, indicative and indicated structure. Furthermore, straight and side meanings of the selected scenes were described. A significant positive relationship was identified between Joe Gardner and his pursuit of the meaning of life. The analysis revealed that the true meaning of life is in finding happiness from small things. Thus, this film’s findings explain the thin line between choices and seeing things from different perspectives.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Radio-Television |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2022 |
Published in Issue | Year 2022Issue: 7 |
ARTS is licensed under CC BY-NC 4.0