Public diplomacy efforts in Turkey is quite new. It is struggling with many problems because its new. Together with so many questions that struggling, Turkey Middle East, the Balkans and the Turkish Republic in the framework of implemantation of public diplomacy is workin to evolve in terms of being a regional power. It also undertakes global public diplomacy practices. The process of globalization and changing diplomacy reveals the importance of public diplomacy for today’s states. Fort his reason, especially today’s sovereign states attach importance to public diplomacy studies aiming to create global public opinion within the framework of seeking new roles. The most important power that sovereign states hav efor global public diplomacy applications is mass media. Visual mass media, in particular, are the cheapest and easiest way for sovereign states to create global public opinion. Today, public diplomacy is one of the most important elements of the Republic of Turkey’s soft power building a strong culture of a brand is important in terms of World public opinion to create a good image. Public diplomacy ‘paradise of both natural and historical riches in this context it is important for Turkey to become a power in terms of the brand in the country. For this reason, in this study, the analysis of the branding process of Turkish public diplomacy was made by comparing the Prime Ministry Public Diplomacy Coordinatorship and the Presidency Communication Presidency.
Türkiye’de kamu diplomasisi çalışmaları oldukça yenidir. Yeni olması nedeniyle birçok sorunla boğuşmaktadır. Boğuştuğu pek çok sorunla beraber, Türkiye Ortadoğu, Balkanlar ve Türk Cumhuriyetleri çerçevesinde kamu diplomasisi uygulamalarında, bölgesel güç olma bağlamında gelişmeye çalışmaktadır. Ayrıca küresel kamu diplomasisi uygulamalarına da imza atmaktadır. Küreselleşme süreci, değişen diplomasi anlayışı günümüz devletleri açısından kamu diplomasisinin önemini ortaya çıkarmıştır. Bu nedenle özellikle günümüz egemen devletleri yeni rol arayışı çerçevesinde küresel kamuoyu yaratma amaçlı kamu diplomasisi çalışmalarına önem vermektedir. Egemen devletlerin küresel kamu diplomasisi uygulamaları için ellerindeki en önemli güç kitle iletişim araçlarıdır. Özellikle görsel kitle iletişim araçları küresel kamuoyu yaratmanın egemen devletler için en ucuz ve en kolay yoludur. Günümüzde yumuşak gücün en önemli unsurlarından olan kamu diplomasisi Türkiye Cumhuriyeti’nin güçlü kültür yapısının markalaşarak dünya kamuoyuna iyi imaj yaratması açısından önem taşımaktadır. Kamu diplomasisi bu bağlamda hem doğal hem de tarihi zenginliklerin cenneti olan Türkiye’nin marka ülke olması açısından önemli bir güçtür. Bu nedenle bu çalışmada Türk kamu diplomasisinin markalaşma sürecinin analizi kapatılan Başbakanlık Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü ile Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığının karşılaştırılması ile yapılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | February 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2020Issue: 3 |
ARTS is licensed under CC BY-NC 4.0