Research Article
BibTex RIS Cite

Turkish Public Diplomacy in the Context of Brand Building: Instance of The Prime Ministry Public Diplomacy Coordination Office and The Presidency Directorate of Communications

Year 2020, Issue: 3, 64 - 83, 26.02.2020

Abstract

Public diplomacy efforts in Turkey is quite new. It is struggling with many problems because its new. Together with so many questions that struggling, Turkey Middle East, the Balkans and the Turkish Republic in the framework of implemantation of public diplomacy is workin to evolve in terms of being a regional power. It also undertakes global public diplomacy practices. The process of globalization and changing diplomacy reveals the importance of public diplomacy for today’s states. Fort his reason, especially today’s sovereign states attach importance to public diplomacy studies aiming to create global public opinion within the framework of seeking new roles. The most important power that sovereign states hav efor global public diplomacy applications is mass media. Visual mass media, in particular, are the cheapest and easiest way for sovereign states to create global public opinion. Today, public diplomacy is one of the most important elements of the Republic of Turkey’s soft power building a strong culture of a brand is important in terms of World public opinion to create a good image. Public diplomacy ‘paradise of both natural and historical riches in this context it is important for Turkey to become a power in terms of the brand in the country. For this reason, in this study, the analysis of the branding process of Turkish public diplomacy was made by comparing the Prime Ministry Public Diplomacy Coordinatorship and the Presidency Communication Presidency.

References

  • Bricui, V., Bricui, A., (2016), A Brief History Of Brands And The Evolution Of Place Branding, Bulettin of Transilvania Universty of Brasov, Series VII: Social Sciences Law, S. 9(58), ss. 137-142. Gültekin B., (2005), Türkiye’nin Uluslararası İmajında Yükselen Değerler ve Eğilimler, Selçuk Üniversitesi iletişim Fakültesi Akademik Dergisi, S(4), ss.126-140. Karreman D.,ve Rylander, A., ( 2008). Managing Meaning through Branding — the Case of a Consulting Firm, https://journals.sagepub.com. Keller, K., L., (2003), Conceptualizin, Measuring and Managing Customer-Based Brand Equity, Journal of Marketing, S(57)1, ss.1-12. Khan, S., Mufti, O., (2007), The Hot History&Cold Future of Brands, Journal of Managerial Sciences, S.1.(1), ss.75-87. Özkan, A. (2012). Kamu Diplomasisi kitabına giriş. Kamu Diplomasisi (Ed: Abdullah Özkan-Tuğçe Ersoy Öztürk). İstanbul: Tasam Yayınları Papadopoulos, N., (2004), Place branding: Evolution, meaning and implications, Place Brand Public Dipl 1, 36–49. İnternet Kaynakları http://kdk.gov.tr/faaliyetler/koordinator/12, 05.02.2017 E. Kılıçaslan doktora tez çalışmasında yararlanılan kaynak. Kdk.gov.tr. sitesi yok. www. İletisim.gov.tr., E.T. 12.01.2020 Tanaçer, Rıza Tamer, http://www.tamertanacar.com/p=146, 09.02.2017).

Marka İnşası Bağlamında Türk Kamu Diplomasisi: Başbakanlık Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü ve Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Örnekleri

Year 2020, Issue: 3, 64 - 83, 26.02.2020

Abstract

Türkiye’de kamu diplomasisi çalışmaları oldukça yenidir. Yeni olması nedeniyle birçok sorunla boğuşmaktadır. Boğuştuğu pek çok sorunla beraber, Türkiye Ortadoğu, Balkanlar ve Türk Cumhuriyetleri çerçevesinde kamu diplomasisi uygulamalarında, bölgesel güç olma bağlamında gelişmeye çalışmaktadır. Ayrıca küresel kamu diplomasisi uygulamalarına da imza atmaktadır. Küreselleşme süreci, değişen diplomasi anlayışı günümüz devletleri açısından kamu diplomasisinin önemini ortaya çıkarmıştır. Bu nedenle özellikle günümüz egemen devletleri yeni rol arayışı çerçevesinde küresel kamuoyu yaratma amaçlı kamu diplomasisi çalışmalarına önem vermektedir. Egemen devletlerin küresel kamu diplomasisi uygulamaları için ellerindeki en önemli güç kitle iletişim araçlarıdır. Özellikle görsel kitle iletişim araçları küresel kamuoyu yaratmanın egemen devletler için en ucuz ve en kolay yoludur. Günümüzde yumuşak gücün en önemli unsurlarından olan kamu diplomasisi Türkiye Cumhuriyeti’nin güçlü kültür yapısının markalaşarak dünya kamuoyuna iyi imaj yaratması açısından önem taşımaktadır. Kamu diplomasisi bu bağlamda hem doğal hem de tarihi zenginliklerin cenneti olan Türkiye’nin marka ülke olması açısından önemli bir güçtür. Bu nedenle bu çalışmada Türk kamu diplomasisinin markalaşma sürecinin analizi kapatılan Başbakanlık Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü ile Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığının karşılaştırılması ile yapılmıştır.

References

  • Bricui, V., Bricui, A., (2016), A Brief History Of Brands And The Evolution Of Place Branding, Bulettin of Transilvania Universty of Brasov, Series VII: Social Sciences Law, S. 9(58), ss. 137-142. Gültekin B., (2005), Türkiye’nin Uluslararası İmajında Yükselen Değerler ve Eğilimler, Selçuk Üniversitesi iletişim Fakültesi Akademik Dergisi, S(4), ss.126-140. Karreman D.,ve Rylander, A., ( 2008). Managing Meaning through Branding — the Case of a Consulting Firm, https://journals.sagepub.com. Keller, K., L., (2003), Conceptualizin, Measuring and Managing Customer-Based Brand Equity, Journal of Marketing, S(57)1, ss.1-12. Khan, S., Mufti, O., (2007), The Hot History&Cold Future of Brands, Journal of Managerial Sciences, S.1.(1), ss.75-87. Özkan, A. (2012). Kamu Diplomasisi kitabına giriş. Kamu Diplomasisi (Ed: Abdullah Özkan-Tuğçe Ersoy Öztürk). İstanbul: Tasam Yayınları Papadopoulos, N., (2004), Place branding: Evolution, meaning and implications, Place Brand Public Dipl 1, 36–49. İnternet Kaynakları http://kdk.gov.tr/faaliyetler/koordinator/12, 05.02.2017 E. Kılıçaslan doktora tez çalışmasında yararlanılan kaynak. Kdk.gov.tr. sitesi yok. www. İletisim.gov.tr., E.T. 12.01.2020 Tanaçer, Rıza Tamer, http://www.tamertanacar.com/p=146, 09.02.2017).
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Emine Kılıçaslan 0000-0002-4226-9409

Publication Date February 26, 2020
Published in Issue Year 2020Issue: 3

Cite

APA Kılıçaslan, E. (2020). Marka İnşası Bağlamında Türk Kamu Diplomasisi: Başbakanlık Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü ve Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Örnekleri. ARTS: Artuklu Sanat Ve Beşeri Bilimler Dergisi(3), 64-83. https://doi.org/10.46372/arts.674274

ARTS is licensed under CC BY-NC 4.0 cc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1nc.svg?ref=chooser-v1