Çağdaş Türk Seramik Sanatında yeni yaklaşımlar ve ifade arayışları son yirmi yılda hızla gelişim göstermektedir. Bu gelişim sanatın farklı disiplinleriyle eş zamanlı olarak ilerlemektedir. Resim, heykel ve seramik gibi disiplinlerde ifade biçimleri, günümüzde yerini postmodern söyleme bırakır. Geleneksel anlatım biçimlerinin yanında yeni anlatım yolları da aranmaya başlanmaktadır. Hazır nesne, çoğaltma, baskı, tekrar ve kopyalama gibi yöntemler, çağdaş sanatın anlatım biçimleridir. Günümüzde seramik sanatında yapılan çalışmaların bazıları enstelasyon üzerine kurgulanmaktadır. Burçak Bingöl, İnsel İnal ve Candeğer Furtun gibi sanatçıların eserlerinde yerleştirme, ifade ve kavram önemlidir. Böylece toplumsal olaylara bağlı olarak eserlerin ifade biçimleri ve algısı değişime uğramıştır. Araştırmada “Yerleştirme, İfade ve Kavram” üzerine uygulama yapan Çağdaş Türk Seramik sanatçılarının eserlerine yer verilmiştir. Sanatçıların eserleri üzerinden analiz yapılması hem konunun önemini ortaya çıkaracağı hem de Türk Seramik sanatının günümüzdeki değişim ve gelişimini tespit edeceği düşünülmektedir.
New approaches and means of expression in contemporary Turkish ceramic art have developed rapidly in the last 20 years. This development is proceeding simultaneously with different disciplines of art. Today, means of expression in different disciplines such as painting, sculpture, and ceramics give their place to postmodern statements. Aside from the traditional, there is also a search for new means of expression. Methods such as ready-made objects, reproduction, print, repetition and copying are means of expression in contemporary art. Today, some ceramic art works are built on installations. Installation, expression and concept are important in the works of artists such as Burçak Bingöl, İnsel İnal and Candeğer Furtun. Thus, the means and perception of expression have gone through changes based on societal occurrences. This research includes the works of contemporary Turkish ceramic artists who implement “Installation, Expression and Concept”. It is expected that carrying out an analysis on the works of these artists will determine both the significance of the topic, and the present change and development in Turkish ceramic art.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | February 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |
ARTS, CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmaktadır
YAYINCI | DERGİ KURULLARI | DİZİNLER | ÜCRET POLİTİKASI | İSTATİSTİKLER | MIAR | SHERPA ROMEO