Amaç ve Kapsam

Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Giresun University Journal of Faculty of Education), uluslararası hakemli bir dergi olup “eğitim alanında yapılan çalışmaları” ortaya çıkarmak amacıyla kurulmuştur. Bu bakımdan nitelikli bilimsel çalışmalar aracılığıyla, eğitim sorunlarının çözümüne katkı sağlanması hedeflenmektedir.
Bu Bağlamda Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi’nin amaçları;
• Eğitim alanında ulusal ve uluslararası öneme sahip konularda araştırmalar yayınlamak,
• Araştırma tasarımı ve/veya bulguları açısından ulusal ve uluslararası öneme sahip yüksek kalitede makaleler yayınlamak,
• Ulusal ve uluslararası araştırmacılar arasında iletişim ağı kurmak,
• Eğitim, öğretim ve öğrenme alanlarındaki bilimsel çalışmaların geniş kitlelere ulaşması için bir platform sağlamaktır.

Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi eğitimde kuramsal temelli makaleler, uygulamaya dayalı makaleler, meta analiz makaleleri ve derleme makaleleri ile ilgili çalışmalara açıktır. Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi'nde eğitim alanında yapılan çalışmalara Türkçe veya İngilizce dillerinde yer verilmektedir. Derginin hedef kitlesini, eğitim bilimcileri başlığı altında matematik ve fen eğitimi, Türkçe ve sosyal bilimler eğitimi, psikolojik danışmanlık ve rehberlik eğitimi, temel eğitim, bilgisayar ve öğretim teknolojileri, yabancı dil eğitimi, güzel sanatlar eğitimi gibi alanlarda çalışma ve eğitimlerini sürdüren araştırmacılar, öğretmenler, öğretmen adayları, bilişimciler, öğrenciler ve eğitim sektörüne yönelik ürün ve hizmet üreten kişiler ve kuruluşlar oluşturmaktadır. Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi; açık erişimli ve çift kör hakemli (double blind-reviewed) bir dergidir. Gönderilen makaleler derginin amaç, odak ve kapsamına uygun görüldüğü takdirde değerlendirilmek üzere en az iki hakeme gönderilir. Hakemlerden ve alan editörlerinden gelen değerlendirme sonuçlarına göre, gönderilen makale ya reddedilir ya da kabul edilir. Eğer en az iki hakem ve alan editörü olumlu görüş bildirirse, gelen görüşler doğrultusunda yazar(lar)dan varsa gerekli düzeltmeleri yapmaları istenir. Gerekli görülen düzeltmelere yazar(lar) tarafından tamamlandığında, yazım kuralları doğrultusunda makale tekrar incelenir ve yazar(lar)la iletişime geçilerek son hali ile yayınlanır.

Yayımlanma Ayları
Haziran Aralık
Son Güncelleme Zamanı: 11.03.2024 12:08:25

Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Giresun University Journal of Faculty of Education)