Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Visible and Invisible Borders around Women: Feminist Meaning of War and Migration in Cinema

Yıl 2020, , 57 - 63, 26.02.2020
https://doi.org/10.46372/arts.676381

Öz

Although women and children are the most affected by the wars and migrations that cause great destruction and suffering, the difficulties they face in this process and how they perceive what is happening is still not well understood. Turkey is one of the countries in which the consequences of the Syrian civil war and migration are the most visible. However, media and art works on the impacts of the Syrian civil war on Turkey and how Turkey perceive the civil war and migration are very limited. This study examines how war and migration, which make the borders between nation-states permeable, change the boundaries of women’s lives, social roles and bodies as well as patriarchal social perspectives against women through the film “Misafir” (Guest - 2017).

Kaynakça

  • İnceoğlu, İrem. 2015. “Beyaz Perdede Kadın Anlatısı: Mavi Dalga Filminin Feminist İncelemesi.” Fe Dergi: Feminist Eleştiri, 7(2): 87-94.
  • Kaplan, E. Ann. 1983. Woman and Film, New York and London:Methuen.
  • Kibby, Marjorie and Costello, Brigid. 2004. “Displaying the Phallus: Masculinity and the Performance of Sexuality on the Internet.” In Feminism and Masculinities by Peter F. Murphy, 214-227. Oxford and New York: Oxford University Press.
  • Kofman, Eleonore, Phizacklea, Annie, Raghuram, Parvati and Sales, Rosemary. 2000. Gender and International Migration in Europe. London and New York: Routledge.
  • Öğüt, Hande (2009). “Kadın Filmleri ve Feminist Karşı Sinema.” Cogito, 58: 202-217.

Kadınları Saran Görünür ve Görünmeyen Sınırlar: Sinemada Savaş ve Göçün Feminist Anlamı

Yıl 2020, , 57 - 63, 26.02.2020
https://doi.org/10.46372/arts.676381

Öz

Kadınlar ve çocuklar büyük yıkım ve ıstıraplara neden olan savaş ve göçlerden en çok etkilenenler olsa da, bu süreçte karşılaştıkları zorlukların neler olduğu ve unları nasıl algıladıkları hala tam olarak anlaşılamamıştır. Türkiye, Suriye iç savaşının ve göçünün sonuçlarının en görünür olduğu ülkelerden biridir. Ancak medya ve sanat alanında, Suriye iç savaşının Türkiye’ye etkileri ve Türkiye’nin iç savaş ve göçü nasıl algıladığı üzerine yapılan çalışmaların yetersi kaldığı görülmektedir. Bu çalışma, ulus-devletler arasındaki sınırları geçirgen hale getiren savaş ve göçün kadınların hayatlarını, toplumsal rollerini ve bedenlerini çevreleyen sınırlarını ve kadınlara yönelik ataerkil sosyal bakış açılarını nasıl değiştirdiğini ele almaktadır.

Kaynakça

  • İnceoğlu, İrem. 2015. “Beyaz Perdede Kadın Anlatısı: Mavi Dalga Filminin Feminist İncelemesi.” Fe Dergi: Feminist Eleştiri, 7(2): 87-94.
  • Kaplan, E. Ann. 1983. Woman and Film, New York and London:Methuen.
  • Kibby, Marjorie and Costello, Brigid. 2004. “Displaying the Phallus: Masculinity and the Performance of Sexuality on the Internet.” In Feminism and Masculinities by Peter F. Murphy, 214-227. Oxford and New York: Oxford University Press.
  • Kofman, Eleonore, Phizacklea, Annie, Raghuram, Parvati and Sales, Rosemary. 2000. Gender and International Migration in Europe. London and New York: Routledge.
  • Öğüt, Hande (2009). “Kadın Filmleri ve Feminist Karşı Sinema.” Cogito, 58: 202-217.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makale
Yazarlar

Emrah Özdemir 0000-0001-8125-6486

Yayımlanma Tarihi 26 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Özdemir, E. (2020). Visible and Invisible Borders around Women: Feminist Meaning of War and Migration in Cinema. ARTS: Artuklu Sanat Ve Beşeri Bilimler Dergisi(3), 57-63. https://doi.org/10.46372/arts.676381