Bu çalışma, 2000 sonrası Türk sinemasının önemli kadın yönetmenlerinden Andaç Haznedaroğlu ile onun üçüncü uzun metraj filmi Misafir (2017) üzerine gerçekleştirildi. Ürettiği sinema filmlerinde ve televizyon dizilerinde toplumcu gerçekçi bir bakış açısının ve söz konusu dönemin ruhunu yansıtan türden bir içerik temasının başat olmasına özen gösterdiğini ifade eden Haznedaroğlu, Türkiye’nin son on yılında önemli gündem maddelerinden biri olan Suriyeli mülteciler meselesini sınırın “bu taraf”ından odağına taşıyan bir sinema filminin yapımcısı, senaristi ve yönetmeni olarak öne çıkıyor. Haznedaroğlu, Türkiye’de mülteci sinemasının son dönemdeki önemli örnekleri arasında yer alan Misafir için geleceğe düşülmüş bir not, bir belge olduğu yorumunu yapıyor.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Görüşme |
Authors | |
Publication Date | February 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Issue: 1 |
ARTS is licensed under CC BY-NC 4.0
PUBLISHER | JOURNAL BOARDS | INDEXES | PRICE POLICY | STATISTICS | MIAR | SHERPA ROMEO