Bu makale, Valdimar Jóhannsson’un yönetmenliğini ve senaristliğini yaptığı Kuzu (2021) filmini, Fransız antropolog ve filozof René Girard’ın Şiddet ve Kutsal adlı eserindeki kavramlardan yola çıkarak analiz etmeyi amaçlamaktadır. İzlanda’da izole bir çiftlikte yaşayan Maria ve Ingvar çiftinin bir kuzuyu evlat edinmelerini konu alan film, doğa ve insan ilişkilerini, cinsiyet rollerini ve kayıp temalarını işler. Folk horror türünde değer-lendirilebilecek unsurlar barındıran film, pastoral ve karanlık atmosferiyle izleyiciye estetik ve duygusal bir deneyim sunar. Girard’ın kuramlarına göre, filmdeki şiddet ve kutsal arasındaki ilişki belirgindir; filmde Ada isimli kuzu, masumiyetin sembolü olarak belli noktalarda teolojik anlamlar barındırırken aynı zamanda bir yer değiştirmecenin nesne-nedeni olarak, yani bir arzu-nesnesi olarak da işlev görür. Ada’nın doğaüstü bir gücün sembolü oluşu, Pan’ın ortaya çıkışıyla açığa çıkar. Makale, Kuzu filmini Girard’ın şiddet ve kutsal kuramları bağlamında analiz ederken, aynı zamanda folk horror türünün özelliklerini ve filmin Freudyen ve Lacancı psikanalitik açıdan incelenebilir yönlerini de ortaya koymaktadır.
This article analyzes Lamb (2021), directed and written by Valdimar Jóhannsson, thro-ugh the lens of René Girard’s notions from the book of Violence and the Sacred. Set on a remote Icelandic farm, the film follows Maria and Ingvar, a couple who adopt a lamb, and delves into themes such as nature, human relationships, gender roles, and loss. Embracing the folk horror genre, the film presents a darkly pastoral aesthetic. Girard’s theories highlight the film’s exploration of the relationship between violence and the sacred; Lamb, named Ada, represents both innocence and a scapegoat, as well as an object of desire. Ada’s symbolic role as a supernatural force is further emphasized by the appearance of Pan. This article examines Lamb within Girard’s theoretical framework, while also considering its folk horror elements and aspects amenable to Freudian and Lacanian psychoanalytic interpretation.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Art Theory |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 24, 2024 |
Publication Date | September 28, 2024 |
Submission Date | March 29, 2024 |
Acceptance Date | September 13, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
ARTS, CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmaktadır