Sanat dallarından teknolojiyle en iç içe olan sinema, teknolojinin değişmesi ve gelişmesiyle tarihsel süreç içerisinde birçok değişime uğramıştır. Teknoloji, özellikle sinemanın üretim ve tüketim biçimini etkilemiştir. Bu etkilerden biri de film üretimi ve tüketiminin mobil cihazlara taşınmasında gerçekleşmiştir. Kullanımı giderek yaygınlaşan cep telefonları bu değişimin ortasında yer almaktadır. Dikey ekranlı cep telefonları, sadece bir iletişim aracı olmaktan çıkıp film üretimine ve tüketimine de dâhil olmuştur. Bu durum düşünüldüğünde dikey ekran için görsel içerik üretimi de artmıştır. Bu çalışmanın amacı, özellikle son on yıldır giderek artan dikey çerçeveleme ile üretilen kısa film alanına ilişkin bir inceleme yapmaktır. Bu amaçla, dikey kısa film alanında gerçekleştirilen çevrimiçi festivallerdeki kısa filmler incelenerek, dikey anlatının kısa filmlerdeki içerik, biçim ve özellikleri ortaya konmaktadır. Çalışmada elli kısa filmin ortak özellikleri incelenerek; anlatıları, çerçeveleme teknikleri ve kamera hareketleri bağlamında dijital dönüşümün dikey anlatı olarak kısa filmlerdeki etkileri tartışılmıştır.
Technology has affected the way cinema is produced and consumed. One of these effects is the transfer of film production and consumption to mobile devices. Mobile phones with vertical screens are not only a means of communication but are also involved in film production and consumption. Given this situation, visual content production for the vertical screen has also increased. This study examines the field of short films produced with vertical framing, which has been increasing, especially in the last decade. For this purpose, the content, form, and characteristics of vertical narrative in short films are revealed by analyzing short films in online festivals organized in the field of vertical short films. The study analyzes the common features of fifty short films and discusses the effects of digital transformation on short films as vertical narratives in the context of narrative form, framing techniques, and camera movements.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
ARTS, CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmaktadır