Research Article
BibTex RIS Cite

Katılımcı kültür ve transmedya anlatıyı dijital oyun üzerinden tartışmak

Year 2022, , 79 - 113, 01.12.2022
https://doi.org/10.46372/arts.1191274

Abstract

Dijital medyada etkileşimi ve katılımcı kültürü talep eden bir eğlence deneyimi yaratmak amacıyla kurgulanan mecralar-arası hikâye anlatımı transmedya anlatı olarak nitelendirilmektedir. Buna göre, hikâye mümkün olduğu kadar çok ve farklı medya platformunda anlatılmaktadır ve hikâyeye ait bilgilerin tümünü barındıran tek bir mecra yoktur. Kasıtlı olarak boşlukların bırakıldığı ve bu eksiklikleri tamamlamaya çalışan hayranların katılımı ile genişleyen transmedya hikâye evreninde, çevrimiçi ve çevrimdışı dünya veya kurgusal dünya ile gerçek dünya birbirinin içine geçmektedir. Bu çalışmada, Valorant adlı dijital oyun için hayranların ürettiği görsel ve yazılı içerikler, “yakınsama”, “katılımcı kültür” ve “kolektif zeka” kavramlarıyla ilişkili olarak ve transmedyanın yedi ilkesine göre durum çalışması metodolojisi kullanılarak analiz edilmektedir. Bulgulara göre yakınsama, kolektif zeka ve katılımcı kültür sayesinde ortaya konan hayran performansı, transmedyanın yayılabilirlik, derine inebilirlik, çeşitlendirilebilirlik, dünya inşa etme ve performans ilkeleri ile örtüşmektedir. Sonuç olarak, kolektif zeka ve katılımcı kültür, hayranların transmedya hikâye evrenine kültürel ve sanatsal içerik üretimleriyle katkıda bulunmasını sağlamaktadır.

References

  • Adal. (2020, 31 Mayıs). Valorant’ın gizlenen tüm hikayesi [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=8rSTGX7C02c&t=47s
  • Adal. (2021, 4 Temmuz). Valorant evren"lerinin" bilinmeyen hikâyesi - Genişleyen evren için yeni düzen [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=ODZ9ed0IrE0
  • Bacoli Bot. (2022, 13 Nisan). Pqueen - Valorant yeni Türk ajana tepkisi ve seslendirmelerine tepkisi [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=3EgTng87OVI
  • Berger, R. (2019). Dramatic storytelling & narrative design: A writer’s guide to video games and transmedia. CRC. https://doi.org/10.1201/9780429453779
  • Berners-Lee, T., Cailliau, R., Loutonen, A, Nielsen, H., F. ve Secret, A. (1994). The world-wide web. Communications of the ACM, 37(8), 76-82. https://doi.org/10.1145/179606.179671
  • Bruckhaus, T. (2010). Collective intelligence in marketing. J. Casillas ve F.J. Martínez-López (Ed.), Marketing intelligence systems using soft computing: Managerial and research applications (1. baskı) (s.131-154). Springer.
  • Chesline Valorant. (2022, 12 Nisan). Wtcn yeni Türk ajan videosunu izliyor [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=yoqs2aGCrLM
  • Counter-Strike Wiki. (____). Counter Strike: Global Offensive. https://counterstrike.fandom.com/wiki/Counter-Strike:_Global_Offensive
  • Cresswell, J. W. (2020). Nitel araştırma yöntemleri (6. baskı) (Çev. S. B. Demir ve M. Bütün). Siyasal.
  • Çavuş, N. (2022, 29 Mart). Valorant’a gelecek Türk ajan hakkında yeni ipuçları geldi: Lokumlu ve Türk kahveli fotoğraf paylaşıldı. Webtekno. https://www.webtekno.com/valorant-turk-ajan-turk-kahvesi-lokum-fotograf-paylasildi-h122165.html
  • Danacı, B. Ö. (2022, 29 Mart). Valorant’ın Türk ajanı adım adım yaklaşıyor: Riot Games’ten Türk kahveli ipucu görseli geldi. Onedio. https://onedio.com/haber/valorant-in-turk-ajani-adim-adim-yaklasiyor-riot-games-ten-turk-kahveli-ipucu-gorseli-geldi-1057636
  • Delwiche, A. ve Henderson, J. J. (2013). Introduction: What is participatory culture. A. Delwiche ve J. J. Henderson (Ed.), The participatory culture handbook (1. baskı) (s. 3-10). Routledge.
  • Donlon, A. ve Ziegler, J. (2020, 20 Mayıs). 05: Are we ready for launch? Riot Games. https://playvalorant.com/en-gb/news/dev/05-are-we-ready-for-launch/
  • dopatwo. (2020, 9 Aralık). Valorant iron hearts 3 (Valorant animation) [Animasyon]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=YYMiYvmqehU&t=32s
  • DoraOzsoy. (2022, 5 Mart). Valorant Türk ajan sonunda (...) [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/doraozsoy/status/1500030737030029312
  • elenven_art. (2021, 23 Nisan). My stylus from the (...) [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/elenven_art/status/1385549442384809984
  • Erdoğan, E. ve Uyan-Semerci, P. (2021). Toplumsal araştırma yöntemleri için bir rehber: Gereklilikler, sınırlılıklar ve incelikler (1. baskı). İstanbul Bilgi Üniversitesi.
  • esporgazetesi. (2022, 18 Nisan). VALORANT’a gelecek olan Türk (...) [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/esporgazetesi/status/1516020567312326659
  • eternalvlr. (2021, 25 Mart). #VALORANT'ın da bir evreni (...) [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/eternalvlr/status/1375089186303279115
  • Eustay Production. (2021, 13 Kasım). Valorant yeni karakter Chamber ajan seçme ekranı [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=f6GzJZqJg88
  • EvaSoloArt. (2022, 20 Nisan). Im not into fanart (...) [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/EvaSoloArt/status/1516573452018515969
  • farewell. (2022, 8 Nisan). Türk ajan mı geliyor?? [Video]. Twitch. https://www.twitch.tv/farewell/video/1415926825
  • Geray, H. (2017). Toplumsal araştırmalarda nicel ve nitel yöntemlere giriş: İletişim alanından örneklerle (2. baskı). Ütopya.
  • Goscickis, J. (2022, 28 Mart). Ajanların durumu – Mart 2022. Riot Games. https://playvalorant.com/tr-tr/news/dev/ajanlarin-durumu-mart-2022/
  • IGN Türkiye. (2021, 23 Mayıs). Masters Reykjavik 24 Mayıs’ta başlıyor. https://tr.ign.com/riot-games-tactical-fps/109494/news/masters-reykjavik-24-mayista-basliyor
  • Jenkins, H. (2006a). Fans, bloggers and gamers – exploring participatory culture. New York University.
  • Jenkins, H. (2006b). Convergence culture: Where old and new media collide. New York University.
  • Jenkins, H. (2009a, 12 Aralık). The revenge of the origami unicorn: Seven principles of transmedia storytelling. (Well, two actually. Five more on friday). http://henryjenkins.org/blog/2009/12/the_revenge_of_the_origami_uni.html
  • Jenkins, H. (2009b, 12 Aralık). Revenge of the origami unicorn: The remaining four principles of transmedia storytelling. http://henryjenkins.org/blog/2009/12/the_revenge_of_the_origami_uni.html
  • Jenkins, H., Purushotma, R., Weigel, M., Clinton, K. ve Robison, A. J. (2009). Confronting the challenges of participatory culture: Media education for the 21st century (1. baskı). MIT.
  • Jenkins, H. (2010, 21 Haziran). Transmedia education: The 7 principles revisited. http://henryjenkins.org/blog/2010/06/transmedia_education_the_7_pri.html
  • Jenkins, H., Ford, S. ve Green, J. (2013). Spreadable media – creating value and meaning in a networked culture. (1. baskı). New York University.
  • Jenkins, H. (2016). “Cesur yeni medya”: Teknolojiler ve hayran kültürü. (Çev. N. Yeğengil). (1. baskı). İletişim.
  • Kümbetoğlu, B. (2015). Sosyolojide ve antropolojide niteliksel yöntem ve araştırma. (4. baskı). Bağlam.
  • Mızrak, D. (____). Killjoy tarafından yapılmış gelecekten (...) [Gönderi yorumu]. Instagram. https://www.instagram.com/p/CQ1H0-9H95N/?igshid=NjQxMzA2Mjk%3D
  • Morva, O. (2018). İnsan zekasının sosyoteknik örgütlenişi olarak kolektif zekâ: İletişim çalışmaları perspektifinden bir değerlendirme. O. Morva ve E. Saka (Ed.), Kolektif zekâ – yeni medya perspektifinden katkılar (1. baskı) (s. 25-46). Kalkedon.
  • Nottingham, D. (2021, 1 Haziran) Valorant’ın şimdiye kadarki hikâyesi. Riot Games. https://playvalorant.com/tr-tr/news/dev/valorant-in-simdiye-kadarki-hikayesi/
  • ntvspor.net. (2022, 29 Mart). Valorant’tan Türk ajan için dev ipucu. https://www.ntvspor.net/espor/valorant-tan-turk-ajan-icin-dev-ipucu-624332b88f4db0da58852ad5
  • Özarslan, Z. ve Perdahcı, B. (2022, 21 Mart). Yeni ajan öncesi Beşiktaş, İstanbul’dan billboard [Fotoğraf]. -.
  • Özarslan, Z. ve Perdahcı, B. (2022, 16 Nisan). Yeni ajan sonrası Beşiktaş, İstanbul’dan billboard [Fotoğraf]. -.
  • PlayerCounter. (____). Valorant live player count- How many people are playing now? https://playercounter.com/valorant/
  • PlayVALORANT. (____). Valorant [Profil]. YouTube. https://www.youtube.com/c/PlayVALORANT/about
  • PlayVALORANT. (2020, 2 Haziran). Düellocular // Resmi çıkış sinematik tanıtımı – Valorant [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=e_E9W2vsRbQ
  • raccooninahat. (2021, 24 Mart). “Killjoy! After this you (...) [Gönderi]. Instagram. https://www.instagram.com/p/CMzl6wVjFwH/?igshid=NjQxMzA2Mjk%3D
  • Riot Games. (____a). Valorant [Çevrimiçi oyun]. https://playvalorant.com
  • Riot Games. (____b). Medya. https://playvalorant.com/tr-tr/media/
  • Riot Games. (2022, 1 Mart). Topluluğun gözünden Valorant hayranları. https://playvalorant.com/tr-tr/news/community/toplulugun-gozunden-valorant-ajanlari/
  • ssant0kkie (2021, 13 Kasım). commission of omen and (...) [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/ssant0kkie/status/1459417255595298826
  • Saka, E. (2018). Kolektif zekâ ve algoritmalar: Kısa bir giriş. O. Morva ve E. Saka (Ed.), Kolektif zekâ – yeni medya perspektifinden katkılar (1. baskı) (s. 11-24). Kalkedon.
  • Schmidt, H. C. (2017). Playing with stories, playing in worlds. Transmedia(l) approaches to video games. G. S. Freyermuth ve L. Gotto. (Ed.), Clash of realities 2015/16: On the art, technology and theory of digital games, proceedings of the 6th and 7th conference (1. baskı) (s.175-194). Wetzlar.
  • Şen, S. (____). Omen benimle başlayıp benimle (...) [İçerik yorumu]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=8rSTGX7C02c&t=47s
  • TechCake. (2022, 1 Ekim). Valorant player count 2022: how many people play Valorant? https://techacake.com/valorant-player-count/
  • twpressstart. (2022, 5 Mart). (...) [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/twpressstart/status/1500068836703457281
  • TwitchTracker. (____). Valorant. https://twitchtracker.com/valorant/statistics
  • valoranttr. (____). Valorant Türkiye [Profil]. Instagram. https://www.instagram.com/valoranttr/
  • valoranttr. (2021, 2 Temmuz). KAY/O'yla ilgili hikâye teorilerinizi (...) [Gönderi]. Instagram. https://www.instagram.com/p/CQ1H0-9H95N/?igshid=NjQxMzA2Mjk%3D
  • van Dijk, J. A. G. M. (2006). The network society (2. baskı). Sage.
  • va.rea. (2022, 17 Nisan). Valorant Ajanlarının Korkuları [Video]. TikTok. https://vt.tiktok.com/ZSRbfjra1/
  • va.rea. (2022, 2 Nisan). … Aslında kimdir? [Video]. TikTok. https://vt.tiktok.com/ZSRbfFGBQ/
  • Yüksel Toksöz. (2022, 24 Nisan). Fade sinematik watch party tepkisi | Valorant Istanbul watch party [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=--DgMxkg8Ms
  • Wolf, M. J. P. ve Perron, B. (2003). Introduction. J. P. M. Wolf ve B. Perron (Ed.), The video game theory reader (1. baskı) (s.1-24). Routledge.

Discussing participatory culture and transmedia storytelling through the digital game

Year 2022, , 79 - 113, 01.12.2022
https://doi.org/10.46372/arts.1191274

Abstract

Telling a story across multiple platforms to create an entertainment experience demanding interaction and participatory culture is defined as transmedia narrative. In the story universe, there are gaps which are deliberately left and are extended with the participation of fans who try to fill in. Therefore, the online and offline world or the fictional world and real-world intertwine in transmedia narratives. In this study, the visual and written content generated by the fans of the digital game Valorant are examined through case study methodology in relation with the concepts of “participatory culture”, “convergence” and “collective intelligence” and the seven principles of transmedia. According to the findings, fan performance realized by participatory culture, convergence and collective intelligence, overlaps with those principles; spreadability, drillability, multiplicity, worldbuilding, and performance. Consequently, collective intelligence and participatory culture enable fans to contribute to the transmedia story universe through cultural and artistic content production.

References

  • Adal. (2020, 31 Mayıs). Valorant’ın gizlenen tüm hikayesi [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=8rSTGX7C02c&t=47s
  • Adal. (2021, 4 Temmuz). Valorant evren"lerinin" bilinmeyen hikâyesi - Genişleyen evren için yeni düzen [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=ODZ9ed0IrE0
  • Bacoli Bot. (2022, 13 Nisan). Pqueen - Valorant yeni Türk ajana tepkisi ve seslendirmelerine tepkisi [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=3EgTng87OVI
  • Berger, R. (2019). Dramatic storytelling & narrative design: A writer’s guide to video games and transmedia. CRC. https://doi.org/10.1201/9780429453779
  • Berners-Lee, T., Cailliau, R., Loutonen, A, Nielsen, H., F. ve Secret, A. (1994). The world-wide web. Communications of the ACM, 37(8), 76-82. https://doi.org/10.1145/179606.179671
  • Bruckhaus, T. (2010). Collective intelligence in marketing. J. Casillas ve F.J. Martínez-López (Ed.), Marketing intelligence systems using soft computing: Managerial and research applications (1. baskı) (s.131-154). Springer.
  • Chesline Valorant. (2022, 12 Nisan). Wtcn yeni Türk ajan videosunu izliyor [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=yoqs2aGCrLM
  • Counter-Strike Wiki. (____). Counter Strike: Global Offensive. https://counterstrike.fandom.com/wiki/Counter-Strike:_Global_Offensive
  • Cresswell, J. W. (2020). Nitel araştırma yöntemleri (6. baskı) (Çev. S. B. Demir ve M. Bütün). Siyasal.
  • Çavuş, N. (2022, 29 Mart). Valorant’a gelecek Türk ajan hakkında yeni ipuçları geldi: Lokumlu ve Türk kahveli fotoğraf paylaşıldı. Webtekno. https://www.webtekno.com/valorant-turk-ajan-turk-kahvesi-lokum-fotograf-paylasildi-h122165.html
  • Danacı, B. Ö. (2022, 29 Mart). Valorant’ın Türk ajanı adım adım yaklaşıyor: Riot Games’ten Türk kahveli ipucu görseli geldi. Onedio. https://onedio.com/haber/valorant-in-turk-ajani-adim-adim-yaklasiyor-riot-games-ten-turk-kahveli-ipucu-gorseli-geldi-1057636
  • Delwiche, A. ve Henderson, J. J. (2013). Introduction: What is participatory culture. A. Delwiche ve J. J. Henderson (Ed.), The participatory culture handbook (1. baskı) (s. 3-10). Routledge.
  • Donlon, A. ve Ziegler, J. (2020, 20 Mayıs). 05: Are we ready for launch? Riot Games. https://playvalorant.com/en-gb/news/dev/05-are-we-ready-for-launch/
  • dopatwo. (2020, 9 Aralık). Valorant iron hearts 3 (Valorant animation) [Animasyon]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=YYMiYvmqehU&t=32s
  • DoraOzsoy. (2022, 5 Mart). Valorant Türk ajan sonunda (...) [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/doraozsoy/status/1500030737030029312
  • elenven_art. (2021, 23 Nisan). My stylus from the (...) [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/elenven_art/status/1385549442384809984
  • Erdoğan, E. ve Uyan-Semerci, P. (2021). Toplumsal araştırma yöntemleri için bir rehber: Gereklilikler, sınırlılıklar ve incelikler (1. baskı). İstanbul Bilgi Üniversitesi.
  • esporgazetesi. (2022, 18 Nisan). VALORANT’a gelecek olan Türk (...) [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/esporgazetesi/status/1516020567312326659
  • eternalvlr. (2021, 25 Mart). #VALORANT'ın da bir evreni (...) [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/eternalvlr/status/1375089186303279115
  • Eustay Production. (2021, 13 Kasım). Valorant yeni karakter Chamber ajan seçme ekranı [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=f6GzJZqJg88
  • EvaSoloArt. (2022, 20 Nisan). Im not into fanart (...) [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/EvaSoloArt/status/1516573452018515969
  • farewell. (2022, 8 Nisan). Türk ajan mı geliyor?? [Video]. Twitch. https://www.twitch.tv/farewell/video/1415926825
  • Geray, H. (2017). Toplumsal araştırmalarda nicel ve nitel yöntemlere giriş: İletişim alanından örneklerle (2. baskı). Ütopya.
  • Goscickis, J. (2022, 28 Mart). Ajanların durumu – Mart 2022. Riot Games. https://playvalorant.com/tr-tr/news/dev/ajanlarin-durumu-mart-2022/
  • IGN Türkiye. (2021, 23 Mayıs). Masters Reykjavik 24 Mayıs’ta başlıyor. https://tr.ign.com/riot-games-tactical-fps/109494/news/masters-reykjavik-24-mayista-basliyor
  • Jenkins, H. (2006a). Fans, bloggers and gamers – exploring participatory culture. New York University.
  • Jenkins, H. (2006b). Convergence culture: Where old and new media collide. New York University.
  • Jenkins, H. (2009a, 12 Aralık). The revenge of the origami unicorn: Seven principles of transmedia storytelling. (Well, two actually. Five more on friday). http://henryjenkins.org/blog/2009/12/the_revenge_of_the_origami_uni.html
  • Jenkins, H. (2009b, 12 Aralık). Revenge of the origami unicorn: The remaining four principles of transmedia storytelling. http://henryjenkins.org/blog/2009/12/the_revenge_of_the_origami_uni.html
  • Jenkins, H., Purushotma, R., Weigel, M., Clinton, K. ve Robison, A. J. (2009). Confronting the challenges of participatory culture: Media education for the 21st century (1. baskı). MIT.
  • Jenkins, H. (2010, 21 Haziran). Transmedia education: The 7 principles revisited. http://henryjenkins.org/blog/2010/06/transmedia_education_the_7_pri.html
  • Jenkins, H., Ford, S. ve Green, J. (2013). Spreadable media – creating value and meaning in a networked culture. (1. baskı). New York University.
  • Jenkins, H. (2016). “Cesur yeni medya”: Teknolojiler ve hayran kültürü. (Çev. N. Yeğengil). (1. baskı). İletişim.
  • Kümbetoğlu, B. (2015). Sosyolojide ve antropolojide niteliksel yöntem ve araştırma. (4. baskı). Bağlam.
  • Mızrak, D. (____). Killjoy tarafından yapılmış gelecekten (...) [Gönderi yorumu]. Instagram. https://www.instagram.com/p/CQ1H0-9H95N/?igshid=NjQxMzA2Mjk%3D
  • Morva, O. (2018). İnsan zekasının sosyoteknik örgütlenişi olarak kolektif zekâ: İletişim çalışmaları perspektifinden bir değerlendirme. O. Morva ve E. Saka (Ed.), Kolektif zekâ – yeni medya perspektifinden katkılar (1. baskı) (s. 25-46). Kalkedon.
  • Nottingham, D. (2021, 1 Haziran) Valorant’ın şimdiye kadarki hikâyesi. Riot Games. https://playvalorant.com/tr-tr/news/dev/valorant-in-simdiye-kadarki-hikayesi/
  • ntvspor.net. (2022, 29 Mart). Valorant’tan Türk ajan için dev ipucu. https://www.ntvspor.net/espor/valorant-tan-turk-ajan-icin-dev-ipucu-624332b88f4db0da58852ad5
  • Özarslan, Z. ve Perdahcı, B. (2022, 21 Mart). Yeni ajan öncesi Beşiktaş, İstanbul’dan billboard [Fotoğraf]. -.
  • Özarslan, Z. ve Perdahcı, B. (2022, 16 Nisan). Yeni ajan sonrası Beşiktaş, İstanbul’dan billboard [Fotoğraf]. -.
  • PlayerCounter. (____). Valorant live player count- How many people are playing now? https://playercounter.com/valorant/
  • PlayVALORANT. (____). Valorant [Profil]. YouTube. https://www.youtube.com/c/PlayVALORANT/about
  • PlayVALORANT. (2020, 2 Haziran). Düellocular // Resmi çıkış sinematik tanıtımı – Valorant [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=e_E9W2vsRbQ
  • raccooninahat. (2021, 24 Mart). “Killjoy! After this you (...) [Gönderi]. Instagram. https://www.instagram.com/p/CMzl6wVjFwH/?igshid=NjQxMzA2Mjk%3D
  • Riot Games. (____a). Valorant [Çevrimiçi oyun]. https://playvalorant.com
  • Riot Games. (____b). Medya. https://playvalorant.com/tr-tr/media/
  • Riot Games. (2022, 1 Mart). Topluluğun gözünden Valorant hayranları. https://playvalorant.com/tr-tr/news/community/toplulugun-gozunden-valorant-ajanlari/
  • ssant0kkie (2021, 13 Kasım). commission of omen and (...) [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/ssant0kkie/status/1459417255595298826
  • Saka, E. (2018). Kolektif zekâ ve algoritmalar: Kısa bir giriş. O. Morva ve E. Saka (Ed.), Kolektif zekâ – yeni medya perspektifinden katkılar (1. baskı) (s. 11-24). Kalkedon.
  • Schmidt, H. C. (2017). Playing with stories, playing in worlds. Transmedia(l) approaches to video games. G. S. Freyermuth ve L. Gotto. (Ed.), Clash of realities 2015/16: On the art, technology and theory of digital games, proceedings of the 6th and 7th conference (1. baskı) (s.175-194). Wetzlar.
  • Şen, S. (____). Omen benimle başlayıp benimle (...) [İçerik yorumu]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=8rSTGX7C02c&t=47s
  • TechCake. (2022, 1 Ekim). Valorant player count 2022: how many people play Valorant? https://techacake.com/valorant-player-count/
  • twpressstart. (2022, 5 Mart). (...) [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/twpressstart/status/1500068836703457281
  • TwitchTracker. (____). Valorant. https://twitchtracker.com/valorant/statistics
  • valoranttr. (____). Valorant Türkiye [Profil]. Instagram. https://www.instagram.com/valoranttr/
  • valoranttr. (2021, 2 Temmuz). KAY/O'yla ilgili hikâye teorilerinizi (...) [Gönderi]. Instagram. https://www.instagram.com/p/CQ1H0-9H95N/?igshid=NjQxMzA2Mjk%3D
  • van Dijk, J. A. G. M. (2006). The network society (2. baskı). Sage.
  • va.rea. (2022, 17 Nisan). Valorant Ajanlarının Korkuları [Video]. TikTok. https://vt.tiktok.com/ZSRbfjra1/
  • va.rea. (2022, 2 Nisan). … Aslında kimdir? [Video]. TikTok. https://vt.tiktok.com/ZSRbfFGBQ/
  • Yüksel Toksöz. (2022, 24 Nisan). Fade sinematik watch party tepkisi | Valorant Istanbul watch party [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=--DgMxkg8Ms
  • Wolf, M. J. P. ve Perron, B. (2003). Introduction. J. P. M. Wolf ve B. Perron (Ed.), The video game theory reader (1. baskı) (s.1-24). Routledge.
There are 61 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Zeynep Özarslan 0000-0001-8278-3237

Berru Perdahcı 0000-0003-0126-9338

Publication Date December 1, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Özarslan, Z., & Perdahcı, B. (2022). Katılımcı kültür ve transmedya anlatıyı dijital oyun üzerinden tartışmak. ARTS: Artuklu Sanat Ve Beşeri Bilimler Dergisi(Dijitalleşme Özel Sayısı), 79-113. https://doi.org/10.46372/arts.1191274

ARTS, CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmaktadır cc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1nc.svg?ref=chooser-v1