Amaç: Bu çalışma, COVID-19 pandemi sürecinde intörnlere yönelik hazırlanmış uzaktan eğitim programının etkililiğini paylaşmayı amaçlamaktadır.
Yöntem: Tek grup öntest/sontest deneyselçalışma düzeneğinde bir program değerlendirme çalışmasıdır. The Paired Samples T Test, Independent Sample t test, McNemar testi kullanılmıştır. Etki büyüklüğü için Cohen analizi yapılmıştır, nicel ve nitel veriler etkililik tartışması için birlikte yorumlanmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin programdan memnuniyet düzeyi 10 üzerinden 7,81,6 (medyan:8)’dur. Pretest ortalaması 16,6± 2,9 (Medyan: 17; Min-max: 3-23) iken, posttest ortalaması 20,6± 3,2 (Medyan: 21; Min-max: 10-26) ‘tır. Etki büyüklüğü Cohen’s d=1,13 olarak bulunmuştur. Program sonunda öğrencilerin Türkiye ve DSÖ’nün mücadelede başarılı olduğuna yönelik görüşleri
netleşerek artış göstermiştir (p=,000). Türkiye’de bu kadar COVID-19’un yaygınlaşmasının nedenini İslamik inancı nedeniyle S.Arabistan’ı ziyarete gidenler olarak gören öğrenci sayısında artış olmuştur (p=,000).
Sonuç: Öğrencilerin bilgi düzeyleri arttıkça yeterlik algılarının da arttığı, memnuniyet oranlarının yüksek olduğu görülmüştür. Nitelikli uzaktan eğitim özelliklerine bakıldığında ve etki büyüklüğü de göz önüne alındığında programın etkili olduğu sonucuna ulaşılabilir. Bu çalışma öğrenen gereksinim duyduğunda hiçbir kurumsal zorunluluk ve başarı baskısı olmadan da etkili öğrenmenin kısıtlı koşullarda da gerçekleşebileceğinin teyidi olarak kabul edilebilir.
Aim: The current research aims to share the effectiveness of the distance education program designed for interns during COVID-19 pandemic.
Methods: It is a program evaluation study in a single group pretest-posttest experimental research design. The Paired Samples T-Test, Independent Sample t test, McNemar's test was used. The effect size was calculated by Cohen analysis. Quantitative and qualitative data were interpreted together for the discussion of effectiveness.
Results: The level of satisfaction of students with program was 7.8±1.6 points out of 10 (median:8). The average of pretest and posttest scores respectively referred to 16,6±2,9 (Median:17; Min-max:3-23) and 20,6±3,2 (Median:21; Min-max:10-26). As a measure of effect size the value of Cohen's d was found to be 1.13. At the end of the program, the opinion of the students regarding the success of Turkey and WHO in fighting against virus became clear and showed an increase (p=,000). Also, the number of students, blaming the pilgrims who had visited Saudi Arabia for their faith for the substantial spread of COVID-19, has increased (p=,000).
Conclusions: The program is effective considering the quality of its features and the size of its effect. This study can be accepted as a confirmation that effective learning can be realized in limited conditions without any success pressure when the learner needs it.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Gönderilme Tarihi | 23 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 20 Sayı: 61 |