Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship between the Quality of School Life Perceptions of the Secondary School Students and Their Lifelong Learning Tendencies

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 3, 81 - 88, 12.09.2020

Öz

The aim of this study is to examine the perceptions of the quality of school life and lifelong learning
tendencies of secondary school students in terms of gender, grade level and school type variables.
The population of the research is the fifth, sixth, seventh and eighth graders studying at secondary
schools in Hendek district of Sakarya province in 2017-2018 academic year. In this context, the
sample of the study consists of a total of 640 students, 287 boys and 353 girls studying at 9 different
schools in the same district. The thirty-five item Quality of School Life Scale developed by Sarı (2007)
was used to measure the quality of school life of the participants, and 17-item Lifelong Learning
Tendencies Scale developed by Gür-Erdoğan and Arsal (2016) was used to measure the lifelong
learning levels in the study which was conducted in the relational screening model. The research
found a moderate positive and significant relationship between the quality of school life and lifelong
learning.

Kaynakça

  • Akcaalan, M. (2016), Yaşam boyu öğrenme ile sosyal duygusal öğrenme arasındaki ilişkilerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Master Thesis, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Alaca, F. (2011). İki dilli olan ve olmayan öğrencilerde okul yaşam kalitesi algısı ve okula aidiyet duygusu ilişkisi. Master Thesis, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Alpkaya, G. (2010). Okul müdürlerinin sahip olduğu feminen-maskülen özelliklerin okul yaşam kalitesine etkisi. Master Thesis, Uşak Üniversitesi, Uşak.
  • Arıkan, G. & Sarı, M. (2016). Lise öğrencilerinde okul yaşam kalitesinin incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 66-77.
  • Bilgiç, S. (2009). İlköğretim öğrencilerinde okul yaşam kalitesi algısının arkadaşlara bağlılık ve empatik sınıf atmosferi değişkenleriyle ilişkisinin incelenmesi. Master Thesis, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Bourke, S. & Smith, M. (1989). Quality of school life and intentions for further education: The case of rural high school. A paper presented at the annual conference of the Australian association for research in education at Adelaide, South Australia, November-December 1989.
  • Çetin, B. (2008). Marmara Üniversitesi sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayarla ilgili öz-yeterlik algılarının incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 101-114.
  • Demir, Ö., Kaya, H. İ., & Metin, M. (2012). Lise öğrencilerinde okul kültürünün bir öğesi olarak okul yasam kalitesi algısının incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(4), 9-28.
  • Diker Coşkun, Y. & Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42 (42), 108-120.
  • Doğan, S. & Kavtelek, C. (2015). Hayat boyu öğrenme ölçeği (HBÖÖ): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 82-104. doi:10.19171/uuefd.71784
  • Dönmez, Ş. (2016). Ortaokul öğrencilerinde okul iklimi, okula bağlılık ve okul yaşam kalitesi algısının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Master Thesis, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Durmaz, A. (2008). Liselerde okul yaşam kalitesi (Kırklareli ili örneği). Master Thesis, Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Gedik, A. (2014). Ortaöğretim öğrencilerinde okul yaşam kalitesi bağlamında okula yabancılaşma. Master Thesis, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Goodrich, A. T. (2015). An investigation of the perceived development of the life-long learning skills of I division student-athletes. Doctoral dissertation. University of South Florida, USA.
  • Gür-Erdoğan, D. & Arsal, Z. (2016). Yaşam boyu öğrenme ölçeği (YBÖEÖ)’nin geliştirilmesi. Sakarya University Journal of Education, 6(1), 114-12. doi:10.19126/suje.32361
  • Gününç, S., Odabaşı, H. F. & Kuzu, A. (2012). Yaşam boyu öğrenmeyi etkileyen faktörler. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 309-325.
  • İzci, E. & Koç, S. (2012). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2012(9), 101-114. doi:10.14520/adyusbd.267
  • Jansen-Simmermon, W. (2009). A Study of a two-year college and how it fosters lifelong learning and empowerment. Doctoral dissertation, The University of South Dakota, USA.
  • Karatzias, A., Papadioti-Athanasiou, V., Power, K.G. & Swanson, V. (2001). Quality of school life. Development and preliminary standardization of an instrument based on performance indicators in Scottish secondary schools, European Journal of Education, 36(1), 91-105. doi:10.1076/sesi.12.3.265.3449
  • Karalar, M. (2017). Ortaokul öğrencilerinin okul yaşam kalitesi algısı ile meslek kararı verme yetkinliği arasındaki ilişki. Master Thesis, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Kong, C. K. (2008). Classroom learning experiences and students’ perceptions of quality of school life. Learning Environments Research, 11(2), 111-129. doi:10.1007/s10984-008-9040-9
  • Kozikoğlu İ. & Altunova N. (2018) Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine ilişkin öz-yeterlik algılarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini yordama gücü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8, 1-15. doi:10.5961/jhes.2018.293
  • Leonard, C. A. R. (2002). Quality of school life and attendance in primary schools. Doctoral dissertation. University of Newcastle, Australia.
  • Marks, G. N. (1998). Attitudes to school life: their influences and their effects on achievement and leaving school. Longitudinal surveys of Australian youth research report; n.5
  • Mok, M. M. C. & Flynn, M. (2002). Determinants of students' quality of school life: A path model. Learning Environments Research, 5(3), 275-300. doi:10.1023/A:1021924322950
  • Önder, F. C. & Sarı, M. (2009). Öğretmenlerde öznel iyi olmanın yordayıcıları olarak okul yaşam kalitesi ve tükenmişlik. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri / Educational Sciences: Theory and Practice, 9(3),1205-1236.
  • Ryan, K. (1993). Mining the values in the curriculum. Educational Leadership, 51(3), 16-18. Sarı, M. (2007). Demokratik değerlerin kazananımı sürecinde örtük program: Düşük ve yüksek “Okul Yaşam Kalitesine” sahip iki ilköğretim okulunda nitel bir çalışma. Doctoral dissertation, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Savuran, Y. (2014). Life-long learning competencies of prospective English language teachers in comparison with their mentors. Master thesis, Hacettepe University, Ankara.
  • Şahin, Ç. & Arcagök, S. (2014). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri düzeyinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(16), 394-417. doi:10.14520/adyusbd.705
  • Tunca, N., Şahin, S. A. & Aydın, Ö. (2015). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 432-446. doi:10.17860/efd.92694
  • Tunç, E. & Beşaltı, M. (2013). Okul yaşam kalitesinin bazı değişkenlere göre incelenmesi, Şanlıurfa Birecik örneği. Turkish Journal of Education, 3(49), 28-40. doi:10.19128/turje.181090
  • Weston, R. (1998). Quality of school life in government, catholic and other private secondary schools: Views of students and their parents. Australian Institute of Family Studies Family Matters, 50, 56-61.
  • Yurdakul, C. (2016). Özerk öğrenme ve yaşam boyu öğrenme arasındaki ilişkinin incelenmesi. Master Thesis, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 3, 81 - 88, 12.09.2020

Öz

Kaynakça

  • Akcaalan, M. (2016), Yaşam boyu öğrenme ile sosyal duygusal öğrenme arasındaki ilişkilerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Master Thesis, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Alaca, F. (2011). İki dilli olan ve olmayan öğrencilerde okul yaşam kalitesi algısı ve okula aidiyet duygusu ilişkisi. Master Thesis, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Alpkaya, G. (2010). Okul müdürlerinin sahip olduğu feminen-maskülen özelliklerin okul yaşam kalitesine etkisi. Master Thesis, Uşak Üniversitesi, Uşak.
  • Arıkan, G. & Sarı, M. (2016). Lise öğrencilerinde okul yaşam kalitesinin incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 66-77.
  • Bilgiç, S. (2009). İlköğretim öğrencilerinde okul yaşam kalitesi algısının arkadaşlara bağlılık ve empatik sınıf atmosferi değişkenleriyle ilişkisinin incelenmesi. Master Thesis, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Bourke, S. & Smith, M. (1989). Quality of school life and intentions for further education: The case of rural high school. A paper presented at the annual conference of the Australian association for research in education at Adelaide, South Australia, November-December 1989.
  • Çetin, B. (2008). Marmara Üniversitesi sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayarla ilgili öz-yeterlik algılarının incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 101-114.
  • Demir, Ö., Kaya, H. İ., & Metin, M. (2012). Lise öğrencilerinde okul kültürünün bir öğesi olarak okul yasam kalitesi algısının incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(4), 9-28.
  • Diker Coşkun, Y. & Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42 (42), 108-120.
  • Doğan, S. & Kavtelek, C. (2015). Hayat boyu öğrenme ölçeği (HBÖÖ): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 82-104. doi:10.19171/uuefd.71784
  • Dönmez, Ş. (2016). Ortaokul öğrencilerinde okul iklimi, okula bağlılık ve okul yaşam kalitesi algısının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Master Thesis, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Durmaz, A. (2008). Liselerde okul yaşam kalitesi (Kırklareli ili örneği). Master Thesis, Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Gedik, A. (2014). Ortaöğretim öğrencilerinde okul yaşam kalitesi bağlamında okula yabancılaşma. Master Thesis, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Goodrich, A. T. (2015). An investigation of the perceived development of the life-long learning skills of I division student-athletes. Doctoral dissertation. University of South Florida, USA.
  • Gür-Erdoğan, D. & Arsal, Z. (2016). Yaşam boyu öğrenme ölçeği (YBÖEÖ)’nin geliştirilmesi. Sakarya University Journal of Education, 6(1), 114-12. doi:10.19126/suje.32361
  • Gününç, S., Odabaşı, H. F. & Kuzu, A. (2012). Yaşam boyu öğrenmeyi etkileyen faktörler. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 309-325.
  • İzci, E. & Koç, S. (2012). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2012(9), 101-114. doi:10.14520/adyusbd.267
  • Jansen-Simmermon, W. (2009). A Study of a two-year college and how it fosters lifelong learning and empowerment. Doctoral dissertation, The University of South Dakota, USA.
  • Karatzias, A., Papadioti-Athanasiou, V., Power, K.G. & Swanson, V. (2001). Quality of school life. Development and preliminary standardization of an instrument based on performance indicators in Scottish secondary schools, European Journal of Education, 36(1), 91-105. doi:10.1076/sesi.12.3.265.3449
  • Karalar, M. (2017). Ortaokul öğrencilerinin okul yaşam kalitesi algısı ile meslek kararı verme yetkinliği arasındaki ilişki. Master Thesis, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Kong, C. K. (2008). Classroom learning experiences and students’ perceptions of quality of school life. Learning Environments Research, 11(2), 111-129. doi:10.1007/s10984-008-9040-9
  • Kozikoğlu İ. & Altunova N. (2018) Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine ilişkin öz-yeterlik algılarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini yordama gücü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8, 1-15. doi:10.5961/jhes.2018.293
  • Leonard, C. A. R. (2002). Quality of school life and attendance in primary schools. Doctoral dissertation. University of Newcastle, Australia.
  • Marks, G. N. (1998). Attitudes to school life: their influences and their effects on achievement and leaving school. Longitudinal surveys of Australian youth research report; n.5
  • Mok, M. M. C. & Flynn, M. (2002). Determinants of students' quality of school life: A path model. Learning Environments Research, 5(3), 275-300. doi:10.1023/A:1021924322950
  • Önder, F. C. & Sarı, M. (2009). Öğretmenlerde öznel iyi olmanın yordayıcıları olarak okul yaşam kalitesi ve tükenmişlik. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri / Educational Sciences: Theory and Practice, 9(3),1205-1236.
  • Ryan, K. (1993). Mining the values in the curriculum. Educational Leadership, 51(3), 16-18. Sarı, M. (2007). Demokratik değerlerin kazananımı sürecinde örtük program: Düşük ve yüksek “Okul Yaşam Kalitesine” sahip iki ilköğretim okulunda nitel bir çalışma. Doctoral dissertation, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Savuran, Y. (2014). Life-long learning competencies of prospective English language teachers in comparison with their mentors. Master thesis, Hacettepe University, Ankara.
  • Şahin, Ç. & Arcagök, S. (2014). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri düzeyinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(16), 394-417. doi:10.14520/adyusbd.705
  • Tunca, N., Şahin, S. A. & Aydın, Ö. (2015). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 432-446. doi:10.17860/efd.92694
  • Tunç, E. & Beşaltı, M. (2013). Okul yaşam kalitesinin bazı değişkenlere göre incelenmesi, Şanlıurfa Birecik örneği. Turkish Journal of Education, 3(49), 28-40. doi:10.19128/turje.181090
  • Weston, R. (1998). Quality of school life in government, catholic and other private secondary schools: Views of students and their parents. Australian Institute of Family Studies Family Matters, 50, 56-61.
  • Yurdakul, C. (2016). Özerk öğrenme ve yaşam boyu öğrenme arasındaki ilişkinin incelenmesi. Master Thesis, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Gizem Bayram Bu kişi benim 0000-0001-6668-5354

Subhan Ekşioğlu

Yayımlanma Tarihi 12 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bayram, G., & Ekşioğlu, S. (2020). The Relationship between the Quality of School Life Perceptions of the Secondary School Students and Their Lifelong Learning Tendencies. International Journal of Psychology and Educational Studies, 7(3), 81-88.