Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 2, 1 - 17, 30.11.2021

Öz

Kaynakça

  • Akkoyunlu ,B & Kurbanoglu, S. (2003) Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı ve Bilgisayar Öz – Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 ,1-10.
  • Anderson, R & B. Speck. (2001). Using technology in K-8 literacy classrooms. Upper Saddle River, N: J: Prentice Hall
  • Arslan, E. H., & Bilgin, E. A. (2020) Matematik Öğretiminde Teknoloji Kullanımı ve Video ile Öğretimin Teknoloji Tutumuna Etkisi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 3(1), 41-50.
  • Aydın, G. Ç., & Başol, O. (2014). “X ve Y Kuşağı: Çalışmanın Anlamında Bir Değişme Var Mı?”, Electronic Journal of Vocational Colleges, 4 (4), s. 1-15.
  • Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84, 191-215.
  • Başal, A. (2014). ICT in Language Teacher Education: The Role of Teacher Educators. InConference proceedings. ICT for language learning (pp. 222-225).
  • Başal, A. (2015). İngilizce Öğretmenleri ve Teknoloji Eğitimi. Eğitimde Kuram ve Uygulama 1446-1511.
  • Baturay, M., Yıldırım., İ., & Daloğlu, A. (2007). Web-Tabanlı İngilizce Kelime Öğretimi ve Tekrar Modeli. Politeknik Dergisi, 10(3), 241-245.
  • Bloch, J. (2018). Technology for Teaching English as a Second Language (ESL) Writing. The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, 1-8.
  • Blurton, C. (2002). New Directions of ICT-Use in Education. Paris: UNESCO World Communication and Information Report. Retrieved August 7, 2011, from http://www.unesco.org/education/ educprog/lwf/dl/edict.pdf.
  • Cassidy, S., & Eachus, P. (2002). Developing the computer user self-efficacy (CUSE) scale: Investigating the relationship between computer self-efficacy, gender and experience with computers. Journal of educational computing research, 26(2), 133-153.
  • Durak, H., Sarıtepeci, M., & Durak, A., (2017). Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojileri Özyeterliklerinin ISTE Standartlarına Göre Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. Malatya, 24-26 Mayıs 2017.
  • Ertmer, P. A., Ottenbreit-Leftwich, A., & York, C. S. (2006). Exemplary technology-using teachers: Perceptions of factors influencing success. Journal of computing in teacher education, 23(2), 55-61.
  • Gömleksiz, M., ve Serdemir Düşmez, O. (2005). İngilizce’de Relative Clause Konusunun Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretim ile Geleneksel Yöntemin Öğrenci Başarısı Üzerinde Etkisinin Karşılaştırılması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 163-179.
  • Gunuç, S., & Babacan, N. (2018). Technology integration in English language teaching and learning. Positioning English for Specific Purposes in an English Language Teaching Context, 1.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E., & Tatham, R. L. (2013). Multivariate Data Analysis: Pearson Education Limited.
  • ISTE (International Society for Technology in Education). (2021). About ISTE. 02.01. 2021 tarihinde https://www.iste.org/standards/for-educators adresinden edinilmiştir.
  • İlter, B.G (2009). Effect Of Technology On Motivation In EFL Classrooms. TOJDE. Retrieved on December 17,2019 from http://tojde.anadolu.edu.tr/makale_goster.php?id=535
  • Kay, R. (2006). Addressing gender differences in computer ability, attitudes and use: The laptop effect. Journal of Educational Computing Research, 34(2), 187-211.
  • Küçükali, R. & Görgülü, D. (2017). Temel Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Eğitim Teknolojisi Standartlarına İlişkin Özyeterlik Durumları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Kasım 2017, Cilt: 6, Sayı:4
  • Ma, Q. (2017). A multi-case study of university students’ language-learning experience mediated by mobile technologies: a socio-cultural perspective. Computer Assisted Language Learning, 30(3-4), 183-203.
  • MEB(2020). 02.05.2020 tarihinde http://fatihprojesi.meb.gov.tr/about.html adresinden edinilmiştir.
  • Orhan, A., & Tekin, İ. (2019). İngilizce Okutmanlarının Teknoloji Yeterliliklerinin Ve Derste Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(49), 81-101.
  • Özçiftçi, M., (2014). Sınıf Öğretmenlerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri İle Eğitim Teknolojisi Standartlarına Yönelik Özyeterliklerinin İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi, Amasya Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Amasya.
  • Özçiftçi, M., & Çakır, R. (2015). Öğretmenlerin Yaşamboyu Öğrenme Eğilimleri Ve Eğitim Teknolojisi Standartları Özyeterliklerinin İncelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, Cilt:5, Sayı:1, 2015.
  • Özerbaş, M. A., & Mart, Ö. A. (2017). İngilizce öğretmen adaylarının Web 2.0 kullanımına ilişkin görüş ve kullanım düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3).
  • Paraskeva, F., Bouta, H., & Papagianni, A. (2008). Individual characteristics and computer self-efficacy in secondary education teachers to integrate technology in educational practice. Computers & Education, 50(3), 1084-1091.
  • Pérez Cañado, M. L. (2018). Technology for Teaching English as a Foreign Language (EFL) Writing. The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, 1-12.
  • Rıza, E.T.(2000). Eğitim Teknolojisi Uygulamaları ve Materyal Geliştirme. İzmir: Anadolu Matbaası.
  • Rosen, L. D., & Weil, M. M. (1995). Computer availability, computer experience and technophobia among public school teachers. Computers in human behavior, 11(1), 9-31.
  • Sarıbaş, Ö., Kömürcü, S., & Güler, M. E. (2016). “Yavaş Şehirlerde Yaşayan Z Kuşağının Çevre Ve Sürdürülebilir Kalkınma Algıları: Seferihisar Örneği”, Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1 (2), s. 107-119.
  • Scherer, R., & Siddiq, F. (2015). Revisiting teachers’ computer self-efficacy: A differentiated view on gender differences. Computers in Human Behavior, 53, 48-57.
  • Seferoğlu, S.S. (2004). Teacher qualifications and professional development. Bilim veAklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Seth, N. (2018). Technology Integration in Language Teaching: A Negotiated Terrain. In Dynamic Learning Spaces in Education (pp. 69-86). Springer, Singapore.
  • Shapka, J. D., & Ferrari, M. (2003). Computer-related attitudes and actions of teacher candidates. Computers in Human Behavior, 19(3), 319-334.
  • Solomon, G. & Schrum, L. (2007). Web 2.0 new tools, new schools. USA: Eugene, International Society for Technology in Education.
  • Şahin, A. (2019). Eğitimde bilişim teknolojisi kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri: metafor çalışması.
  • Şahin, M., & Namlı, N. (2019). Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanma Tutumlarının İncelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 95-112.
  • Taş, S., & Uğurlu, M. (2019). Dil eğitiminde teknoloji ve sosyal medya etkisi.
  • Taşkıran, A., Koral, E., & Bozkurt, A. (2015, February 4-6). Artırılmış gerçeklik uygulamasının yabancı dil öğretiminde kullanılması. Akademik Bilişim 2015 (s.462-467) [Conference presentation] Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Türker, M. (2019). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretenlerin Eğitim Teknolojisi Standartları Öz-Yeterlik. Ana Dili Eğitim Dergisi, 7(3), 574-596.
  • Uluuysal, B., Demiral, S., Kurt, A., ve Şahin, Y. (2015). Bir Öğretmenin Teknoloji Entegrasyonu Yolculuğu*. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 5(4), 12-22.
  • Uygun, K., ve Kılıçkara, S. (2019). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Kullanımına İlişkin Görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırma Dergisi, 5(2), 90-108.
  • Warschauer, M. (1996). Computer-assisted language learning: an introduction. In S.Fotos(Ed.), Multimedia language teaching, 3-20.
  • Yıldız, H., Sarıtepeci, M., ve Seferoğlu, S, S. (2013). Fatih projesi kapsamında düzenlenen hizmet-içi eğitim etkinliklerinin öğretmenlerin mesleki gelişimine katkılarının ISTE öğretmen standartları açısından incelenmesi. HacettepeÜniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 375-392.

A Study of the Self-Efficacy of English Teachers for Educational Technology Standards

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 2, 1 - 17, 30.11.2021

Öz

The aim of this study is to determine the efficacy of English teachers regarding the use of technology in education on the use of technology in all areas of our lives in order to provide a more effective and fun lesson environment. In this study, survey research method was used which is one of the quantitative research. To analyze the data, the mean and standard deviation values were examined in order to determine the technology competence of English teachers. In addition, teachers' competencies of using educational technology according to gender, seniority and school types were evaluated. The results of this study show that English teachers' self-efficacy is low according to technology standards. According to the findings of the study, it can be said that the technology self-efficacy of English teachers does not differ significantly according to gender, years of seniority and the school they work in.

Kaynakça

  • Akkoyunlu ,B & Kurbanoglu, S. (2003) Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı ve Bilgisayar Öz – Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 ,1-10.
  • Anderson, R & B. Speck. (2001). Using technology in K-8 literacy classrooms. Upper Saddle River, N: J: Prentice Hall
  • Arslan, E. H., & Bilgin, E. A. (2020) Matematik Öğretiminde Teknoloji Kullanımı ve Video ile Öğretimin Teknoloji Tutumuna Etkisi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 3(1), 41-50.
  • Aydın, G. Ç., & Başol, O. (2014). “X ve Y Kuşağı: Çalışmanın Anlamında Bir Değişme Var Mı?”, Electronic Journal of Vocational Colleges, 4 (4), s. 1-15.
  • Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84, 191-215.
  • Başal, A. (2014). ICT in Language Teacher Education: The Role of Teacher Educators. InConference proceedings. ICT for language learning (pp. 222-225).
  • Başal, A. (2015). İngilizce Öğretmenleri ve Teknoloji Eğitimi. Eğitimde Kuram ve Uygulama 1446-1511.
  • Baturay, M., Yıldırım., İ., & Daloğlu, A. (2007). Web-Tabanlı İngilizce Kelime Öğretimi ve Tekrar Modeli. Politeknik Dergisi, 10(3), 241-245.
  • Bloch, J. (2018). Technology for Teaching English as a Second Language (ESL) Writing. The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, 1-8.
  • Blurton, C. (2002). New Directions of ICT-Use in Education. Paris: UNESCO World Communication and Information Report. Retrieved August 7, 2011, from http://www.unesco.org/education/ educprog/lwf/dl/edict.pdf.
  • Cassidy, S., & Eachus, P. (2002). Developing the computer user self-efficacy (CUSE) scale: Investigating the relationship between computer self-efficacy, gender and experience with computers. Journal of educational computing research, 26(2), 133-153.
  • Durak, H., Sarıtepeci, M., & Durak, A., (2017). Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojileri Özyeterliklerinin ISTE Standartlarına Göre Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. Malatya, 24-26 Mayıs 2017.
  • Ertmer, P. A., Ottenbreit-Leftwich, A., & York, C. S. (2006). Exemplary technology-using teachers: Perceptions of factors influencing success. Journal of computing in teacher education, 23(2), 55-61.
  • Gömleksiz, M., ve Serdemir Düşmez, O. (2005). İngilizce’de Relative Clause Konusunun Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretim ile Geleneksel Yöntemin Öğrenci Başarısı Üzerinde Etkisinin Karşılaştırılması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 163-179.
  • Gunuç, S., & Babacan, N. (2018). Technology integration in English language teaching and learning. Positioning English for Specific Purposes in an English Language Teaching Context, 1.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E., & Tatham, R. L. (2013). Multivariate Data Analysis: Pearson Education Limited.
  • ISTE (International Society for Technology in Education). (2021). About ISTE. 02.01. 2021 tarihinde https://www.iste.org/standards/for-educators adresinden edinilmiştir.
  • İlter, B.G (2009). Effect Of Technology On Motivation In EFL Classrooms. TOJDE. Retrieved on December 17,2019 from http://tojde.anadolu.edu.tr/makale_goster.php?id=535
  • Kay, R. (2006). Addressing gender differences in computer ability, attitudes and use: The laptop effect. Journal of Educational Computing Research, 34(2), 187-211.
  • Küçükali, R. & Görgülü, D. (2017). Temel Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Eğitim Teknolojisi Standartlarına İlişkin Özyeterlik Durumları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Kasım 2017, Cilt: 6, Sayı:4
  • Ma, Q. (2017). A multi-case study of university students’ language-learning experience mediated by mobile technologies: a socio-cultural perspective. Computer Assisted Language Learning, 30(3-4), 183-203.
  • MEB(2020). 02.05.2020 tarihinde http://fatihprojesi.meb.gov.tr/about.html adresinden edinilmiştir.
  • Orhan, A., & Tekin, İ. (2019). İngilizce Okutmanlarının Teknoloji Yeterliliklerinin Ve Derste Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(49), 81-101.
  • Özçiftçi, M., (2014). Sınıf Öğretmenlerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri İle Eğitim Teknolojisi Standartlarına Yönelik Özyeterliklerinin İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi, Amasya Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Amasya.
  • Özçiftçi, M., & Çakır, R. (2015). Öğretmenlerin Yaşamboyu Öğrenme Eğilimleri Ve Eğitim Teknolojisi Standartları Özyeterliklerinin İncelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, Cilt:5, Sayı:1, 2015.
  • Özerbaş, M. A., & Mart, Ö. A. (2017). İngilizce öğretmen adaylarının Web 2.0 kullanımına ilişkin görüş ve kullanım düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3).
  • Paraskeva, F., Bouta, H., & Papagianni, A. (2008). Individual characteristics and computer self-efficacy in secondary education teachers to integrate technology in educational practice. Computers & Education, 50(3), 1084-1091.
  • Pérez Cañado, M. L. (2018). Technology for Teaching English as a Foreign Language (EFL) Writing. The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, 1-12.
  • Rıza, E.T.(2000). Eğitim Teknolojisi Uygulamaları ve Materyal Geliştirme. İzmir: Anadolu Matbaası.
  • Rosen, L. D., & Weil, M. M. (1995). Computer availability, computer experience and technophobia among public school teachers. Computers in human behavior, 11(1), 9-31.
  • Sarıbaş, Ö., Kömürcü, S., & Güler, M. E. (2016). “Yavaş Şehirlerde Yaşayan Z Kuşağının Çevre Ve Sürdürülebilir Kalkınma Algıları: Seferihisar Örneği”, Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1 (2), s. 107-119.
  • Scherer, R., & Siddiq, F. (2015). Revisiting teachers’ computer self-efficacy: A differentiated view on gender differences. Computers in Human Behavior, 53, 48-57.
  • Seferoğlu, S.S. (2004). Teacher qualifications and professional development. Bilim veAklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Seth, N. (2018). Technology Integration in Language Teaching: A Negotiated Terrain. In Dynamic Learning Spaces in Education (pp. 69-86). Springer, Singapore.
  • Shapka, J. D., & Ferrari, M. (2003). Computer-related attitudes and actions of teacher candidates. Computers in Human Behavior, 19(3), 319-334.
  • Solomon, G. & Schrum, L. (2007). Web 2.0 new tools, new schools. USA: Eugene, International Society for Technology in Education.
  • Şahin, A. (2019). Eğitimde bilişim teknolojisi kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri: metafor çalışması.
  • Şahin, M., & Namlı, N. (2019). Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanma Tutumlarının İncelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 95-112.
  • Taş, S., & Uğurlu, M. (2019). Dil eğitiminde teknoloji ve sosyal medya etkisi.
  • Taşkıran, A., Koral, E., & Bozkurt, A. (2015, February 4-6). Artırılmış gerçeklik uygulamasının yabancı dil öğretiminde kullanılması. Akademik Bilişim 2015 (s.462-467) [Conference presentation] Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Türker, M. (2019). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretenlerin Eğitim Teknolojisi Standartları Öz-Yeterlik. Ana Dili Eğitim Dergisi, 7(3), 574-596.
  • Uluuysal, B., Demiral, S., Kurt, A., ve Şahin, Y. (2015). Bir Öğretmenin Teknoloji Entegrasyonu Yolculuğu*. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 5(4), 12-22.
  • Uygun, K., ve Kılıçkara, S. (2019). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Kullanımına İlişkin Görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırma Dergisi, 5(2), 90-108.
  • Warschauer, M. (1996). Computer-assisted language learning: an introduction. In S.Fotos(Ed.), Multimedia language teaching, 3-20.
  • Yıldız, H., Sarıtepeci, M., ve Seferoğlu, S, S. (2013). Fatih projesi kapsamında düzenlenen hizmet-içi eğitim etkinliklerinin öğretmenlerin mesleki gelişimine katkılarının ISTE öğretmen standartları açısından incelenmesi. HacettepeÜniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 375-392.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meryem Arslan

Hilal Hamzaçebioğlu

Ahmet Oğuz Akçay

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arslan, M., Hamzaçebioğlu, H., & Akçay, A. O. (2021). A Study of the Self-Efficacy of English Teachers for Educational Technology Standards. Osmangazi Journal of Educational Research, 8(2), 1-17.