Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

RUSYA İLE TÜRKİYE’DE YEREL YÖNETİMLER VE REFORMLARI

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 2, 18 - 33, 14.10.2020

Öz

Yerel yönetimler hem üniter devletlerde hem de federal devletlerde halka en yakın birimlerdir. Devlet kamu yönetimleri eliyle hizmet sunmaktadır ancak devletin sunduğu hizmetlerde sürekli değişim içindedir. Kamu yönetimleri yaşanan ekonomik, siyasal, kültürel ve toplumsal değişimlerden etkilenmektedir. Ülkelerin yönetim biçimleri kendilerine özgü özelliklerine göre belirlenmektedir. Bu sebeple tüm üniter devletler aynı esaslarla yönetilir ya da tüm federal devletler tamamen aynı esaslarla yönetilir demek doğru olmayacaktır. Genel esaslar ortak olmakla birlikte her devlet kendi ihtiyaçlarına göre kamu yönetimlerini şekillendirmektedir. Kamu yönetimleri de reformlar ile yapılarını sürekli güncel ihtiyaçlarına uyumlu hale getirmeye çalışmaktadır. Modern anlamda devletler birbirleri ile etkileşim halindedir. Etkileşim halinde olan devletlerinden birbirini etkilemesi ve birbirinden etkilenmesi doğaldır. Devletler ekonomik, kültürel, siyasi açıdan birbiri ile iletişim halindedir. Dünyanın bir noktasında meydana gelen bir olaydan aynı anda birçok devlet etkilenebilmektedir. Bu etkileşimler bazen birbirlerinin yapıları ve politikalarının da benzemesine yol açabilmektedir. Bu çalışmada Rusya ve Türkiye’de yerel yönetimler ile yerel yönetim reformları ele alınacaktır.

Kaynakça

  • 1) Akhundova, J.(2014) Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi Reformları Türkiye ve Rusya Örneği, Bursa, Ekin Yayınevi.
  • 2) Altan, İ. (2019) Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminde Neo-Weberyen Devletin İzini Sürmek, Uluslararası Politik Araştırma Dergisi Aralık 2019, Cilt:5, Sayı 3, s. 207-219.
  • 3) Arslan N. T. (2010)” Klasik- Neo-Klasik Dönüşüm Süreci: Yeni Kamu Yönetimi”, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 11, Sayı 2, s. 21-39.
  • 4) Aykaç, B., Yayman, H., Özer, M. (2003) Türkiye’de İdari Reform Hareketlerinin Eleştirel Bir Tahlili. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5 (2) ,s. 153-179 .
  • 5) Avaner, T, & Fedai, R. (2019) ” Türk Kamu Yönetiminde Ofis Sistemi: E-Devlet Uygulamalarından Dijital Dönüşüm Ofisine”, Amme İdaresi Dergisi, 52(2), s.149-172.
  • 6) Belli, A.(2017) “Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Bağlamında Yerinden Yönetimin ve Yerel Yönetimlerin Değerlendirilmesi”, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, Cilt: 9, Sayı: 16, s. 101-118.
  • 7) Bütün Sula, M.Ş. (2017) Avrupa Yerel Yönetimler Yerindenlik İlkesi Çerçevesinde Türkiye’de Yerel Yönetimler, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • 8) Çevikbaş R. (2012) “Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Türkiye Uygulamaları Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi”, Cilt:1, Sayı:2 , Aralık, s.9-32.
  • 9) Dinçer, Ömer, Yılmaz C. (2003) Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma: 1 Değişimin Yönetimi İçin Yönetimde Değişim, T.C Başbakanlık, Ankara,2003.
  • 10) Güler, B. A. (1996). Yeni Sağ ve Devletin Değişimi, Ankara:TODAİE.
  • 11) Hood, C. (1991) “A Public Management For All Seasons?” Public Administration, Volume 69, Issue 1, p. 3–19.
  • 12) Kamu Yönetimi Araştırması Genel Rapor / Kaya Kamu Yönetimi Araştırma Projesi (1991) Ankara :TODAİE
  • 13) Kalağan, G. (2009) Türkiye’de 1980 Sonrası Bürokratik Dönüşüm: Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Isparta, 2009.
  • 14) Kemaloğlu, İ . (2016) “ 21. Yüzyılın Başında Rusya Federasyonu”, Marmara Türkiyat Araştırmaları Dergisi , 3 (2) , s. 1-14 .
  • 15) Keskinsoy, Ö. Kaya S. B. (2018) “ Türkiye'nin Hükümet Sistemleri Üzerine Bir Değerlendirme”, TBB Dergisi (137), s.67-96.
  • 16) Korkut, G. Kürşat, O. Tetik, A. "Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı İle Değişen Kamu Hizmeti ve Türkiye İş Kurumu", İş ve Hayat, 1(2), s.107-135.
  • 17) Mamur Işıkçı, Y . (2017) “Türkiye’de İdari Reform Çalışmalarının Tarihsel Perspektif Açısından Değerlendirilmesi”, Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 5 (1) , s.167-191 .
  • 18) Orhan,G., Çobanoğlu,S. (2015) “Sovyet Sonrası Dönemde Rusya’da İdari Reform Politikaları”, Yasama Dergisi, S. 30, s. 44-69.
  • 19) Ömürgönülşen, U. (2003) Kamu Sektörünün Yönetimi Sorununa Yeni Bir Yaklaşım: Yeni Kamu İşletmeciliği, Acar, M. ve Özgür, H. (der.) Çağdaş Kamu Yönetimi I içinde, Nobel, Ankara, s.3 – 43.
  • 20) Özer, M. A. (2005) ” Günümüzün Yükselen Değeri Yeni Kamu Yönetimi”, Sayıştay Dergisi, Sayı: 59, s.3-46.
  • 21) Özer, M.A. (2016)” Yerel Yönetimler Reformunda Reform:6360 Sayılı Kanun’un Düşündürkleri”, Yerel Politikalar , 0 (3) ,s. 97-126 .
  • 22) Öztürk N. K. (2019) “Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminin Temel Dinamikleri”, ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi (ASSAM-UHAD), Cilt: 6 Sayı: 15.
  • 23) Parlak, B., Sobacı, M.Z. (2008) Kuram ve Uygulamada Kamu Yönetimi Ulusal ve Küresel Perspektifler, İstanbul, Alfa Aktüel Yayıncılık.
  • 24) Sadioğlu, U., Erdinçler, R.E.,(2018) “Tarihsel Perspektiften Geleceğe, Yerel Yönetimler Bağlamında Rus Kamu Yönetiminde Güncel Reformların Analizi”, Memleket Siyaset Yönetim, cilt.13, s.59-74.
  • 25) Sobacı, M.Z. (2009) Politika Transferi Bağlamında Ulusal ve Global Düzeydeki İdari Reformların Analizi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Bursa.
  • 26) Tatar, T. (2006) Türk Kamu Yönetiminde İdari Reformlar Bağlamında Kamu Yönetimi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • 27) Turan, A. M. (2018) “Türkiye'nin Yeni Yönetim Düzeni: Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi”, Social Sciences Research Journal, 7(3), s.42-91.
  • 28) Tutum, C. (1971) “İdari Reformda Başlıca Yaklaşımlar”, Amme İdaresi Dergisi, 4(2),s. 32-45.
  • 29) Tunç A., Belli A., Özdemir F. N., Göksel K. (2018) Kamil Yeni Kamu Yönetimi Yaklaşımı Bağlamında Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi, VII. Uluslararası Sempozyum İdealden Gerçeğe Toplum, Siyaset Ve Ekonomi, s.74-81.
  • 30) Ulusoy, A., Akdemir, T. (2001) Mahalli İdareler, Ankara, Seçkin Yayınları.
  • 31) Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi. (2018, Temmuz 10). Nisan 26, 2020 tarihinde T.C. Cumhurbaşkanlığı Resmi Gazete: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/07/20180710-1.pdf
  • 32) http://sahipkiran.org/2018/12/13/cumhurbaskanligi-hukumet-sistemi/ Şema:1 Erişim Tarihi: 20.04.2020 .
  • 33) (https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=1&MevzuatTur=19&MevzuatTertip=5 Erişim Tarihi:26.04.2020.
  • 34) http://www.ysk.gov.tr Erişim Tarihi:26.04.2020.
  • 35) Rusya Federasyonu Anayasası, https://web.archive.org/web/20140217070421/http://eng.constitution.kremlin.ru:80/ Erişim Tarihi: 07/03/2020.
  • 36) (https://tr.wikipedia.org/wiki/Rusya%27n%C4%B1n_federal_b%C3%B6l%C3%BCmleri Erişim Tarihi: 07/03/2020.
  • 37) (https://www.tbmm.gov.tr/anayasa/anayasa_2018.pdf, Erişim Tarihi:15/11/2019).
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kamu Yönetimi
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Emine Çeliksoy

Üzeyir Alkış

Yayımlanma Tarihi 14 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çeliksoy, E., & Alkış, Ü. (2020). RUSYA İLE TÜRKİYE’DE YEREL YÖNETİMLER VE REFORMLARI. Kamu Yönetimi Ve Politikaları Dergisi, 1(2), 18-33.

 Kamu Yönetimi ve Politikaları Dergisi, Mart, Temmuz ve Kasım aylarında yayınlanan süreli ve elektronik basımı yapılan, uluslararası indeksli hakemli bir dergidir.

24352
Kamu Yönetimi ve Politikaları Dergisinde yayınlanmış makalenin telif hakları Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) kapsamındadır.