BibTex RIS Kaynak Göster

FAKTÖR ANALİZİ İLE ÜNİVERSİTEYE GİRİŞ SINAVLARINDAKİ BAŞARI DURUMUNA GÖRE İLLERİN SIRALANMASI

Yıl 2012, Sayı: 17, 45 - 68, 02.12.2014

Öz

Bu çalışma da 2012 yılında Anadolu Lisesi, Fen Lisesi, Düz Lise ve Özel Fen Lisesindeki son sınıf okumakta olan ya da mezun olmuş olan öğrencilerin, YGS ve LYS’de almış oldukları Sayısal, Sözel ve Eşit Ağırlık Puanlarının il ortalamaları dikkate alınarak illerin sıralanması yapılmıştır. Bu sıralamada değişken sayısının fazla olması nedeniyle faktör analizi ile değişkenler arasındaki ilişki yapısı incelenmiş ve değişkenlerin anlamlı olabilecek faktörler altında toplandığı gözlenmiştir. Faktör skorlarına göre de iller arasında sıralamalar yapılmış ve oluşan sıralamalara göre illerin konumları yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • ALPAR, Reha, (2001), Spor Bilimlerinde Uygulamalı İstatistik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • ALPAR, Reha, (2003), Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemlere Giriş 1, 2. Bs, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • AKGÜL, Aziz ve ÇEVİK, Osman (2003), İstatistiksel Analiz Yöntemleri: “SPSS’te İşletme Yönetimi Uygulamaları”, Ankara.
  • ALBAYRAK, Ali, Sait, (2006), Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Şener, (2003), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, 3.bs., Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • HAİR, J.F., R. E. ANDERSON, R. L. TATHAM, W. C. BLACK (1998), Multivariate Data Analysis, Prentice Hall, New Jersey.
  • JOHNSON, R. A., WİCHERN, D. W. (2002), Applied Multivariate Statistical Analysis, Prentice Hall, New Jersey.
  • KALAYCI, Şeref (Editör), (2006), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, 2. bs., Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • ÖZDAMAR, Kazım, (2002), Paket Programlar ile İstatiksel Veri Analizi - 2: (Çok Değişkenli Analizler) : SPSS-MINITAB, Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • TATLIDİL, Hüseyin (2002). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz, Ziraat Matbaacılık, Ankara.
  • ALBAYRAK, A. S., (2005). Türkiye’de İllerin Sosyoekonomik Gelişmişlik Düzeylerinin Çok Değişkenli İstatistik Yöntemlerle İncelenmesi, Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • ATAN, M., GÖKSEL, A., KARPAT, G., (2002). “Üniversite Öğrencilerinin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz Yöntemleri ile Tespiti”, XI. Eğitim Bilimleri Kongresi, Yakın Doğu Üniversitesi, Kıbrıs.
  • FİLİZ, Z., ÇEMREK, F., (2005). “Avrupa Birliğine Üye Ülkeler ile Türkiye’nin Karşılaştırılması”, VII. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Ekonometri Bölümü, İstanbul, 2005.
  • PAZARLIOĞLU, V. M., EMEÇ, H., ERDOĞAN, S., “Dokuz Eylül Üniversitesi Öğrencilerinin Yüksek Öğretim Beklenti Değişkenlerinin Faktör Analizi ile İncelenmesi”, IV. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu Bildirileri, Antalya, 14-16 mayıs 1999, s. 847- 860.
  • YOSUNKAYA, B., (2005). “Avrupa Birliği Ülkeleri ile Türkiye’nin Sosyo-Ekonomik Açıdan Karşılaştırılması”, Türkiye İstatistik Kurumu, 14 Üncü İstatistik Araştırma Sempozyumu 2005 Bildiriler Kitabı, Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası, Ankara, 2005, s. 69-81.
  • Ortaöğretim Kurumlarına Göre 2011 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi Sonuçları Kitabı. (b.t.). 1 Mart 2012, http://www.osym.gov.tr/belge/1-13311/ortaogretim-kurumlarina- gore-2011-ogrenci-secme-ve-yerl-.html 2010 YGS-LYS Sınav Sistemi. (b.t.). 10 Mayıs 2012, http://www.bilimdersanesi.com.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Ite mid=12
Yıl 2012, Sayı: 17, 45 - 68, 02.12.2014

Öz

Kaynakça

  • ALPAR, Reha, (2001), Spor Bilimlerinde Uygulamalı İstatistik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • ALPAR, Reha, (2003), Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemlere Giriş 1, 2. Bs, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • AKGÜL, Aziz ve ÇEVİK, Osman (2003), İstatistiksel Analiz Yöntemleri: “SPSS’te İşletme Yönetimi Uygulamaları”, Ankara.
  • ALBAYRAK, Ali, Sait, (2006), Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Şener, (2003), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, 3.bs., Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • HAİR, J.F., R. E. ANDERSON, R. L. TATHAM, W. C. BLACK (1998), Multivariate Data Analysis, Prentice Hall, New Jersey.
  • JOHNSON, R. A., WİCHERN, D. W. (2002), Applied Multivariate Statistical Analysis, Prentice Hall, New Jersey.
  • KALAYCI, Şeref (Editör), (2006), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, 2. bs., Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • ÖZDAMAR, Kazım, (2002), Paket Programlar ile İstatiksel Veri Analizi - 2: (Çok Değişkenli Analizler) : SPSS-MINITAB, Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • TATLIDİL, Hüseyin (2002). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz, Ziraat Matbaacılık, Ankara.
  • ALBAYRAK, A. S., (2005). Türkiye’de İllerin Sosyoekonomik Gelişmişlik Düzeylerinin Çok Değişkenli İstatistik Yöntemlerle İncelenmesi, Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • ATAN, M., GÖKSEL, A., KARPAT, G., (2002). “Üniversite Öğrencilerinin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz Yöntemleri ile Tespiti”, XI. Eğitim Bilimleri Kongresi, Yakın Doğu Üniversitesi, Kıbrıs.
  • FİLİZ, Z., ÇEMREK, F., (2005). “Avrupa Birliğine Üye Ülkeler ile Türkiye’nin Karşılaştırılması”, VII. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Ekonometri Bölümü, İstanbul, 2005.
  • PAZARLIOĞLU, V. M., EMEÇ, H., ERDOĞAN, S., “Dokuz Eylül Üniversitesi Öğrencilerinin Yüksek Öğretim Beklenti Değişkenlerinin Faktör Analizi ile İncelenmesi”, IV. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu Bildirileri, Antalya, 14-16 mayıs 1999, s. 847- 860.
  • YOSUNKAYA, B., (2005). “Avrupa Birliği Ülkeleri ile Türkiye’nin Sosyo-Ekonomik Açıdan Karşılaştırılması”, Türkiye İstatistik Kurumu, 14 Üncü İstatistik Araştırma Sempozyumu 2005 Bildiriler Kitabı, Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası, Ankara, 2005, s. 69-81.
  • Ortaöğretim Kurumlarına Göre 2011 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi Sonuçları Kitabı. (b.t.). 1 Mart 2012, http://www.osym.gov.tr/belge/1-13311/ortaogretim-kurumlarina- gore-2011-ogrenci-secme-ve-yerl-.html 2010 YGS-LYS Sınav Sistemi. (b.t.). 10 Mayıs 2012, http://www.bilimdersanesi.com.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Ite mid=12
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Münevver Turanlı

Dicle Taşpınar Cengiz Bu kişi benim

Ömer Bozkır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Turanlı, M., Taşpınar Cengiz, D., & Bozkır, Ö. (2014). FAKTÖR ANALİZİ İLE ÜNİVERSİTEYE GİRİŞ SINAVLARINDAKİ BAŞARI DURUMUNA GÖRE İLLERİN SIRALANMASI. Istanbul University Econometrics and Statistics E-Journal(17), 45-68.
AMA Turanlı M, Taşpınar Cengiz D, Bozkır Ö. FAKTÖR ANALİZİ İLE ÜNİVERSİTEYE GİRİŞ SINAVLARINDAKİ BAŞARI DURUMUNA GÖRE İLLERİN SIRALANMASI. Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal. Aralık 2014;(17):45-68.
Chicago Turanlı, Münevver, Dicle Taşpınar Cengiz, ve Ömer Bozkır. “FAKTÖR ANALİZİ İLE ÜNİVERSİTEYE GİRİŞ SINAVLARINDAKİ BAŞARI DURUMUNA GÖRE İLLERİN SIRALANMASI”. Istanbul University Econometrics and Statistics E-Journal, sy. 17 (Aralık 2014): 45-68.
EndNote Turanlı M, Taşpınar Cengiz D, Bozkır Ö (01 Aralık 2014) FAKTÖR ANALİZİ İLE ÜNİVERSİTEYE GİRİŞ SINAVLARINDAKİ BAŞARI DURUMUNA GÖRE İLLERİN SIRALANMASI. Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal 17 45–68.
IEEE M. Turanlı, D. Taşpınar Cengiz, ve Ö. Bozkır, “FAKTÖR ANALİZİ İLE ÜNİVERSİTEYE GİRİŞ SINAVLARINDAKİ BAŞARI DURUMUNA GÖRE İLLERİN SIRALANMASI”, Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal, sy. 17, ss. 45–68, Aralık 2014.
ISNAD Turanlı, Münevver vd. “FAKTÖR ANALİZİ İLE ÜNİVERSİTEYE GİRİŞ SINAVLARINDAKİ BAŞARI DURUMUNA GÖRE İLLERİN SIRALANMASI”. Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal 17 (Aralık 2014), 45-68.
JAMA Turanlı M, Taşpınar Cengiz D, Bozkır Ö. FAKTÖR ANALİZİ İLE ÜNİVERSİTEYE GİRİŞ SINAVLARINDAKİ BAŞARI DURUMUNA GÖRE İLLERİN SIRALANMASI. Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal. 2014;:45–68.
MLA Turanlı, Münevver vd. “FAKTÖR ANALİZİ İLE ÜNİVERSİTEYE GİRİŞ SINAVLARINDAKİ BAŞARI DURUMUNA GÖRE İLLERİN SIRALANMASI”. Istanbul University Econometrics and Statistics E-Journal, sy. 17, 2014, ss. 45-68.
Vancouver Turanlı M, Taşpınar Cengiz D, Bozkır Ö. FAKTÖR ANALİZİ İLE ÜNİVERSİTEYE GİRİŞ SINAVLARINDAKİ BAŞARI DURUMUNA GÖRE İLLERİN SIRALANMASI. Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal. 2014(17):45-68.