BibTex RIS Kaynak Göster

DOES CLOSE-UP HIDE OR BRIGHTEN: DIFFERENT EFFECTS OF ‘FACE’ IN FILMS ‘ROSETTA’ AND ‘BLUE IS THE WARMEST COLOUR’

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 8 - 21, 01.12.2014

Öz

Kaynakça

  • Abisel, N. (2006) Sessiz Sinema, Ankara:DeKi
  • Ades D., Baker S. (2009) Close-up, Edinburg: Fruitmarket Gallery.
  • Arijon D. (1995) Film Dilinin Grameri 1, İstanbul: Kavram Yayınları, 2. Basım.
  • Arnheim, R. (2010) Sanat Olarak Sinema, İstanbul: Hil Yayınları.
  • Aumont, J. (2003) ‘The Face in Close-up’ in ‘The Visual Turn: Classical Film Theory and Art History’ ed. Angela Dalle Vacche, Rutgers The State University.
  • Balazs, B. (2013). Görünen İnsan, İstanbul: Say Yayınları.
  • Biro, Y. (2001) Sinemada Zaman, İstanbul: Doruk Yayınları.
  • Bonitzer, P. (2006) Kör Alan Dekadrajlar, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Bordwell D., Thompson K. (2009) Film Sanatı, Ankara: DeKi.
  • Deleuze, G. (2014) Hareket-İmge Sinema 1, İstanbul: Norgunk.
  • Doane, M.A. (2003) ‘The Close-up: Scale and Detail in the Cinema’, in Differences: A Journal of Feminist Cultural Studies, Volume 14, No: 3, Fall.
  • Dmytryk E. (1990) Sinemada Yönetmenlik, İstanbul: Afa Yayınları.
  • Epstein J. (1977) 'Magnification and Other Writings', October 102, Vol.3 Spring, MIT Press.
  • Gunning T. (1989) “The Cinema of Attractions: Early Film, Its Spectator and the Avant-Garde.” in Early Film, ed. Thomas Elsaesser and Adam Barker, British Film Institute.
  • Kuhn A., Westwell G.,(2012) (ed.) A Dictionary of Film Studies Oxford:Oxford University Press
  • Leppert R. (2002) ‘Sanatta Anlamın Görüntüsü’ İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Mascelli J.(2002) Sinemanın 5 Temel Öğesi, İstanbul: İmge Kitabevi.
  • Onaran A.Ş. (1994) Sessiz Sinema Tarihi, Ankara: Kitle Yayınları
  • Persson, P. (1998) 'Towards a psychological theory of close-ups: experiencing intimacy and threat', Kinema: A Journal for Film and Audiovisual Media.

Sinemada Yakın-Plan Körleştirir mi Netleştirir mi: 'Rosetta' ve 'Mavi En Sıcak Renktir' Filmlerinde Yüz’ün Farklı Etkileri

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 8 - 21, 01.12.2014

Öz

Sinemada Yakın-Plan seyircinin bakışını detaylandırır, yönlendirir. Yüzün odak noktası olması ile yüz dışındaki her şey önemini yitirir sadece ifade ve karakterin iç dünyası önem kazanır. Bu durum özdeşleşmeyi de destekleyen bir araç gibi görünmektedir. Yakın-Planın sağladığı yakınlık ve samimiyet duygusu diğer yandan bir aldatmaca olarak da ele alınabilir. Karakterin duyguları dışındaki her şeyi önemsizleştirmesiyle körleştirici, sınırlayıcı bir etkisi de bulunmaktadır. Bu çalışmada Yakın-Planı baştan sona bir anlatım dili olarak tercih eden ‘Rosetta’ ve ‘Mavi En Sıcak Renktir/Adele’in Hayatı’ filmlerinde Yakın-Planın anlatım dili üzerine ve seyircinin karakter ile özdeşleşmesi konusunda farklı etkileri karşılaştırmalı olarak incelenecektir

Kaynakça

  • Abisel, N. (2006) Sessiz Sinema, Ankara:DeKi
  • Ades D., Baker S. (2009) Close-up, Edinburg: Fruitmarket Gallery.
  • Arijon D. (1995) Film Dilinin Grameri 1, İstanbul: Kavram Yayınları, 2. Basım.
  • Arnheim, R. (2010) Sanat Olarak Sinema, İstanbul: Hil Yayınları.
  • Aumont, J. (2003) ‘The Face in Close-up’ in ‘The Visual Turn: Classical Film Theory and Art History’ ed. Angela Dalle Vacche, Rutgers The State University.
  • Balazs, B. (2013). Görünen İnsan, İstanbul: Say Yayınları.
  • Biro, Y. (2001) Sinemada Zaman, İstanbul: Doruk Yayınları.
  • Bonitzer, P. (2006) Kör Alan Dekadrajlar, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Bordwell D., Thompson K. (2009) Film Sanatı, Ankara: DeKi.
  • Deleuze, G. (2014) Hareket-İmge Sinema 1, İstanbul: Norgunk.
  • Doane, M.A. (2003) ‘The Close-up: Scale and Detail in the Cinema’, in Differences: A Journal of Feminist Cultural Studies, Volume 14, No: 3, Fall.
  • Dmytryk E. (1990) Sinemada Yönetmenlik, İstanbul: Afa Yayınları.
  • Epstein J. (1977) 'Magnification and Other Writings', October 102, Vol.3 Spring, MIT Press.
  • Gunning T. (1989) “The Cinema of Attractions: Early Film, Its Spectator and the Avant-Garde.” in Early Film, ed. Thomas Elsaesser and Adam Barker, British Film Institute.
  • Kuhn A., Westwell G.,(2012) (ed.) A Dictionary of Film Studies Oxford:Oxford University Press
  • Leppert R. (2002) ‘Sanatta Anlamın Görüntüsü’ İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Mascelli J.(2002) Sinemanın 5 Temel Öğesi, İstanbul: İmge Kitabevi.
  • Onaran A.Ş. (1994) Sessiz Sinema Tarihi, Ankara: Kitle Yayınları
  • Persson, P. (1998) 'Towards a psychological theory of close-ups: experiencing intimacy and threat', Kinema: A Journal for Film and Audiovisual Media.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

M. Elif Demoğlu

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Gönderilme Tarihi 29 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demoğlu, M. E. (2014). Sinemada Yakın-Plan Körleştirir mi Netleştirir mi: ’Rosetta’ ve ’Mavi En Sıcak Renktir’ Filmlerinde Yüz’ün Farklı Etkileri. Intermedia International E-Journal, 1(1), 8-21.

Creative Commons Lisansı Intermedia International E-journal

Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.