İnovatiflik büyümeye ve karlılığa yol açması nedeniyle firmalar için sürdürülebilir rekabet avantajı
geliştirmektedir. Literatürde inovatiflik, ürün ve firma düzeyinde yoğun bir şekilde ele alınmasına rağmen, marka
düzeyinde çok sayıda araştırma bulunmamaktadır. Bu bağlamda, çalışmanın amacı, algılanan marka inovatifliği,
algılanan kalite ve marka sadakati arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaca yönelik olarak bir araştırma
modeli geliştirilmiş ve test edilmiştir. Çalışma kapsamında, 364 üniversite öğrencisi üzerinde yüz yüze anket
çalışması yapılmıştır. Araştırıma modelinin yapı güvenilirliğini ve geçerliliğini test etmek için doğrulayıcı faktör
analizi uygulanmış ve model, yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir. Çalışma sonuçları, algılanan marka
inovatifliğinin ve kalitenin, marka sadakatinin önemli öncülleri olduğunu göstermektedir. Ayrıca, çalışmanın
bulguları, tüm kavramlar beraberce değerlendirildiğinde, marka yenilikçiliği ile marka sadakati arasındaki ilişkinin
dolaylı olduğunu da göstermektedir.
Marka İnovasyon Marka inovatifliği Algılanan kalite Marka sadakati
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |