Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDEKİ BİLİŞİM DESTEKLİ MÜZİK DERSİ ÖĞRETMENLERİNİN DERSE YÖNELİK İÇERİK VE TEKNİK ALTYAPIYA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 3, 100 - 115, 30.08.2017

Öz




Bilişim, insanların çoğu alanda
kullandığı bilimin dayanağı olan bilginin düzenli ve akla uygun şekilde
bilgisayarlar ve benzeri aygıtlarla işlenmesi bilimi olarak tanımlanmaktadır.
Bilginin bu şekilde işlenmesi sonucunda bilişim teknolojilerine her türlü
alanda ihtiyaç duyulmaya başlanmıştır. Gelişen teknoloji ile beraber müzik de
bu sisteme ihtiyaç duyan ve ayak uydurmaya çalışan bir bilim dalı haline
gelmiştir. Bu kapsamda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından müfredata alınan
Bilişim Destekli Müzik dersi 2006 yılından beri Güzel Sanatlar Liselerinde
okutulmakta olan bir ders olmakla beraber bu dersin amacı öğrencileri müzik
teknolojisi ve materyallerinden haberdar etmek ve onlara bu materyalleri
kullanma becerilerini kazandırmaktır. Son
yıllarda okullarda Fatih Projesi kapsamında bilişim altyapılarının
oluşturulmasıyla beraber dersin ne şekilde işlendiği merak uyandırmaktadır. Bu
düşünceden yola çıkılarak BİDEM dersinin işlenişi ve fiziksel şartları hakkında
51 Güzel Sanatlar Lisesi Öğretmeniyle görüşme yapılmıştır. Çalışmada dersin
uygulanmasında karşılaşılan sorunlar araştırılmış ve çözüm önerileri
getirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma, BİDEM dersinin daha faydalı ve etkin
işlenmesine katkı sağlaması açısından önem taşımaktadır. Araştırmanın
bulgularına göre öğretmenlerin çoğunluğu kurumlarında bilişim destekli müzik dersinin
yapılabilmesi için gerekli teknik altyapının bulunmadığını belirtmektedirler.
Ayrıca bilişim destekli müzik dersi içeriğindeki nota yazım ve kayıt
programlarının ekonomik sebepler dolayısıyla alınamadığını bu nedenle
programların demo sürümlerini kullandıklarını ifade etmişlerdir.




Kaynakça

  • Arapgirlioğlu, H. (2003). Müzik Teknolojisi ve Yeni Yüzyılda Müzik Eğitimi. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu. 30-31 Ekim, Sakarya.
  • Koldemir, S.(2008), Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Bilgisayar Destekli Müzik Eğitiminin Kullanılabilme Durumu, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yaşar, A. Y., Karagöz, S. ve Zaman Y. (2006). Bilişim Destekli Müzik Dersi Öğretim Programı. Ankara: MEB yayınları.
  • Sevinç S. ve Koldemir S. (2009). “Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Bilgisayar Destekli Müzik Eğitiminin Kullanılabilme Durumu”. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi. 27(1): 287-305.
  • Tümer E.,Nayiş S. ve Demir G.(2009). Bilişim Destekli Müzik. Ankara: MEB yayınları.
  • EBA. (n.d.). Ekim 10, 2016, http://www.eba.gov.tr/

THE VIEWS OF THE COMPUTER ASSISTED MUSIC COURSE TEACHERS OF THE FINE ARTS HIGH SCHOOL ABOUT THE COURSE ORIENTED CONTENT AND TECHNICAL INFRASTRUCTURE

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 3, 100 - 115, 30.08.2017

Öz




Cognition is defined as the processing of information
which is the backbone of science that people use in most fields with computers
and other devices in a regular and reasonable manner. As a result of the
processing of information in this way, it is started to be needed information
technologies in every kind of fields.
Along with the developing technology,
music has also become a scientific discipline that needs this system and tries
to keep up with it.
. In this context, information
assisted music lesson which was taken in the curriculum by the ministry of
education has been taught in Fine Arts High School since 2006.
In recent
years, within the scope of Fatih Project,with the formation of information
infrastructures aroused curiosity about how the course is taught. In this
way,  51 Fine Arts High School Teachers
were interviewed about the processing and physical conditions of the B.I.D.E.M.
In the study the encountered problems in the application of the course were
researched and it was aimed to find out solutions. The study is important in
terms of contributing to the more efficient and effective processing of the
B.I.D.E.M. course. According to the findings of the research, the majority of
the teachers stated that there is no technical infrastructure required for the
computer aided music lesson in their institutions. In addition, they pointed
out that the notes and writing programs in the content of computer aided music
lessons couldn’t be taken due to economical reasons. For this reason they stated
that they have been using the demo versions of the programs.




Kaynakça

  • Arapgirlioğlu, H. (2003). Müzik Teknolojisi ve Yeni Yüzyılda Müzik Eğitimi. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu. 30-31 Ekim, Sakarya.
  • Koldemir, S.(2008), Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Bilgisayar Destekli Müzik Eğitiminin Kullanılabilme Durumu, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yaşar, A. Y., Karagöz, S. ve Zaman Y. (2006). Bilişim Destekli Müzik Dersi Öğretim Programı. Ankara: MEB yayınları.
  • Sevinç S. ve Koldemir S. (2009). “Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Bilgisayar Destekli Müzik Eğitiminin Kullanılabilme Durumu”. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi. 27(1): 287-305.
  • Tümer E.,Nayiş S. ve Demir G.(2009). Bilişim Destekli Müzik. Ankara: MEB yayınları.
  • EBA. (n.d.). Ekim 10, 2016, http://www.eba.gov.tr/
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Serkan Umuzdaş

Ahmet Hakan Baş

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Umuzdaş, M. S., & Baş, A. H. (2017). GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDEKİ BİLİŞİM DESTEKLİ MÜZİK DERSİ ÖĞRETMENLERİNİN DERSE YÖNELİK İÇERİK VE TEKNİK ALTYAPIYA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 2(3), 100-115.
AMA Umuzdaş MS, Baş AH. GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDEKİ BİLİŞİM DESTEKLİ MÜZİK DERSİ ÖĞRETMENLERİNİN DERSE YÖNELİK İÇERİK VE TEKNİK ALTYAPIYA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches. Ağustos 2017;2(3):100-115.
Chicago Umuzdaş, Mehmet Serkan, ve Ahmet Hakan Baş. “GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDEKİ BİLİŞİM DESTEKLİ MÜZİK DERSİ ÖĞRETMENLERİNİN DERSE YÖNELİK İÇERİK VE TEKNİK ALTYAPIYA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. International Journal of Education Technology and Scientific Researches 2, sy. 3 (Ağustos 2017): 100-115.
EndNote Umuzdaş MS, Baş AH (01 Ağustos 2017) GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDEKİ BİLİŞİM DESTEKLİ MÜZİK DERSİ ÖĞRETMENLERİNİN DERSE YÖNELİK İÇERİK VE TEKNİK ALTYAPIYA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches 2 3 100–115.
IEEE M. S. Umuzdaş ve A. H. Baş, “GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDEKİ BİLİŞİM DESTEKLİ MÜZİK DERSİ ÖĞRETMENLERİNİN DERSE YÖNELİK İÇERİK VE TEKNİK ALTYAPIYA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”, International Journal of Education Technology and Scientific Researches, c. 2, sy. 3, ss. 100–115, 2017.
ISNAD Umuzdaş, Mehmet Serkan - Baş, Ahmet Hakan. “GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDEKİ BİLİŞİM DESTEKLİ MÜZİK DERSİ ÖĞRETMENLERİNİN DERSE YÖNELİK İÇERİK VE TEKNİK ALTYAPIYA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. International Journal of Education Technology and Scientific Researches 2/3 (Ağustos 2017), 100-115.
JAMA Umuzdaş MS, Baş AH. GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDEKİ BİLİŞİM DESTEKLİ MÜZİK DERSİ ÖĞRETMENLERİNİN DERSE YÖNELİK İÇERİK VE TEKNİK ALTYAPIYA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches. 2017;2:100–115.
MLA Umuzdaş, Mehmet Serkan ve Ahmet Hakan Baş. “GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDEKİ BİLİŞİM DESTEKLİ MÜZİK DERSİ ÖĞRETMENLERİNİN DERSE YÖNELİK İÇERİK VE TEKNİK ALTYAPIYA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, c. 2, sy. 3, 2017, ss. 100-15.
Vancouver Umuzdaş MS, Baş AH. GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDEKİ BİLİŞİM DESTEKLİ MÜZİK DERSİ ÖĞRETMENLERİNİN DERSE YÖNELİK İÇERİK VE TEKNİK ALTYAPIYA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches. 2017;2(3):100-15.