Bu
araştırma, Montessori yaklaşım temelli STEM etkinliklerinin okul öncesi
öğretmen adaylarının; yaratıcılık becerilerinin gelişimleri üzerinde bir
etkisinin olup olmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada karma
yöntem kullanılmıştır. Araştırma örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılında
Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören 50 öğretmen
adayı oluşturmuştur. Araştırmada öğretmen adaylarının yaratıcılık becerilerindeki
değişimi belirlemek amacıyla tek gruplu öntest sontest deseni oluşturulmuştur.
Araştırma süresince elde edilen nicel verilerin analizi istatistiksel yöntemler
ile nitel verilerin analizi ise içerik analizi ile yapılmıştır. Araştırmada
nicel verilerin elde edilmesinde “Ne Kadar Yaratıcısınız?” ölçeği ile “Yarı
yapılandırılmış mülakat formu” kullanılmıştır. Nicel verileri destekleyici
nitelikte hazırlanan nitel veriler açık uçlu yarı yapılandırılmış görüşme
formundan oluşmaktadır. 14 hafta boyunca adaylara Montessori yaklaşım temelli
STEM eğitimleri verilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda; yaratıcılık
becerilerinin öntest ve sontest puanları arasında, anlamlı bir farklılık olduğu
ve nitel verilerden elde edilen sonuçlarında niceli destekler nitelikte olduğu
bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.