Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 35 Sayı: 4, 1212 - 1231, 01.12.2022
https://doi.org/10.35378/gujs.800717

Öz

Kaynakça

  • [1] Ünalan, Z., Bilim Merkezleri, 525, Journal of Science and Technology, 30-41, (2011).
  • [2] Kurtuluş, A., “İnformal Öğrenme Ortamı Pi Günü: Büyük Risk Yarışması Örneği”, Journal of Research in Education and Teaching, 4(1): 107-116, (2015).
  • [3] Braund and Reiss, Towards a more authentic science curriculum:the contribution of out-of-school learning, http://discovery.ucl.ac.uk/10000454/1/Reiss2006Towards1373.pdf. Access date: 21.03. 2018.
  • [4] Atal, D., Koçak Usluel, Y., “İlköğretim Öğrencilerinin Okul İçinde ve Dışında Teknoloji Kullanımları”, Hacettepe University Journal of Education, 41: 24-35, (2011).
  • [5] Cole, M., Scribner, S., “The cognitive consequences of education: some empirical evidence and theorietical misgivings”, American Association for the Advancement of Science, Research Coate, 182: 553-559, (1973).
  • [6] İnce. M. C., “İnformal Öğrenme Ortamlarının Öğrencilerin Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre İlişkisini Anlamalarına Etkisi”, MSc. Thesis, Yıldız Technical University, Graduate School of Natural and Applied Sciences, Istanbul, 23, (2017).
  • [7] Yılmaz, G., Çocukta Mekan Algısının Gelişiminde Masalın Etkisi/Önemi, MSc Thesis, Dokuz Eylül University, Graduate School of Natural and Applied Sciences, İzmir, (2010).
  • [8] Sturm, H. Ve Bogner, F.X., Learning At Workstations In Two Different Environments: A Museum and a Classroom, Studies In Educational Evaluation, 36: 14-19, (2010).
  • [9] Bozdoğan, A.E., Okul Dışı Çevrelere Eğitim Amaçlı Gezi Düzenleyebilme Özyeterlik İnancı Ölçeğinin Geliştirilmesi, Journal of Theoretical Educational Science, 9(1): 111-129, (2016).
  • [10] Karadeniz, C., “Dünyada Çocuk Müzeleri ile Bilim, Teknoloji ve Keşif Merkezlerinin İncelenmesi ve Türkiye İçin Bir Çocuk Müzesi Modeli Oluşturulması”, MSc. Thesis, Ankara University, Graduate School of Social Sciences, Ankara, (2009).
  • [11] Bozdoğan, A.E. ve Yalçın, N., Bilim Merkezlerinin İlköğretim Öğrencilerinin Fene Karşı İlgi Düzeylerinin Değişmesine ve Akademik Başarısına Etkisi: Enerji Parkı, Ege Journal of Education, 2(7): 95-114, (2006).
  • [12] Aktekin, S., Müze Uzmanlarının, Okulların Eğitim Amaçlı Müze Ziyaretlerine İlişkin Görüşleri, Ahi Evran University Journal of Kırşehir Education Faculty, 9(2): 103-111, (2008).
  • [13] Ertaş, H., Şen, A.İ. ve Parmaksızoğlu, A., Okul Dışı Bilimsel Etkinliklerin 9. Sınıf Öğrencilerinin Enerji Konusunu Günlük Hayatla İlişkilendirme Düzeyine Etkisi, Necatibey Faculty of Education, Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 5(2): 178-198, (2011).
  • [14] Tatar, N. ve Bağrıyanık, K.E., Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmenlerinin Okul Dışı Eğitime Yönelik Görüşleri, http://www.ilkogretimonline.org.tr/index.php/io/article/view/1453/1309, (2019).
  • [15] Sözer, Y., Sınıf İçi Öğretmenleri Destekleyen Okul Dışı Aktif Öğrenmeler: Bir Meta-Sentez Çalışması, Ph.D Thesis, Dicle University, Graduate School of Educational Sciences, Diyarbakır, (2015).
  • [16] https://www.urlaubsheld.de/magazin/one-way-weltreise-in-die-urania-berlin. Access date: 21.07.2019
  • [17] Öz, R., “Araştırma ve Sorgulamaya Dayalı Etkinliklerle Desteklenmiş Bilim Merkezi Uygulamalarının 7. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, Bilim Okuryazarlıklarına ve Sorgulayıcı Düşünme Becerilerine Etkisi”, MSc. Thesis, Marmara University, Graduate School of Educational Sciences, Istanbul, (2015).
  • [18] Ok, Z., “Konya Bilim Merkezinde Gerçekleştirilen Atölye Çalışmalarının İlkokul ve Ortaokul Öğrencileri Tarafından Değerlendirilmesi”, MSc. Thesis, Necmettin Erbakan University, Graduate School of Educational Sciences, Konya, (2018).
  • [19] https://bilimmerkezleri.tubitak.gov.tr/Upload/SingleFile/Dosya-563-258.pdf. Access date: 10.01.2019
  • [20]http://www.fezagurseybilimmerkezi.com/. Access date: 10.01.2019.
  • [21] http://bayrampasabilimmerkezi.com/laboratuvarlar/. Access date: 10.01.2019.
  • [22] http://mtbm.bornova.bel.tr/. Access date: 10.01.2019.
  • [23]http://gezegenevi27.com.tr/. Access date: 10.01.2019.
  • [24]http://www.eskisehirbilimdeneymerkezi.com/. Access date: 10.01.2019.
  • [25] Erdoğan, S., “Konya Bilim Merkezi”, Mimaran, 9(12): 52-61, (2015).
  • [26]https://www.kbm.org.tr/hakkimizda. Access date: 10.01.2019.
  • [27] http://www.bursabilimmerkezi.org/. Access date: 10.01.2019.
  • [28] http://kocaelibilimmerkezi.com/hakkimizda. Access date: 15.01.2019.
  • [29] http://www.elazigbilimmerkezi.com/resimler.html. Access date: 15.01.2019.
  • [30] https://www.kayseri.bel.tr/haberler/kayseri-bilim-merkezi-bilimin-merkezinde. Access date: 15.01.2019.
  • [31] Malçok, K., “Bilim Merkezlerinde Sürdürülebilir İç Mekan Kriterleri; Konya Bilim Merkezi” MSc. Thesis, Selçuk University-Hacettepe University, Graduate School of Social Sciences, Konya, 29, (2018).
  • [32] Burkut, E., “Bilim Merkezlerinin Mekansal Tasarım-Kullanım Bağlamında İncelenmesi: Konya Bilim Merkezi Örneği”, International Green Capitals Congress, Konya, 1018-1028, (2018).
  • [33] https://gezicini.com/konya-bilim-merkezi/. Access date: 15.01.2019.
  • [34] Sırtkaya Uzun, A., “Konya Bilim Merkezinin İç Mekan Tasarımının Kullanıcıları Üzerindeki Etkisi”, MSc. Thesis, Karadeniz Technical University, Graduate School of Natural and Applied Sciences, Trabzon, (2019).
  • [35] https://www.kbm.org.tr/Etkinlikler/Tasarim-Atolyesi/913bf5ce-cf47-4382-b61e-c25592999c7a/ fa487941-8157-e511-80c4-005056954ffa. Access date: 07.03.2019.
  • [36] https://www.kbm.org.tr/Etkinlikler/Matematik-ve-Teknoloji-Laboratuvari/1e8079fb-b498-4eff-89f9-4facf6499b6c/fa487941-8157-e511-80c4-005056954ffa. Access date: 07.03.2019.
  • [37] https://www.kbm.org.tr/Etkinlikler/Fizik-Laboratuvari/78a89f5f-3830-49e3-aec7-9cd7c2ceaff6/ fa487941-8157-e511-80c4-005056954ffa. Access date: 07.03.2019.

Analysis Of The Educational Environments Of Konya Science Center In The Context Of Space And Technology

Yıl 2022, Cilt: 35 Sayı: 4, 1212 - 1231, 01.12.2022
https://doi.org/10.35378/gujs.800717

Öz

Recently, informal education environments that support existing schools have been created due to changing educational needs. Science Centers, which are one of the informal education environments, have also started to become widespread in our country in recent years and all this has brought about the design problem of these buildings. The aim of the study is to reveal how the interiors of science centers should be constructed within the context of the relationship between space and technology. As a result, while the study is expected to guide the interior architects for the science center designs, the exhibition areas should be highlighted as the focus point as an educational area. In addition, interactive exhibition dec dec which can be tried by touching and playing between space and technology themed exhibition areas in science centers for students are among the places that make the greatest contribution in terms of informal education. In this direction, the educational units of Konya Science Center are examined.

Kaynakça

  • [1] Ünalan, Z., Bilim Merkezleri, 525, Journal of Science and Technology, 30-41, (2011).
  • [2] Kurtuluş, A., “İnformal Öğrenme Ortamı Pi Günü: Büyük Risk Yarışması Örneği”, Journal of Research in Education and Teaching, 4(1): 107-116, (2015).
  • [3] Braund and Reiss, Towards a more authentic science curriculum:the contribution of out-of-school learning, http://discovery.ucl.ac.uk/10000454/1/Reiss2006Towards1373.pdf. Access date: 21.03. 2018.
  • [4] Atal, D., Koçak Usluel, Y., “İlköğretim Öğrencilerinin Okul İçinde ve Dışında Teknoloji Kullanımları”, Hacettepe University Journal of Education, 41: 24-35, (2011).
  • [5] Cole, M., Scribner, S., “The cognitive consequences of education: some empirical evidence and theorietical misgivings”, American Association for the Advancement of Science, Research Coate, 182: 553-559, (1973).
  • [6] İnce. M. C., “İnformal Öğrenme Ortamlarının Öğrencilerin Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre İlişkisini Anlamalarına Etkisi”, MSc. Thesis, Yıldız Technical University, Graduate School of Natural and Applied Sciences, Istanbul, 23, (2017).
  • [7] Yılmaz, G., Çocukta Mekan Algısının Gelişiminde Masalın Etkisi/Önemi, MSc Thesis, Dokuz Eylül University, Graduate School of Natural and Applied Sciences, İzmir, (2010).
  • [8] Sturm, H. Ve Bogner, F.X., Learning At Workstations In Two Different Environments: A Museum and a Classroom, Studies In Educational Evaluation, 36: 14-19, (2010).
  • [9] Bozdoğan, A.E., Okul Dışı Çevrelere Eğitim Amaçlı Gezi Düzenleyebilme Özyeterlik İnancı Ölçeğinin Geliştirilmesi, Journal of Theoretical Educational Science, 9(1): 111-129, (2016).
  • [10] Karadeniz, C., “Dünyada Çocuk Müzeleri ile Bilim, Teknoloji ve Keşif Merkezlerinin İncelenmesi ve Türkiye İçin Bir Çocuk Müzesi Modeli Oluşturulması”, MSc. Thesis, Ankara University, Graduate School of Social Sciences, Ankara, (2009).
  • [11] Bozdoğan, A.E. ve Yalçın, N., Bilim Merkezlerinin İlköğretim Öğrencilerinin Fene Karşı İlgi Düzeylerinin Değişmesine ve Akademik Başarısına Etkisi: Enerji Parkı, Ege Journal of Education, 2(7): 95-114, (2006).
  • [12] Aktekin, S., Müze Uzmanlarının, Okulların Eğitim Amaçlı Müze Ziyaretlerine İlişkin Görüşleri, Ahi Evran University Journal of Kırşehir Education Faculty, 9(2): 103-111, (2008).
  • [13] Ertaş, H., Şen, A.İ. ve Parmaksızoğlu, A., Okul Dışı Bilimsel Etkinliklerin 9. Sınıf Öğrencilerinin Enerji Konusunu Günlük Hayatla İlişkilendirme Düzeyine Etkisi, Necatibey Faculty of Education, Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 5(2): 178-198, (2011).
  • [14] Tatar, N. ve Bağrıyanık, K.E., Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmenlerinin Okul Dışı Eğitime Yönelik Görüşleri, http://www.ilkogretimonline.org.tr/index.php/io/article/view/1453/1309, (2019).
  • [15] Sözer, Y., Sınıf İçi Öğretmenleri Destekleyen Okul Dışı Aktif Öğrenmeler: Bir Meta-Sentez Çalışması, Ph.D Thesis, Dicle University, Graduate School of Educational Sciences, Diyarbakır, (2015).
  • [16] https://www.urlaubsheld.de/magazin/one-way-weltreise-in-die-urania-berlin. Access date: 21.07.2019
  • [17] Öz, R., “Araştırma ve Sorgulamaya Dayalı Etkinliklerle Desteklenmiş Bilim Merkezi Uygulamalarının 7. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, Bilim Okuryazarlıklarına ve Sorgulayıcı Düşünme Becerilerine Etkisi”, MSc. Thesis, Marmara University, Graduate School of Educational Sciences, Istanbul, (2015).
  • [18] Ok, Z., “Konya Bilim Merkezinde Gerçekleştirilen Atölye Çalışmalarının İlkokul ve Ortaokul Öğrencileri Tarafından Değerlendirilmesi”, MSc. Thesis, Necmettin Erbakan University, Graduate School of Educational Sciences, Konya, (2018).
  • [19] https://bilimmerkezleri.tubitak.gov.tr/Upload/SingleFile/Dosya-563-258.pdf. Access date: 10.01.2019
  • [20]http://www.fezagurseybilimmerkezi.com/. Access date: 10.01.2019.
  • [21] http://bayrampasabilimmerkezi.com/laboratuvarlar/. Access date: 10.01.2019.
  • [22] http://mtbm.bornova.bel.tr/. Access date: 10.01.2019.
  • [23]http://gezegenevi27.com.tr/. Access date: 10.01.2019.
  • [24]http://www.eskisehirbilimdeneymerkezi.com/. Access date: 10.01.2019.
  • [25] Erdoğan, S., “Konya Bilim Merkezi”, Mimaran, 9(12): 52-61, (2015).
  • [26]https://www.kbm.org.tr/hakkimizda. Access date: 10.01.2019.
  • [27] http://www.bursabilimmerkezi.org/. Access date: 10.01.2019.
  • [28] http://kocaelibilimmerkezi.com/hakkimizda. Access date: 15.01.2019.
  • [29] http://www.elazigbilimmerkezi.com/resimler.html. Access date: 15.01.2019.
  • [30] https://www.kayseri.bel.tr/haberler/kayseri-bilim-merkezi-bilimin-merkezinde. Access date: 15.01.2019.
  • [31] Malçok, K., “Bilim Merkezlerinde Sürdürülebilir İç Mekan Kriterleri; Konya Bilim Merkezi” MSc. Thesis, Selçuk University-Hacettepe University, Graduate School of Social Sciences, Konya, 29, (2018).
  • [32] Burkut, E., “Bilim Merkezlerinin Mekansal Tasarım-Kullanım Bağlamında İncelenmesi: Konya Bilim Merkezi Örneği”, International Green Capitals Congress, Konya, 1018-1028, (2018).
  • [33] https://gezicini.com/konya-bilim-merkezi/. Access date: 15.01.2019.
  • [34] Sırtkaya Uzun, A., “Konya Bilim Merkezinin İç Mekan Tasarımının Kullanıcıları Üzerindeki Etkisi”, MSc. Thesis, Karadeniz Technical University, Graduate School of Natural and Applied Sciences, Trabzon, (2019).
  • [35] https://www.kbm.org.tr/Etkinlikler/Tasarim-Atolyesi/913bf5ce-cf47-4382-b61e-c25592999c7a/ fa487941-8157-e511-80c4-005056954ffa. Access date: 07.03.2019.
  • [36] https://www.kbm.org.tr/Etkinlikler/Matematik-ve-Teknoloji-Laboratuvari/1e8079fb-b498-4eff-89f9-4facf6499b6c/fa487941-8157-e511-80c4-005056954ffa. Access date: 07.03.2019.
  • [37] https://www.kbm.org.tr/Etkinlikler/Fizik-Laboratuvari/78a89f5f-3830-49e3-aec7-9cd7c2ceaff6/ fa487941-8157-e511-80c4-005056954ffa. Access date: 07.03.2019.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Mühendislik
Bölüm Architecture & City and Urban Planning
Yazarlar

Asiye Sırtkaya Uzun 0000-0002-3752-5922

Sebnem Ertas Besır 0000-0002-0568-6529

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 35 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Sırtkaya Uzun, A., & Ertas Besır, S. (2022). Analysis Of The Educational Environments Of Konya Science Center In The Context Of Space And Technology. Gazi University Journal of Science, 35(4), 1212-1231. https://doi.org/10.35378/gujs.800717
AMA Sırtkaya Uzun A, Ertas Besır S. Analysis Of The Educational Environments Of Konya Science Center In The Context Of Space And Technology. Gazi University Journal of Science. Aralık 2022;35(4):1212-1231. doi:10.35378/gujs.800717
Chicago Sırtkaya Uzun, Asiye, ve Sebnem Ertas Besır. “Analysis Of The Educational Environments Of Konya Science Center In The Context Of Space And Technology”. Gazi University Journal of Science 35, sy. 4 (Aralık 2022): 1212-31. https://doi.org/10.35378/gujs.800717.
EndNote Sırtkaya Uzun A, Ertas Besır S (01 Aralık 2022) Analysis Of The Educational Environments Of Konya Science Center In The Context Of Space And Technology. Gazi University Journal of Science 35 4 1212–1231.
IEEE A. Sırtkaya Uzun ve S. Ertas Besır, “Analysis Of The Educational Environments Of Konya Science Center In The Context Of Space And Technology”, Gazi University Journal of Science, c. 35, sy. 4, ss. 1212–1231, 2022, doi: 10.35378/gujs.800717.
ISNAD Sırtkaya Uzun, Asiye - Ertas Besır, Sebnem. “Analysis Of The Educational Environments Of Konya Science Center In The Context Of Space And Technology”. Gazi University Journal of Science 35/4 (Aralık 2022), 1212-1231. https://doi.org/10.35378/gujs.800717.
JAMA Sırtkaya Uzun A, Ertas Besır S. Analysis Of The Educational Environments Of Konya Science Center In The Context Of Space And Technology. Gazi University Journal of Science. 2022;35:1212–1231.
MLA Sırtkaya Uzun, Asiye ve Sebnem Ertas Besır. “Analysis Of The Educational Environments Of Konya Science Center In The Context Of Space And Technology”. Gazi University Journal of Science, c. 35, sy. 4, 2022, ss. 1212-31, doi:10.35378/gujs.800717.
Vancouver Sırtkaya Uzun A, Ertas Besır S. Analysis Of The Educational Environments Of Konya Science Center In The Context Of Space And Technology. Gazi University Journal of Science. 2022;35(4):1212-31.

Cited By