Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Politik Reklam Aracı Olarak Youtube: Türkiye’de 2015 Genel Seçimlerinde Siyasi Parti Reklam Videolarının Çok Modlu Söylem Analizi

Yıl 2024, SBF Dergisi Erken Görünüm, 1 - 26
https://doi.org/10.33630/ausbf.1215427

Öz

Hız, viral yayılım ve etkileşimin yanı sıra görsel işitsel bir forma sahip metinlerin algoritmalar aracılığı ile amaca uygun kullanılmasına olanak sağlayan dijital medya politik iletişim alanında da yaygın olarak tercih edilmektedir. Siyasi partiler tarafından yoğun olarak kullanımı tercih edilen dijital reklamların analizi önem taşımaktadır. Bu kapsamda çalışmayla 2015 Genel Seçim dönemi özelinde Youtube platformu üzerinden siyasi partilerin paylaşıma sundukları seçim videolarında kolektif kültür ve inançla ilgili hangi egemen söylem ve temaları kendi siyasi ideolojik bağlamında yeniden tasarımladıklarının ortaya konulması amaçlanmıştır.
Araştırma kapsamına Türkiye’de Haziran – Kasım 2015 tarihinde gerçekleştirilen siyasi seçim kampanya sürecinde Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde (TBMM) grubu bulunan dört siyasi partinin Youtube’a siyasi parti adı ile yüklenen ve en çok izlenen siyasi reklam videoları alınmış, Van Dijk’in eleştirel ideolojik çözümleme kategorileri ile birlikte; Arthur Asa Berger’in çok modlu söylem çözümlemesi yöntemi kullanılarak videolar analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda, her bir siyasi partinin kendi ideolojik söylemlerini seçmenlerinin de ortak söylemi yapmak için seçim videolarında konjonktüre uygun bir tema seçerek bu temaya uygun sembol ve mitleri renk ve müzikle harmanlayarak tasarımladıkları görülmüştür.

Kaynakça

  • Akar, Erkan (2009), “İnternetle Değişen Siyaset Pazarlaması: Dünyadan Örneklerle Yeni Trendler”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23 (1). 1-8.
  • Akgül, Koç, Selma., Pazarbaşı, Betül ve Yıldız, Göktürk (2016). Dış Politika Alanında Siyasal İletişim Aracı Olarak Sosyal Ağ Twitter Kullanımının Karar Alma Sürecine Etkisi: Su 24 Rus Uçağının Düşürülmesi ile İlgili Türk ve Rus Siyasi Haber Aktörlerinin Tweet İletilerinin Analizi. AJIT-e: Academic Journal of Information Technology, 25 (7), 37-70 .
  • Altan, Sinem (2012), “Barack Obama’nın 2008 Seçim Kampanyası. https://www.slideshare.net/sinemaltann/barack-obamann-2008-seim-kampanyas. (01.09.2022).
  • Arnold-Murray, Katherine (2021), Multimodally Constructed Dialogue in Political Campaign Commercials, Journal of Pragmatics, 173 (1). 15-27.
  • Baudrillard, Jean (2013), Sessiz Yığınların Gölgesinde, (İstanbul: Doğu Batı Yayınları) (Çev. Oğuz Adanır).
  • Berger, Arthur Asa (2016), A Discourse on Discourse Studies, Symposium: Worlds of Representation. Society, 53 (6): 597-602.
  • Bourse, Michel (2017), Kültürel Çalışmaları Anlamak (İstanbul: İletişim Yayınları) (Çev. Halime Yücel).
  • Cook, Guy (2001), The discourse of advertising, Psychology Press.
  • Dahl, Robert (2001), Demokrasi Üstüne (Ankara: Phoenix Yayınevi) (Çev. Betül Kadıoğlu). Erdoğan, İrfan ve Alemdar, Korkmaz (2002), Öteki Kuram: Kitle İletişimine Yaklaşımların Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi, (Ankara: Erk Yayınları).
  • Fairclough, Norman (2003), Söylemin Diyalektiği, Barış Çoban ve Zeynep Özarslan (Der.), Söylem ve İdeoloji: Mitoloji, Din, İdeoloji, (İstanbul: Su Yayınları).
  • Gözübüyük, Şeref (2003), Anayasa Hukuku, (11. Basım), (Ankara: Turhan Kitabevi).
  • Guo Fang ve Feng Xiaowen. (2017), A Multimodal Discourse Analysis of Advertisements-Based on Visual Grammar, Journal of Arts & Humanities 6(3), 59-69.
  • Gülsünler, Evrim Makbule (2014), Siyasal İletişimde Viral Pazarlama: Kuramsal Bir Çerçeve, Selçuk İletişim Dergisi. 8 (3). 76-91.
  • Günay, Doğan (2013), Söylem Çözümlemesi, (İstanbul: Papatya Yayıncılık).
  • Hall, Stuart (2003), Kodlama ve Kodaçım, Barış Çoban ve Zeynep Özarslan (Der.), Söylem ve İdeoloji: Mitoloji, Din, İdeoloji, (İstanbul: Su Yayınları).
  • Halliday ve Matthiessen (2014), M.A.K. Halliday, M.I.M. Matthiessen Halliday’s Introduction to Functional Grammar (fourth ed.), (Routledge, London) Hamilton (Ed), Handbook of Discourse Analysis. (Oxford: Blackwell): 465- 485.
  • Hürriyet, (2007), YSK’dan RTÜK’e: Parti reklamlarını durdurun. http://www.hurriyet.com.tr/ysk-dan-rtuk-e-parti-reklamlarini-durdurun-6476554. (08.05.2007).
  • Kenet, Bilge Nur (2019), Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Türkiye YouTube Mecrasına Yansıması: En Çok Takip Edilen On İçerik Kategorisi Kapsamında YouTuber’ların Cinsiyet ve Yaşlarına Göre Dağılımı. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi 14(1). 106-132.
  • Kress, Gunther (2014), Multimodal Discourse Analysis, James Paul Gee, Michael Handford (Ed.), The Routledge Handbook of Discourse Analysis (London: Routledge): 35-50.
  • Lefebvre, Henri. (2007), Modern Dünyada Gündelik Hayat, Işık Gürbüz (Çev.). (İstanbul: Metis Yayınları).
  • Mia, Skrinjar (2020), Ideologies in US Commercials: A Multimodal Analysis. University of Zagreb, University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences / Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet. Master’s Thesis. https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:131:419854 (02.02.2022)
  • Miller, Cain Claire (2008), How Obama’s İnternet Campaign Changed Politics, (Web Log Post). https://bits.blogs.nytimes.com/2008/11/07/how-obamas-internet-campaign-changed-politics/. (01.06.2022).
  • Oskay, Ünsal (2001), İletişimin ABC’si, (İstanbul: Der Yayınları).
  • Özkan, Abdullah (2004), Siyasal İletişim, (İstanbul: Nesil Yayınları). Russell N. Laczniak, Darrel D. Muehling ve Sanford Grossbart (1989), Manipulating Message in Advertising Research, Journal of Advertising. Journal of Advertising. 18 (2), 28-38.
  • Sözen, Edibe (1999), Söylem: Belirsizlik, Mübadele, Bilgi/Güç ve Refleksivite, (İstanbul: Paradigma Yayınları).
  • Şah, Umut, (2012) Kan’ın Metalaşması, Sibel Arkonaç (Ed.), Söylem Çalışmaları, (Ankara: Nobel Yayınları): 1-7.
  • Tseronis Assimaki ve Forceville, Charles (2017), Argumentation and rhetoric in visual and multimodal communication A. Tseronis, C. Forceville (Eds.), Multimodal Argumentation and Rhetoric in Media Genres, (Amsterdam & Philadelphia: John Benjamins Publish Company): 1-24
  • Van Dijk, Teun (1985), Handbook of Discourse Analysis: Discourse Analysis in Society, Volume 4, (Cambridge: Academic Press).
  • Van Dijk, Teun (2001), Critical Discourse Analysis. Deborah Tannen, Deborah Schiffrin, Heidi (Ed.). (Oxford: Blackwell Publishing).
  • Van Dijk, Teun (2015), “Çok Alanlı Bir Yaklaşım”, Çoban, Barış ve Özarslan, Zeynep (Der.). Söylem ve İdeoloji, (Çev. Necati Ateş). (İstanbul; Su Yayınevi): 15-97
Yıl 2024, SBF Dergisi Erken Görünüm, 1 - 26
https://doi.org/10.33630/ausbf.1215427

Öz

Kaynakça

  • Akar, Erkan (2009), “İnternetle Değişen Siyaset Pazarlaması: Dünyadan Örneklerle Yeni Trendler”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23 (1). 1-8.
  • Akgül, Koç, Selma., Pazarbaşı, Betül ve Yıldız, Göktürk (2016). Dış Politika Alanında Siyasal İletişim Aracı Olarak Sosyal Ağ Twitter Kullanımının Karar Alma Sürecine Etkisi: Su 24 Rus Uçağının Düşürülmesi ile İlgili Türk ve Rus Siyasi Haber Aktörlerinin Tweet İletilerinin Analizi. AJIT-e: Academic Journal of Information Technology, 25 (7), 37-70 .
  • Altan, Sinem (2012), “Barack Obama’nın 2008 Seçim Kampanyası. https://www.slideshare.net/sinemaltann/barack-obamann-2008-seim-kampanyas. (01.09.2022).
  • Arnold-Murray, Katherine (2021), Multimodally Constructed Dialogue in Political Campaign Commercials, Journal of Pragmatics, 173 (1). 15-27.
  • Baudrillard, Jean (2013), Sessiz Yığınların Gölgesinde, (İstanbul: Doğu Batı Yayınları) (Çev. Oğuz Adanır).
  • Berger, Arthur Asa (2016), A Discourse on Discourse Studies, Symposium: Worlds of Representation. Society, 53 (6): 597-602.
  • Bourse, Michel (2017), Kültürel Çalışmaları Anlamak (İstanbul: İletişim Yayınları) (Çev. Halime Yücel).
  • Cook, Guy (2001), The discourse of advertising, Psychology Press.
  • Dahl, Robert (2001), Demokrasi Üstüne (Ankara: Phoenix Yayınevi) (Çev. Betül Kadıoğlu). Erdoğan, İrfan ve Alemdar, Korkmaz (2002), Öteki Kuram: Kitle İletişimine Yaklaşımların Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi, (Ankara: Erk Yayınları).
  • Fairclough, Norman (2003), Söylemin Diyalektiği, Barış Çoban ve Zeynep Özarslan (Der.), Söylem ve İdeoloji: Mitoloji, Din, İdeoloji, (İstanbul: Su Yayınları).
  • Gözübüyük, Şeref (2003), Anayasa Hukuku, (11. Basım), (Ankara: Turhan Kitabevi).
  • Guo Fang ve Feng Xiaowen. (2017), A Multimodal Discourse Analysis of Advertisements-Based on Visual Grammar, Journal of Arts & Humanities 6(3), 59-69.
  • Gülsünler, Evrim Makbule (2014), Siyasal İletişimde Viral Pazarlama: Kuramsal Bir Çerçeve, Selçuk İletişim Dergisi. 8 (3). 76-91.
  • Günay, Doğan (2013), Söylem Çözümlemesi, (İstanbul: Papatya Yayıncılık).
  • Hall, Stuart (2003), Kodlama ve Kodaçım, Barış Çoban ve Zeynep Özarslan (Der.), Söylem ve İdeoloji: Mitoloji, Din, İdeoloji, (İstanbul: Su Yayınları).
  • Halliday ve Matthiessen (2014), M.A.K. Halliday, M.I.M. Matthiessen Halliday’s Introduction to Functional Grammar (fourth ed.), (Routledge, London) Hamilton (Ed), Handbook of Discourse Analysis. (Oxford: Blackwell): 465- 485.
  • Hürriyet, (2007), YSK’dan RTÜK’e: Parti reklamlarını durdurun. http://www.hurriyet.com.tr/ysk-dan-rtuk-e-parti-reklamlarini-durdurun-6476554. (08.05.2007).
  • Kenet, Bilge Nur (2019), Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Türkiye YouTube Mecrasına Yansıması: En Çok Takip Edilen On İçerik Kategorisi Kapsamında YouTuber’ların Cinsiyet ve Yaşlarına Göre Dağılımı. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi 14(1). 106-132.
  • Kress, Gunther (2014), Multimodal Discourse Analysis, James Paul Gee, Michael Handford (Ed.), The Routledge Handbook of Discourse Analysis (London: Routledge): 35-50.
  • Lefebvre, Henri. (2007), Modern Dünyada Gündelik Hayat, Işık Gürbüz (Çev.). (İstanbul: Metis Yayınları).
  • Mia, Skrinjar (2020), Ideologies in US Commercials: A Multimodal Analysis. University of Zagreb, University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences / Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet. Master’s Thesis. https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:131:419854 (02.02.2022)
  • Miller, Cain Claire (2008), How Obama’s İnternet Campaign Changed Politics, (Web Log Post). https://bits.blogs.nytimes.com/2008/11/07/how-obamas-internet-campaign-changed-politics/. (01.06.2022).
  • Oskay, Ünsal (2001), İletişimin ABC’si, (İstanbul: Der Yayınları).
  • Özkan, Abdullah (2004), Siyasal İletişim, (İstanbul: Nesil Yayınları). Russell N. Laczniak, Darrel D. Muehling ve Sanford Grossbart (1989), Manipulating Message in Advertising Research, Journal of Advertising. Journal of Advertising. 18 (2), 28-38.
  • Sözen, Edibe (1999), Söylem: Belirsizlik, Mübadele, Bilgi/Güç ve Refleksivite, (İstanbul: Paradigma Yayınları).
  • Şah, Umut, (2012) Kan’ın Metalaşması, Sibel Arkonaç (Ed.), Söylem Çalışmaları, (Ankara: Nobel Yayınları): 1-7.
  • Tseronis Assimaki ve Forceville, Charles (2017), Argumentation and rhetoric in visual and multimodal communication A. Tseronis, C. Forceville (Eds.), Multimodal Argumentation and Rhetoric in Media Genres, (Amsterdam & Philadelphia: John Benjamins Publish Company): 1-24
  • Van Dijk, Teun (1985), Handbook of Discourse Analysis: Discourse Analysis in Society, Volume 4, (Cambridge: Academic Press).
  • Van Dijk, Teun (2001), Critical Discourse Analysis. Deborah Tannen, Deborah Schiffrin, Heidi (Ed.). (Oxford: Blackwell Publishing).
  • Van Dijk, Teun (2015), “Çok Alanlı Bir Yaklaşım”, Çoban, Barış ve Özarslan, Zeynep (Der.). Söylem ve İdeoloji, (Çev. Necati Ateş). (İstanbul; Su Yayınevi): 15-97
Yıl 2024, SBF Dergisi Erken Görünüm, 1 - 26
https://doi.org/10.33630/ausbf.1215427

Öz

Kaynakça

  • Akar, Erkan (2009), “İnternetle Değişen Siyaset Pazarlaması: Dünyadan Örneklerle Yeni Trendler”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23 (1). 1-8.
  • Akgül, Koç, Selma., Pazarbaşı, Betül ve Yıldız, Göktürk (2016). Dış Politika Alanında Siyasal İletişim Aracı Olarak Sosyal Ağ Twitter Kullanımının Karar Alma Sürecine Etkisi: Su 24 Rus Uçağının Düşürülmesi ile İlgili Türk ve Rus Siyasi Haber Aktörlerinin Tweet İletilerinin Analizi. AJIT-e: Academic Journal of Information Technology, 25 (7), 37-70 .
  • Altan, Sinem (2012), “Barack Obama’nın 2008 Seçim Kampanyası. https://www.slideshare.net/sinemaltann/barack-obamann-2008-seim-kampanyas. (01.09.2022).
  • Arnold-Murray, Katherine (2021), Multimodally Constructed Dialogue in Political Campaign Commercials, Journal of Pragmatics, 173 (1). 15-27.
  • Baudrillard, Jean (2013), Sessiz Yığınların Gölgesinde, (İstanbul: Doğu Batı Yayınları) (Çev. Oğuz Adanır).
  • Berger, Arthur Asa (2016), A Discourse on Discourse Studies, Symposium: Worlds of Representation. Society, 53 (6): 597-602.
  • Bourse, Michel (2017), Kültürel Çalışmaları Anlamak (İstanbul: İletişim Yayınları) (Çev. Halime Yücel).
  • Cook, Guy (2001), The discourse of advertising, Psychology Press.
  • Dahl, Robert (2001), Demokrasi Üstüne (Ankara: Phoenix Yayınevi) (Çev. Betül Kadıoğlu). Erdoğan, İrfan ve Alemdar, Korkmaz (2002), Öteki Kuram: Kitle İletişimine Yaklaşımların Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi, (Ankara: Erk Yayınları).
  • Fairclough, Norman (2003), Söylemin Diyalektiği, Barış Çoban ve Zeynep Özarslan (Der.), Söylem ve İdeoloji: Mitoloji, Din, İdeoloji, (İstanbul: Su Yayınları).
  • Gözübüyük, Şeref (2003), Anayasa Hukuku, (11. Basım), (Ankara: Turhan Kitabevi).
  • Guo Fang ve Feng Xiaowen. (2017), A Multimodal Discourse Analysis of Advertisements-Based on Visual Grammar, Journal of Arts & Humanities 6(3), 59-69.
  • Gülsünler, Evrim Makbule (2014), Siyasal İletişimde Viral Pazarlama: Kuramsal Bir Çerçeve, Selçuk İletişim Dergisi. 8 (3). 76-91.
  • Günay, Doğan (2013), Söylem Çözümlemesi, (İstanbul: Papatya Yayıncılık).
  • Hall, Stuart (2003), Kodlama ve Kodaçım, Barış Çoban ve Zeynep Özarslan (Der.), Söylem ve İdeoloji: Mitoloji, Din, İdeoloji, (İstanbul: Su Yayınları).
  • Halliday ve Matthiessen (2014), M.A.K. Halliday, M.I.M. Matthiessen Halliday’s Introduction to Functional Grammar (fourth ed.), (Routledge, London) Hamilton (Ed), Handbook of Discourse Analysis. (Oxford: Blackwell): 465- 485.
  • Hürriyet, (2007), YSK’dan RTÜK’e: Parti reklamlarını durdurun. http://www.hurriyet.com.tr/ysk-dan-rtuk-e-parti-reklamlarini-durdurun-6476554. (08.05.2007).
  • Kenet, Bilge Nur (2019), Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Türkiye YouTube Mecrasına Yansıması: En Çok Takip Edilen On İçerik Kategorisi Kapsamında YouTuber’ların Cinsiyet ve Yaşlarına Göre Dağılımı. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi 14(1). 106-132.
  • Kress, Gunther (2014), Multimodal Discourse Analysis, James Paul Gee, Michael Handford (Ed.), The Routledge Handbook of Discourse Analysis (London: Routledge): 35-50.
  • Lefebvre, Henri. (2007), Modern Dünyada Gündelik Hayat, Işık Gürbüz (Çev.). (İstanbul: Metis Yayınları).
  • Mia, Skrinjar (2020), Ideologies in US Commercials: A Multimodal Analysis. University of Zagreb, University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences / Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet. Master’s Thesis. https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:131:419854 (02.02.2022)
  • Miller, Cain Claire (2008), How Obama’s İnternet Campaign Changed Politics, (Web Log Post). https://bits.blogs.nytimes.com/2008/11/07/how-obamas-internet-campaign-changed-politics/. (01.06.2022).
  • Oskay, Ünsal (2001), İletişimin ABC’si, (İstanbul: Der Yayınları).
  • Özkan, Abdullah (2004), Siyasal İletişim, (İstanbul: Nesil Yayınları). Russell N. Laczniak, Darrel D. Muehling ve Sanford Grossbart (1989), Manipulating Message in Advertising Research, Journal of Advertising. Journal of Advertising. 18 (2), 28-38.
  • Sözen, Edibe (1999), Söylem: Belirsizlik, Mübadele, Bilgi/Güç ve Refleksivite, (İstanbul: Paradigma Yayınları).
  • Şah, Umut, (2012) Kan’ın Metalaşması, Sibel Arkonaç (Ed.), Söylem Çalışmaları, (Ankara: Nobel Yayınları): 1-7.
  • Tseronis Assimaki ve Forceville, Charles (2017), Argumentation and rhetoric in visual and multimodal communication A. Tseronis, C. Forceville (Eds.), Multimodal Argumentation and Rhetoric in Media Genres, (Amsterdam & Philadelphia: John Benjamins Publish Company): 1-24
  • Van Dijk, Teun (1985), Handbook of Discourse Analysis: Discourse Analysis in Society, Volume 4, (Cambridge: Academic Press).
  • Van Dijk, Teun (2001), Critical Discourse Analysis. Deborah Tannen, Deborah Schiffrin, Heidi (Ed.). (Oxford: Blackwell Publishing).
  • Van Dijk, Teun (2015), “Çok Alanlı Bir Yaklaşım”, Çoban, Barış ve Özarslan, Zeynep (Der.). Söylem ve İdeoloji, (Çev. Necati Ateş). (İstanbul; Su Yayınevi): 15-97

Youtube As A Political Advertising Tool: A Multimodal Discourse Analysis Of Political Party Advertising Videos in the 2015 General Elections in Turkey

Yıl 2024, SBF Dergisi Erken Görünüm, 1 - 26
https://doi.org/10.33630/ausbf.1215427

Öz

In this research, it is aimed to reveal which dominant discourses and themes related to collective culture and faith have been redesigned in their own political ideological context in the election videos that political parties have shared on the Youtube platform during the 2015 General Election period.
In this study, in Turkey, in June – November 2015 election campaign political process that is performed on the Türkiye Büyük Millet Meclisi in the group of four political parties political party political advertising and most watched videos on YouTube, which is installed with a name taken, together with a critical analysis of the ideological categories of Van Dijk; Arthur Asa Berger's method of using multimodal discourse analysis videos were analyzed.
As a result of the research, it was seen that voters of each political party designed their own ideological discourses by choosing a theme appropriate to the conjuncture in their election videos to make a common discourse, blending symbols and myths appropriate to this theme with color and music.

Kaynakça

  • Akar, Erkan (2009), “İnternetle Değişen Siyaset Pazarlaması: Dünyadan Örneklerle Yeni Trendler”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23 (1). 1-8.
  • Akgül, Koç, Selma., Pazarbaşı, Betül ve Yıldız, Göktürk (2016). Dış Politika Alanında Siyasal İletişim Aracı Olarak Sosyal Ağ Twitter Kullanımının Karar Alma Sürecine Etkisi: Su 24 Rus Uçağının Düşürülmesi ile İlgili Türk ve Rus Siyasi Haber Aktörlerinin Tweet İletilerinin Analizi. AJIT-e: Academic Journal of Information Technology, 25 (7), 37-70 .
  • Altan, Sinem (2012), “Barack Obama’nın 2008 Seçim Kampanyası. https://www.slideshare.net/sinemaltann/barack-obamann-2008-seim-kampanyas. (01.09.2022).
  • Arnold-Murray, Katherine (2021), Multimodally Constructed Dialogue in Political Campaign Commercials, Journal of Pragmatics, 173 (1). 15-27.
  • Baudrillard, Jean (2013), Sessiz Yığınların Gölgesinde, (İstanbul: Doğu Batı Yayınları) (Çev. Oğuz Adanır).
  • Berger, Arthur Asa (2016), A Discourse on Discourse Studies, Symposium: Worlds of Representation. Society, 53 (6): 597-602.
  • Bourse, Michel (2017), Kültürel Çalışmaları Anlamak (İstanbul: İletişim Yayınları) (Çev. Halime Yücel).
  • Cook, Guy (2001), The discourse of advertising, Psychology Press.
  • Dahl, Robert (2001), Demokrasi Üstüne (Ankara: Phoenix Yayınevi) (Çev. Betül Kadıoğlu). Erdoğan, İrfan ve Alemdar, Korkmaz (2002), Öteki Kuram: Kitle İletişimine Yaklaşımların Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi, (Ankara: Erk Yayınları).
  • Fairclough, Norman (2003), Söylemin Diyalektiği, Barış Çoban ve Zeynep Özarslan (Der.), Söylem ve İdeoloji: Mitoloji, Din, İdeoloji, (İstanbul: Su Yayınları).
  • Gözübüyük, Şeref (2003), Anayasa Hukuku, (11. Basım), (Ankara: Turhan Kitabevi).
  • Guo Fang ve Feng Xiaowen. (2017), A Multimodal Discourse Analysis of Advertisements-Based on Visual Grammar, Journal of Arts & Humanities 6(3), 59-69.
  • Gülsünler, Evrim Makbule (2014), Siyasal İletişimde Viral Pazarlama: Kuramsal Bir Çerçeve, Selçuk İletişim Dergisi. 8 (3). 76-91.
  • Günay, Doğan (2013), Söylem Çözümlemesi, (İstanbul: Papatya Yayıncılık).
  • Hall, Stuart (2003), Kodlama ve Kodaçım, Barış Çoban ve Zeynep Özarslan (Der.), Söylem ve İdeoloji: Mitoloji, Din, İdeoloji, (İstanbul: Su Yayınları).
  • Halliday ve Matthiessen (2014), M.A.K. Halliday, M.I.M. Matthiessen Halliday’s Introduction to Functional Grammar (fourth ed.), (Routledge, London) Hamilton (Ed), Handbook of Discourse Analysis. (Oxford: Blackwell): 465- 485.
  • Hürriyet, (2007), YSK’dan RTÜK’e: Parti reklamlarını durdurun. http://www.hurriyet.com.tr/ysk-dan-rtuk-e-parti-reklamlarini-durdurun-6476554. (08.05.2007).
  • Kenet, Bilge Nur (2019), Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Türkiye YouTube Mecrasına Yansıması: En Çok Takip Edilen On İçerik Kategorisi Kapsamında YouTuber’ların Cinsiyet ve Yaşlarına Göre Dağılımı. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi 14(1). 106-132.
  • Kress, Gunther (2014), Multimodal Discourse Analysis, James Paul Gee, Michael Handford (Ed.), The Routledge Handbook of Discourse Analysis (London: Routledge): 35-50.
  • Lefebvre, Henri. (2007), Modern Dünyada Gündelik Hayat, Işık Gürbüz (Çev.). (İstanbul: Metis Yayınları).
  • Mia, Skrinjar (2020), Ideologies in US Commercials: A Multimodal Analysis. University of Zagreb, University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences / Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet. Master’s Thesis. https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:131:419854 (02.02.2022)
  • Miller, Cain Claire (2008), How Obama’s İnternet Campaign Changed Politics, (Web Log Post). https://bits.blogs.nytimes.com/2008/11/07/how-obamas-internet-campaign-changed-politics/. (01.06.2022).
  • Oskay, Ünsal (2001), İletişimin ABC’si, (İstanbul: Der Yayınları).
  • Özkan, Abdullah (2004), Siyasal İletişim, (İstanbul: Nesil Yayınları). Russell N. Laczniak, Darrel D. Muehling ve Sanford Grossbart (1989), Manipulating Message in Advertising Research, Journal of Advertising. Journal of Advertising. 18 (2), 28-38.
  • Sözen, Edibe (1999), Söylem: Belirsizlik, Mübadele, Bilgi/Güç ve Refleksivite, (İstanbul: Paradigma Yayınları).
  • Şah, Umut, (2012) Kan’ın Metalaşması, Sibel Arkonaç (Ed.), Söylem Çalışmaları, (Ankara: Nobel Yayınları): 1-7.
  • Tseronis Assimaki ve Forceville, Charles (2017), Argumentation and rhetoric in visual and multimodal communication A. Tseronis, C. Forceville (Eds.), Multimodal Argumentation and Rhetoric in Media Genres, (Amsterdam & Philadelphia: John Benjamins Publish Company): 1-24
  • Van Dijk, Teun (1985), Handbook of Discourse Analysis: Discourse Analysis in Society, Volume 4, (Cambridge: Academic Press).
  • Van Dijk, Teun (2001), Critical Discourse Analysis. Deborah Tannen, Deborah Schiffrin, Heidi (Ed.). (Oxford: Blackwell Publishing).
  • Van Dijk, Teun (2015), “Çok Alanlı Bir Yaklaşım”, Çoban, Barış ve Özarslan, Zeynep (Der.). Söylem ve İdeoloji, (Çev. Necati Ateş). (İstanbul; Su Yayınevi): 15-97
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tolga Şahin 0000-0003-1333-5873

Selma Koç Akgül 0000-0001-7889-6749

Betül Pazarbaşı 0000-0001-5199-4867

Erken Görünüm Tarihi 23 Ocak 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 6 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 SBF Dergisi Erken Görünüm

Kaynak Göster

APA Şahin, T., Koç Akgül, S., & Pazarbaşı, B. (2024). Politik Reklam Aracı Olarak Youtube: Türkiye’de 2015 Genel Seçimlerinde Siyasi Parti Reklam Videolarının Çok Modlu Söylem Analizi. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi1-26. https://doi.org/10.33630/ausbf.1215427
AMA Şahin T, Koç Akgül S, Pazarbaşı B. Politik Reklam Aracı Olarak Youtube: Türkiye’de 2015 Genel Seçimlerinde Siyasi Parti Reklam Videolarının Çok Modlu Söylem Analizi. SBF Dergisi. Published online 01 Ocak 2024:1-26. doi:10.33630/ausbf.1215427
Chicago Şahin, Tolga, Selma Koç Akgül, ve Betül Pazarbaşı. “Politik Reklam Aracı Olarak Youtube: Türkiye’de 2015 Genel Seçimlerinde Siyasi Parti Reklam Videolarının Çok Modlu Söylem Analizi”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, Ocak (Ocak 2024), 1-26. https://doi.org/10.33630/ausbf.1215427.
EndNote Şahin T, Koç Akgül S, Pazarbaşı B (01 Ocak 2024) Politik Reklam Aracı Olarak Youtube: Türkiye’de 2015 Genel Seçimlerinde Siyasi Parti Reklam Videolarının Çok Modlu Söylem Analizi. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 1–26.
IEEE T. Şahin, S. Koç Akgül, ve B. Pazarbaşı, “Politik Reklam Aracı Olarak Youtube: Türkiye’de 2015 Genel Seçimlerinde Siyasi Parti Reklam Videolarının Çok Modlu Söylem Analizi”, SBF Dergisi, ss. 1–26, Ocak 2024, doi: 10.33630/ausbf.1215427.
ISNAD Şahin, Tolga vd. “Politik Reklam Aracı Olarak Youtube: Türkiye’de 2015 Genel Seçimlerinde Siyasi Parti Reklam Videolarının Çok Modlu Söylem Analizi”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi. Ocak 2024. 1-26. https://doi.org/10.33630/ausbf.1215427.
JAMA Şahin T, Koç Akgül S, Pazarbaşı B. Politik Reklam Aracı Olarak Youtube: Türkiye’de 2015 Genel Seçimlerinde Siyasi Parti Reklam Videolarının Çok Modlu Söylem Analizi. SBF Dergisi. 2024;:1–26.
MLA Şahin, Tolga vd. “Politik Reklam Aracı Olarak Youtube: Türkiye’de 2015 Genel Seçimlerinde Siyasi Parti Reklam Videolarının Çok Modlu Söylem Analizi”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 2024, ss. 1-26, doi:10.33630/ausbf.1215427.
Vancouver Şahin T, Koç Akgül S, Pazarbaşı B. Politik Reklam Aracı Olarak Youtube: Türkiye’de 2015 Genel Seçimlerinde Siyasi Parti Reklam Videolarının Çok Modlu Söylem Analizi. SBF Dergisi. 2024:1-26.