Sanat ve Edebiyat
BibTex RIS Kaynak Göster

Çağdaş Seramik Sanatında Alternatif Bir Yaklaşım Olarak Tipografi Kullanımı

Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: 2, 1157 - 1169, 25.06.2018

Öz

Gutenberg’in yazıyı çoğaltmak için
geliştirdiği baskı tekniklerinin yaygınlaşmasıyla hayatımıza giren tipografi
terimi, günümüzde yazıyla ilgili olan bütün faaliyetleri kapsayıcı
niteliktedir. Sanat alanında özellikle 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren
başlayan süreç ile sanat ve tasarımdaki farklı yaklaşımlar disiplinlerarası
etkileşimin sıkça kullanıldığı kültürel bir paylaşım yapısına dönüşmüştür. Bu
durum seramik ve yazı arasındaki ilişkide kaçınılmaz bir etkileşim imkanı
sağlamıştır.  Bu çalışmada çağdaş seramik
sanatı ile tipografi arasındaki ilişki güncel bir zemin üzerinde analiz edilip,
değerlendirilmeye çalışılmıştır. Türkiye’den ve dünyadan çalışmalarında
tipografik unsurlar kullanan sanatçıların, çağdaş seramik sanatında nasıl bir
yaratım süreci izledikleri, sanatsal olarak nasıl bir tavır sergiledikleri
incelenmiştir. Ayrıca eserlerde görülen yazı karakterleri tipografik olarak
irdelenmiş ve anlatım diline yapmış oldukları katkılar ortaya konulmuştur.

Kaynakça

  • Ambrose, G., Harris R. (2012). Tipografinin Temelleri, İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Armstrong, H. (2012). Grafik Tasarım Kuramı, Tasarım Alanından Okumalar, İstanbul: Espas Yayınları
  • Becer, E. (2007) Modern Sanat ve Yeni Tipografi. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Faulmann, C. (2015). Yazı Kitabı, İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Fredes, A. (2009) Font Family, Get familiar with Fonts. Barcelona: Index Book. Jean, G. (1992). Writing The Story of Alphabets and Scripts, New York: Thames and Hudson.
  • Ostermann, M. (2006) The Ceramic Narrative. London: A&C Black.
  • Scott, P. (2001) Painted Clay Graphic Arts and Ceramic Surface. London: A&C Black.White, M. (2003) Lettering on Ceramics. London: A&C Black.
  • https://www.behance.net/gallery/12103437/The-Flavor-of-Love-Remaining-on-the-Palate
  • https://ezgihakanvmartinez.com
  • http://stephaniedearmond.com/bio.html
  • https://www.youtube.com/watch?v=2kNIPfjDMwQ
  • Hasan Başkırkan. Xenoglossophobia. İstanbul: Galeri Selvin. (15-30 Eylül 2017)
Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: 2, 1157 - 1169, 25.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Ambrose, G., Harris R. (2012). Tipografinin Temelleri, İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Armstrong, H. (2012). Grafik Tasarım Kuramı, Tasarım Alanından Okumalar, İstanbul: Espas Yayınları
  • Becer, E. (2007) Modern Sanat ve Yeni Tipografi. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Faulmann, C. (2015). Yazı Kitabı, İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Fredes, A. (2009) Font Family, Get familiar with Fonts. Barcelona: Index Book. Jean, G. (1992). Writing The Story of Alphabets and Scripts, New York: Thames and Hudson.
  • Ostermann, M. (2006) The Ceramic Narrative. London: A&C Black.
  • Scott, P. (2001) Painted Clay Graphic Arts and Ceramic Surface. London: A&C Black.White, M. (2003) Lettering on Ceramics. London: A&C Black.
  • https://www.behance.net/gallery/12103437/The-Flavor-of-Love-Remaining-on-the-Palate
  • https://ezgihakanvmartinez.com
  • http://stephaniedearmond.com/bio.html
  • https://www.youtube.com/watch?v=2kNIPfjDMwQ
  • Hasan Başkırkan. Xenoglossophobia. İstanbul: Galeri Selvin. (15-30 Eylül 2017)
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oya Aşan Yüksel 0000-0001-5810-6439

Eren Evin Kılıçkaya Boğ 0000-0002-2856-1614

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aşan Yüksel, O., & Kılıçkaya Boğ, E. E. (2018). Çağdaş Seramik Sanatında Alternatif Bir Yaklaşım Olarak Tipografi Kullanımı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(2), 1157-1169.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.