Bu araştırma, okul dışı öğrenme ortamı olarak Efes Antik kenti ve müzesine yapılan ziyaretlere ilişkin öğrenci görüşlerini belirleyebilmek amacıyla yapılmıştır. Öğrencilerin görüşlerini derinlemesine araştırabilmek için nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada çalışma grubunu, xxxxx xxxxx xxxxx Üniversitesi xxxxx Fakültesinde, 2022-2023 güz yarıyılında 2. Sınıfta öğrenim gören ve Görsel Sanatlar dersini alan 15 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada 10 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak analizleri yapılmıştır. Öğrencilere tez kapsamında hazırlanan dijital hareketli illüstrasyon ve tasarımlar, artırılmış gerçeklik, QR kod, bröşür tasarımı gibi destekleyici etkinliklerle uygulamalar yaptırılmıştır. Bu araştırma sonucu elde edilen bulgular ışığında; Efes müzesinin okul dışı öğrenme ortamı olarak kullanılmasının öğrenenlerin sanatsal, kültürel alanda bilişsel düzeyde ve olumlu yönde kazanımlar elde etmelerine neden olduğunu ifade etmişlerdir. Ayrıca farklı kültürlerin gündelik hayat, inanç, ekonomik ve kültürel olarak nasıl yaşadıklarına ilişkin bir bakış açısı geliştirerek empati yeteneklerinin gelişmesine yardımcı olmasını düşünmelerine neden olmuştur.
Okul dışı öğrenme ortamları Müze eğitimi Sanat tarihi Sanat ve Tasarım öğretimi İllüstrasyon.
Bu çalışma 2023 yılı İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanat ve Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programında yürütülen “Okul Dışı Öğrenme Ortamı Olarak Efes Antik Kenti ve Müzesi Ziyaretine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi” başlıklı Yüksek Lisans Tezinden üretilmiştir.
Bu araştırmanın gerçekleşmesinde herhangi bir hibe veya mali destek alınmamıştır.
This research was carried out to determine the opinions of the students about the visits to the ancient city and museum of Ephesus as an out-of-school learning environment. Semi-structured interview method, a qualitative research method, was used to investigate students' views in depth. The study group consisted of 15 students studying at xxxxx xxxxx xxxxx University, Faculty of Tourism, in the fall semester of 2022-2023, in the 2nd grade and taking the Visual Arts course. In this study, analyses were conducted using a semi-structured interview form consisting of 10 questions. Students were given applications with supporting activities such as digital animated illustrations and designs, augmented reality, QR codes, and brochure designs prepared within the scope of the thesis. In light of the findings obtained as a result of this research, they stated that the use of the Ephesus Museum as an out-of-school learning environment causes learners to gain cognitive and positive gains in artistic and cultural fields. In addition, it has led them to think that it helps develop their empathy skills by learning about the important and future-lighting inventions and advances in the past, and by developing a perspective on how different cultures live in daily life, beliefs, economics and cultural.
Out-of-school learning environments Museum education Art history Art and Design teaching Illustration.
This study was produced from the Master's Thesis titled "Identification of Student Views on Visiting the Ancient City and Museum of Ephesus as an Out-of-School Learning Environment" carried out in 2023 Izmir Katip Çelebi University Social Sciences Institute Art and Design Master's Program.
No grant or financial support was received for the realization of this research.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Güzel Sanatlar Eğitimi, Disiplinlerarası Sanat |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 30 Sayı: 52 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License