Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examining the child liking levels of the students attending the child development program in terms of some variables: The example of Ağrı

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 3, 269 - 276, 31.12.2021
https://doi.org/10.30569/adiyamansaglik.901130

Öz

Aim: It was aimed to determine whether the students’ love level for children, attending in a two-year child development program in a state university differs, significantly according to the demographic variables.
Materials and Methods: All students attending the child development program were included in the study (n=131). Data were collected with the Personal Information Form and the Barnett Child Loving Scale.
Results: It was determined that the total mean score of the Barnett Child Loving Scale of the students participating in the study was high (70.03±0.633). Considering the differentiation status of students according to their desire to choose the department, a significant difference was found in the total score of the Barnett Child Loving Scale according to the students' willingness to choose the department (U=1088.5, p<0.05).
Conclusion: As a result of the research, it was determined that the level of love for children affected certain factors.

Kaynakça

  • Özdemir FK, Şahin ZA. Hemşirelik bölümü birinci sınıf öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2016;1:28-32.
  • Sarıkaya T, Khorsid L. Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2009; 7:393-423.
  • Büyük ET, Rızalar S, Seferoğlu EG, Oğuzhan H. Çocuk ve erişkin kliniklerinde çalışan hemşirelerin çocuk sevme ve çocuk yetiştirme tutumlarının incelenmesi. The Journal of Pediatric Research. 2014;1(3):130-137.
  • Keskin AD, Bayhan NP. Çocuk gelişiminin dünü, bugünü ve yarını. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi. 2020; 4(3):881-900.
  • Doğan A, Baykoç N. Türkiye’de bulunan üniversitelerin lisans programlarının çocuk gelişimi açısından incelenmesi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal. 2015; 1(2):425-432.
  • Oktay G, Çeltek NY, Kuyucu YE, Kuzdan C, Tetikçok R. Çocuk gelişim öğrencilerinin çocuk sağlığı konusundaki bilgi düzeyleri. Şişli Etfal Hastanesi Tıp Bülteni. 2016;50(2):147-154
  • Çavuşoğlu H. Çocuk sağlığı hemşireliği. Genişletilmiş 10. Baskı. Ankara: Sistem Ofset Basımevi; 2011.
  • Çimen LK. Eğitim fakültesi öğrencilerinin çocuk sevme eğilimlerine etki eden değişkenlerin incelenmesi. Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature And History Of Turkish Or Turkic. 2015;10(11):811-830.
  • Keskin YZ. Hz. Peygamber'de çocuk sevgisi. Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2007;17: 225-236.
  • Yaralı KT, Özkan HK. Yedi- on yaş çocuklarının sevgiyi ifade ediş biçimlerinin çizdikleri resimlere yansıması. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2016;24(5):2181-2194.
  • Er M. Çocuk, hastalık, anne-babalar ve kardeşler. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi. 2006;49(2):155-168.
  • Ercan, R. Öğretmenlerde çocuk sevgisi. Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature And History Of Turkish Or Turkic.2014; 9(8): 435-444.
  • Kostak MA, Semerci R, Kocaaslan EN. Hemşirelerin çocuk sevme düzeyleri ve çocuk yetiştirme tutumları. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017; 6(4):146-155.
  • Kostak MA. Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin çocuk sevme durumları, Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersinin çocuk sevme durumlarına etkisi ve etkileyen faktörler. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi. 2013; 2(2): 50-56.
  • Nahcivan N.Nicel araştırma tasarımları. İçinde: Semra E, Nursen N, M Nihal E, editörler. Hemşirelikte araştırma, süreç, uygulama ve kritik. 1. Baskı. İstanbul: Nobel tıp kitabevleri; 2014:101
  • Büyüköztürk Ş, Kılıç Çakmak E, Akgün ÖE, Karadeniz Ş, Demirel F. Bilimsel araştırma yöntemleri. 17. Baskı. Ankara: Pegem Yayınları;2014.
  • Duyan V, Gelbal S. Barnett çocuk sevme ölçeği’ni türkçeye uyarlama çalışması. Eğitim ve Bilim. 2008;33(148):40-48
  • Yazıcı Z. Okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk sevme eğilimlerinin incelenmesi. Mediterranean Journal of Humanities. 2013;2: 279-286.
  • Arslan E, Pınarcık Ö, Ergin B, Kaynak KB. Okul öncesi öğretmenleri ve okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk sevme tutumlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. 2nd World Conference on Educational and Instructional Studies (WCEIS); November 7-9, 2013; Antalya.
  • İman ED. Okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk sevgisi ve öğretmenlik mesleğine ilişkin motivasyonlarının incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2014;7(4):482-505.
  • Kaynak KB, Ergin B, Arslan E, Pınarcık Ö. Okul öncesi öğretmeni adaylarının benlik saygıları ile çocuk sevmeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İlköğretim Online. 2015;14(1).
  • Özkara Y. “The profile of pre-service teachers’ tendencies towards liking of children. Internatıonal Journal of Academıc Research Part B. 2013;5(3):228-232.
  • Baran G, Yılmaz G. Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersinin uygulamasına çıkan hemşirelik öğrencilerinin çocuk sevme durumları ve etkileyen faktörlerin incelenmesi. JAREN. 2019;5(2):91-96.
  • Gelbal S, Duyan V. İlköğretim öğretmenlerinin çocuk sevme durumlarına etki eden değişkenlerin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.2010;38(1):127-137.
  • Türk R, Özdemir FK, Yıldız GK. Öğretmenlerin çocuk sevme durumlarının belirlenmesi: Kars Örneği. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hastanesi Dergisi. 2017; 7(1):45-52.
  • Aksoy P, Baran G. Sınıf öğretmeni adaylarının çocuk sevme durumları ile anne babaları tarafından kabul-redlerine yönelik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitim Sempozyumu; 5-7 Mayıs, 2011; Sivas.
  • Berman A, Snyder SS, Kozier B, Erbs G. Fundamentals of nursing concepts, process and practice. 8th edition. New Jersey: Pearson Education; 2008.
  • Happell BM. “Love is all you need”? Student nurses’ interest in working with children. JSPN. 2000; 5(4):167-173
  • Mutlu B, Balcı S. Çocuk sağlığı ve hastalıkları dersi alan öğrencilerin staj öncesi ve sonrası çocuk sevme durumları. 32. Pediatri ve 11. Pediatri Hemşireliği Günleri Özet Kitabı, Çocuk Dergisi. 2010; 10 (Ek sayı:1): 155.
  • Bektaş M, Ayar, D, Bektaş İ, Selekoğlu Y, Kudubeş AA, Altan SS. Hemşirelik öğrencilerinin çocuk sevme durumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi. The Journal of Pediatric Research. 2015; 2(1): 37-41.
  • Erdem Y, Duyan V. Pediatri Hemşirelerinin çocuk sevme düzeylerine etki eden faktörlerin incelenmesi. Turkish Journal of Medical Sciences. 2011; 41(2): 295-305.
  • Hacıömeroğlu G, Taşkın ÇŞ. Fen bilgisi öğretmenliği ve ortaöğretim fen ve matematik alanları (OFMA) eğitimi bölümü öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010;11 (1):77-90.
  • Ubuz B, Sarı S. Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğini seçme nedenleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 24(2): 113-119.
  • Çelik K, Sarıtaş E, Çatalbaş G. The effect of student teachers’ liking of children and empathic tendency on the attitudes of teaching profession. International Journal Social Sciences and Education. 2013;3(2): 499-510.

Çocuk gelişimi programına devam eden öğrencilerin çocuk sevme düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi: Ağrı örneği

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 3, 269 - 276, 31.12.2021
https://doi.org/10.30569/adiyamansaglik.901130

Öz

Amaç: Bir devlet üniversitesinin çocuk gelişimi ön lisans programına devam eden öğrencilerin çocuk sevme düzeylerinin demografik değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırmaya çocuk gelişimi programına devam eden bütün öğrenciler katılmıştır (n=131). Veriler, Kişisel Bilgi Formu ve Barnett Çocuk Sevme Ölçeği ile toplanmıştır.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin Barnett Çocuk Sevme Ölçeğinin toplam puan ortalamasının (70,03±0,633) yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin bölümü seçme isteklerine göre farklılaşma durumuna bakıldığında, Barnett Çocuk Sevme Ölçeğinin toplam puanında öğrencilerin bölümü seçme isteklerine göre anlamlı farklılık elde edilmiştir (U=1088,5, p<0,05).
Sonuç: Araştırmanın sonucunda çocuk sevgisi düzeyinin belli faktörleri etkilediği saptanmıştır.

Kaynakça

  • Özdemir FK, Şahin ZA. Hemşirelik bölümü birinci sınıf öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2016;1:28-32.
  • Sarıkaya T, Khorsid L. Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2009; 7:393-423.
  • Büyük ET, Rızalar S, Seferoğlu EG, Oğuzhan H. Çocuk ve erişkin kliniklerinde çalışan hemşirelerin çocuk sevme ve çocuk yetiştirme tutumlarının incelenmesi. The Journal of Pediatric Research. 2014;1(3):130-137.
  • Keskin AD, Bayhan NP. Çocuk gelişiminin dünü, bugünü ve yarını. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi. 2020; 4(3):881-900.
  • Doğan A, Baykoç N. Türkiye’de bulunan üniversitelerin lisans programlarının çocuk gelişimi açısından incelenmesi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal. 2015; 1(2):425-432.
  • Oktay G, Çeltek NY, Kuyucu YE, Kuzdan C, Tetikçok R. Çocuk gelişim öğrencilerinin çocuk sağlığı konusundaki bilgi düzeyleri. Şişli Etfal Hastanesi Tıp Bülteni. 2016;50(2):147-154
  • Çavuşoğlu H. Çocuk sağlığı hemşireliği. Genişletilmiş 10. Baskı. Ankara: Sistem Ofset Basımevi; 2011.
  • Çimen LK. Eğitim fakültesi öğrencilerinin çocuk sevme eğilimlerine etki eden değişkenlerin incelenmesi. Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature And History Of Turkish Or Turkic. 2015;10(11):811-830.
  • Keskin YZ. Hz. Peygamber'de çocuk sevgisi. Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2007;17: 225-236.
  • Yaralı KT, Özkan HK. Yedi- on yaş çocuklarının sevgiyi ifade ediş biçimlerinin çizdikleri resimlere yansıması. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2016;24(5):2181-2194.
  • Er M. Çocuk, hastalık, anne-babalar ve kardeşler. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi. 2006;49(2):155-168.
  • Ercan, R. Öğretmenlerde çocuk sevgisi. Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature And History Of Turkish Or Turkic.2014; 9(8): 435-444.
  • Kostak MA, Semerci R, Kocaaslan EN. Hemşirelerin çocuk sevme düzeyleri ve çocuk yetiştirme tutumları. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017; 6(4):146-155.
  • Kostak MA. Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin çocuk sevme durumları, Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersinin çocuk sevme durumlarına etkisi ve etkileyen faktörler. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi. 2013; 2(2): 50-56.
  • Nahcivan N.Nicel araştırma tasarımları. İçinde: Semra E, Nursen N, M Nihal E, editörler. Hemşirelikte araştırma, süreç, uygulama ve kritik. 1. Baskı. İstanbul: Nobel tıp kitabevleri; 2014:101
  • Büyüköztürk Ş, Kılıç Çakmak E, Akgün ÖE, Karadeniz Ş, Demirel F. Bilimsel araştırma yöntemleri. 17. Baskı. Ankara: Pegem Yayınları;2014.
  • Duyan V, Gelbal S. Barnett çocuk sevme ölçeği’ni türkçeye uyarlama çalışması. Eğitim ve Bilim. 2008;33(148):40-48
  • Yazıcı Z. Okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk sevme eğilimlerinin incelenmesi. Mediterranean Journal of Humanities. 2013;2: 279-286.
  • Arslan E, Pınarcık Ö, Ergin B, Kaynak KB. Okul öncesi öğretmenleri ve okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk sevme tutumlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. 2nd World Conference on Educational and Instructional Studies (WCEIS); November 7-9, 2013; Antalya.
  • İman ED. Okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk sevgisi ve öğretmenlik mesleğine ilişkin motivasyonlarının incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2014;7(4):482-505.
  • Kaynak KB, Ergin B, Arslan E, Pınarcık Ö. Okul öncesi öğretmeni adaylarının benlik saygıları ile çocuk sevmeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İlköğretim Online. 2015;14(1).
  • Özkara Y. “The profile of pre-service teachers’ tendencies towards liking of children. Internatıonal Journal of Academıc Research Part B. 2013;5(3):228-232.
  • Baran G, Yılmaz G. Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersinin uygulamasına çıkan hemşirelik öğrencilerinin çocuk sevme durumları ve etkileyen faktörlerin incelenmesi. JAREN. 2019;5(2):91-96.
  • Gelbal S, Duyan V. İlköğretim öğretmenlerinin çocuk sevme durumlarına etki eden değişkenlerin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.2010;38(1):127-137.
  • Türk R, Özdemir FK, Yıldız GK. Öğretmenlerin çocuk sevme durumlarının belirlenmesi: Kars Örneği. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hastanesi Dergisi. 2017; 7(1):45-52.
  • Aksoy P, Baran G. Sınıf öğretmeni adaylarının çocuk sevme durumları ile anne babaları tarafından kabul-redlerine yönelik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitim Sempozyumu; 5-7 Mayıs, 2011; Sivas.
  • Berman A, Snyder SS, Kozier B, Erbs G. Fundamentals of nursing concepts, process and practice. 8th edition. New Jersey: Pearson Education; 2008.
  • Happell BM. “Love is all you need”? Student nurses’ interest in working with children. JSPN. 2000; 5(4):167-173
  • Mutlu B, Balcı S. Çocuk sağlığı ve hastalıkları dersi alan öğrencilerin staj öncesi ve sonrası çocuk sevme durumları. 32. Pediatri ve 11. Pediatri Hemşireliği Günleri Özet Kitabı, Çocuk Dergisi. 2010; 10 (Ek sayı:1): 155.
  • Bektaş M, Ayar, D, Bektaş İ, Selekoğlu Y, Kudubeş AA, Altan SS. Hemşirelik öğrencilerinin çocuk sevme durumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi. The Journal of Pediatric Research. 2015; 2(1): 37-41.
  • Erdem Y, Duyan V. Pediatri Hemşirelerinin çocuk sevme düzeylerine etki eden faktörlerin incelenmesi. Turkish Journal of Medical Sciences. 2011; 41(2): 295-305.
  • Hacıömeroğlu G, Taşkın ÇŞ. Fen bilgisi öğretmenliği ve ortaöğretim fen ve matematik alanları (OFMA) eğitimi bölümü öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010;11 (1):77-90.
  • Ubuz B, Sarı S. Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğini seçme nedenleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 24(2): 113-119.
  • Çelik K, Sarıtaş E, Çatalbaş G. The effect of student teachers’ liking of children and empathic tendency on the attitudes of teaching profession. International Journal Social Sciences and Education. 2013;3(2): 499-510.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatma Gül Can 0000-0002-6608-6340

Eda Gülbetekin 0000-0002-7946-7687

Fatma Güdücü Tüfekci 0000-0002-5773-5716

Yunus Tunç 0000-0003-0762-9728

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 22 Mart 2021
Kabul Tarihi 27 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

AMA Gül Can F, Gülbetekin E, Güdücü Tüfekci F, Tunç Y. Çocuk gelişimi programına devam eden öğrencilerin çocuk sevme düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi: Ağrı örneği. ADYÜ Sağlık Bilimleri Derg. Aralık 2021;7(3):269-276. doi:10.30569/adiyamansaglik.901130