BibTex RIS Cite

Siyasal Reklamda Ak Parti Hizmetlerinin Temsili: 7 Haziran Seçimlerinde Ak Parti’nin Gazete İlanlari Üzerine Bir Analiz- Ak Party’s Representation Of Services In Political Advertising: An Analysis Of Ak Party’s Newspaper Ads In The 7 June General Election

Year 2016, Volume: 8 Issue: 16, 202 - 221, 28.09.2016
https://doi.org/10.20875/sb.38847

Abstract

Reklam teknik ve yöntemlerinin siyasal alana taşınmasıyla ortaya çıkan siyasal reklamcılık faaliyeti kampanyaların en önemli öğesi haline gelmiştir. Siyasal reklamın araçlarından biri olan gazete ilanları, siyasal parti veya adayların mesajlarını hedef seçmen kitlesine iletmede önemli bir yere sahiptir. Gazete ilanları, Türkiye’de ilk defa 1977 seçimlerinde Adalet Partisi tarafından siyasal reklamın etkili bir aracı olarak kullanılmıştır. AK Parti de iktidara geldikten sonra ortaya koyduğu icraatlerini seçmenlere anlatmak için gazete ilanlarından önemli ölçüde yararlanmıştır. Bu çalışmada, 7 Haziran seçimlerinde AK Parti’nin siyasal reklam olarak yayınladığı ilanlarda hizmet kodunun nasıl temsil edildiği söylem analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Çalışmada, AK Parti’nin hizmet söylemine yoğun olarak gazete ilanlarında yer verdiği ve yaptığı hizmetleri referans noktası olarak göstererek seçmenlerden oy istediği sonucuna varılmıştır. 

References

  • Akay, Rafet A. (2012), Siyasal İletişim Danışmanı, Nobel Yayınları, Ankara
  • Balcı, Ali (2013), Türkiye Dış Politikası:İlkeler, Aktörler, Uygulamalar, Etkileşim Yayınları, İstanbul.
  • Balcı, Şükrü (2003), "Politik Kampanyalarda İmaj Yönetimi (Genç Parti Örneği) ", Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 9, (143-161).
  • Balcı, Şükrü-Bal, Enes (2008), " 22 Temmuz 2007 Genel Seçimleri'nde AKP ve CHP Reklamları: Karşılaştırmalı Bir Analiz ", İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:33, , (5-28).
  • Bongrand, Michael (1992), Politikada Pazarlama, Çev: Fatoş Ersoy, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Çağlar, İsmail-Özkır Yusuf (2015), Türkiye’de Siyasal İletişim (2007-2015), SETA, İstanbul.
  • Çelik, Hilal-Ekşi, Halil (2008). “Söylem Analizi”, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı: 27, (99-117).
  • Değirmenci, Fatih (2003), 18 Nisan 1999 Genel Seçimleri ve Cumhuriyet Halk Partisi ‘nin Siyasal
Year 2016, Volume: 8 Issue: 16, 202 - 221, 28.09.2016
https://doi.org/10.20875/sb.38847

Abstract

References

  • Akay, Rafet A. (2012), Siyasal İletişim Danışmanı, Nobel Yayınları, Ankara
  • Balcı, Ali (2013), Türkiye Dış Politikası:İlkeler, Aktörler, Uygulamalar, Etkileşim Yayınları, İstanbul.
  • Balcı, Şükrü (2003), "Politik Kampanyalarda İmaj Yönetimi (Genç Parti Örneği) ", Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 9, (143-161).
  • Balcı, Şükrü-Bal, Enes (2008), " 22 Temmuz 2007 Genel Seçimleri'nde AKP ve CHP Reklamları: Karşılaştırmalı Bir Analiz ", İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:33, , (5-28).
  • Bongrand, Michael (1992), Politikada Pazarlama, Çev: Fatoş Ersoy, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Çağlar, İsmail-Özkır Yusuf (2015), Türkiye’de Siyasal İletişim (2007-2015), SETA, İstanbul.
  • Çelik, Hilal-Ekşi, Halil (2008). “Söylem Analizi”, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı: 27, (99-117).
  • Değirmenci, Fatih (2003), 18 Nisan 1999 Genel Seçimleri ve Cumhuriyet Halk Partisi ‘nin Siyasal
There are 8 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Tuba Kalçık

Publication Date September 28, 2016
Submission Date May 16, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 8 Issue: 16

Cite

APA Kalçık, T. (2016). Siyasal Reklamda Ak Parti Hizmetlerinin Temsili: 7 Haziran Seçimlerinde Ak Parti’nin Gazete İlanlari Üzerine Bir Analiz- Ak Party’s Representation Of Services In Political Advertising: An Analysis Of Ak Party’s Newspaper Ads In The 7 June General Election. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 202-221. https://doi.org/10.20875/sb.38847