Research Article
BibTex RIS Cite

MÜLTECİ VE SIĞINMACI YETİŞKİNLERE SUNULAN TÜRKÇE DİL ÖĞRETİMİNİN HALK EĞİTİM MERKEZİ ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (TRABZON ÖRNEĞİ)

Year 2020, Volume: 17 Issue: 65, 97 - 115, 15.03.2020

Abstract

Türkiye, düzensiz yollarla ülkemize giriş yapan uluslararası koruma başvuru ve statü sahibi Afganistan uyruklu kişiler ile Geçici Koruma kapsamındaki Suriye uyruklu kişilerin toplumla olan uyumlarını kolaylaştırmak için bir dizi uyum faaliyetleri sunmaktadır. Bunlardan en önemlisi Türkçe dil öğretimidir. Örgün eğitim çağındaki çocuk ve gençler seviyeleri belirlendikten sonra bulundukları yerleşim yerindeki okullara yerleştirilirken okul çağı dışında olan yetişkinler için de başta Halk Eğitim Merkezlerinde olmak üzere Türkçe dil öğretimi imkânı sunulmaktadır. Çalışmanın odağında bu kesime yönelik Türkçe Dil Öğretimi veren öğretmenler yer almaktadır. Çalışmada da Suriye ve Afganistan uyruklu yetişkinlere sunulan Türkçe dil öğretiminin bu öğretmenler tarafından değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma kapsamında Halk eğitim Merkezi bünyesinde görev yapan 15 öğretmenle derinlemesine mülakat yapılmıştır. Mülakattan elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Bu bağlamda, öncelikle bu hizmeti sunan öğretmenlerin genel görünümleri ortaya konmuş, öğretmenlerin bu sürece ilişkin deneyimleri sorgulanmıştır. Ayrıca, eğitim verdikleri hedef kitlenin özellikleri, ihtiyaçları ve beklentileri gözler önüne serilmiştir. Öğretmenlerin bu süreçte karşılaştıkları zorluklar, beklentileri ve çözüm önerileri dile getirilmiştir.

References

  • GÖRGÜN BARAN, A. (2017). “Through The Syrians Refuge in Turkey towards The Creation of The War Migration Theory”. Social Considerations of Migration Movements and Immigration Policies. in. (ed Ş. Ş. Erçetin). USA: IGI Global: 178-196. doi: 10.4018/978-1-5225-3322-1.ch011(online).
  • DİNÇER, O. B. vd. (2013). Suriyeli Mülteci Çocukların Türkiye Devlet Okullarındaki Durumu, Politika ve Uygulama Önerileri. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Çocuk Çalışmaları Birimi (ÇOÇA).
  • DURMUŞ, M. – A. OKUR (2013). Yabancılara Türkçe Öğretimi. Seslere Dayalı Alfabe Eğitimi.Ankara: Grafiker Yayınları.
  • ERDOĞAN, M. (2014). Türkiye’deki Suriyeliler: Toplumsal Kabul ve Uyum Araştırması.Hacettepe Üniversitesi: HÜGO Yayını.
  • ERDOĞAN, M. (2017). Kopuş’tan “Uyum”a Kent Mültecileri Suriyeli Mülteciler ve Belediyelerin Süreç Yönetimi: İstanbul Örneği. Marmara Belediyeler Birimi. İstanbul: Kültür Yayınları.
  • ERYURT, M. A. – İ. KOÇ (2017). Kavramsal Çerçeve ve Yasal Mevzuat. Uydu Kentlerde Yaşayan Sığınmacıların Sosyo-Ekonomik Profili. Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • GÖZÜBÜYÜK TAMER, M. (2019). Trabzon'da Mülteci ve
Year 2020, Volume: 17 Issue: 65, 97 - 115, 15.03.2020

Abstract

References

  • GÖRGÜN BARAN, A. (2017). “Through The Syrians Refuge in Turkey towards The Creation of The War Migration Theory”. Social Considerations of Migration Movements and Immigration Policies. in. (ed Ş. Ş. Erçetin). USA: IGI Global: 178-196. doi: 10.4018/978-1-5225-3322-1.ch011(online).
  • DİNÇER, O. B. vd. (2013). Suriyeli Mülteci Çocukların Türkiye Devlet Okullarındaki Durumu, Politika ve Uygulama Önerileri. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Çocuk Çalışmaları Birimi (ÇOÇA).
  • DURMUŞ, M. – A. OKUR (2013). Yabancılara Türkçe Öğretimi. Seslere Dayalı Alfabe Eğitimi.Ankara: Grafiker Yayınları.
  • ERDOĞAN, M. (2014). Türkiye’deki Suriyeliler: Toplumsal Kabul ve Uyum Araştırması.Hacettepe Üniversitesi: HÜGO Yayını.
  • ERDOĞAN, M. (2017). Kopuş’tan “Uyum”a Kent Mültecileri Suriyeli Mülteciler ve Belediyelerin Süreç Yönetimi: İstanbul Örneği. Marmara Belediyeler Birimi. İstanbul: Kültür Yayınları.
  • ERYURT, M. A. – İ. KOÇ (2017). Kavramsal Çerçeve ve Yasal Mevzuat. Uydu Kentlerde Yaşayan Sığınmacıların Sosyo-Ekonomik Profili. Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • GÖZÜBÜYÜK TAMER, M. (2019). Trabzon'da Mülteci ve
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Mine Gozubuyuk Tamer

Publication Date March 15, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 17 Issue: 65

Cite

APA Gozubuyuk Tamer, M. (2020). MÜLTECİ VE SIĞINMACI YETİŞKİNLERE SUNULAN TÜRKÇE DİL ÖĞRETİMİNİN HALK EĞİTİM MERKEZİ ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (TRABZON ÖRNEĞİ). Karadeniz Araştırmaları, 17(65), 97-115.
AMA Gozubuyuk Tamer M. MÜLTECİ VE SIĞINMACI YETİŞKİNLERE SUNULAN TÜRKÇE DİL ÖĞRETİMİNİN HALK EĞİTİM MERKEZİ ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (TRABZON ÖRNEĞİ). Karadeniz Araştırmaları. March 2020;17(65):97-115.
Chicago Gozubuyuk Tamer, Mine. “MÜLTECİ VE SIĞINMACI YETİŞKİNLERE SUNULAN TÜRKÇE DİL ÖĞRETİMİNİN HALK EĞİTİM MERKEZİ ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (TRABZON ÖRNEĞİ)”. Karadeniz Araştırmaları 17, no. 65 (March 2020): 97-115.
EndNote Gozubuyuk Tamer M (March 1, 2020) MÜLTECİ VE SIĞINMACI YETİŞKİNLERE SUNULAN TÜRKÇE DİL ÖĞRETİMİNİN HALK EĞİTİM MERKEZİ ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (TRABZON ÖRNEĞİ). Karadeniz Araştırmaları 17 65 97–115.
IEEE M. Gozubuyuk Tamer, “MÜLTECİ VE SIĞINMACI YETİŞKİNLERE SUNULAN TÜRKÇE DİL ÖĞRETİMİNİN HALK EĞİTİM MERKEZİ ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (TRABZON ÖRNEĞİ)”, Karadeniz Araştırmaları, vol. 17, no. 65, pp. 97–115, 2020.
ISNAD Gozubuyuk Tamer, Mine. “MÜLTECİ VE SIĞINMACI YETİŞKİNLERE SUNULAN TÜRKÇE DİL ÖĞRETİMİNİN HALK EĞİTİM MERKEZİ ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (TRABZON ÖRNEĞİ)”. Karadeniz Araştırmaları 17/65 (March 2020), 97-115.
JAMA Gozubuyuk Tamer M. MÜLTECİ VE SIĞINMACI YETİŞKİNLERE SUNULAN TÜRKÇE DİL ÖĞRETİMİNİN HALK EĞİTİM MERKEZİ ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (TRABZON ÖRNEĞİ). Karadeniz Araştırmaları. 2020;17:97–115.
MLA Gozubuyuk Tamer, Mine. “MÜLTECİ VE SIĞINMACI YETİŞKİNLERE SUNULAN TÜRKÇE DİL ÖĞRETİMİNİN HALK EĞİTİM MERKEZİ ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (TRABZON ÖRNEĞİ)”. Karadeniz Araştırmaları, vol. 17, no. 65, 2020, pp. 97-115.
Vancouver Gozubuyuk Tamer M. MÜLTECİ VE SIĞINMACI YETİŞKİNLERE SUNULAN TÜRKÇE DİL ÖĞRETİMİNİN HALK EĞİTİM MERKEZİ ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (TRABZON ÖRNEĞİ). Karadeniz Araştırmaları. 2020;17(65):97-115.