Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, Issue: 1, 8 - 18, 25.02.2019

Abstract

References

  • Aydoğan, F. ve Kırık, A. M., (2012). Alternatif Medya Olarak Yeni Medya. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 18, 58-69.
  • BBC Türkçe. (2018, 5 Ekim). Netflix internetin 'yüzde 15'ini tüketiyor'. https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-45750544. Erişim Tarihi: 4 Nisan 2019
  • Çöteli, S., (2016). İnternetten İzlenen Dizi ve Seriyallerin “Araç İletidir” ve “Kullanımlar Doyumlar” Bağlamında İncelenmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 119-134.
  • Deloitte. (2018). Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Reklamcılar Derneği Raporu 2017. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/technology-media-telecommunications/RD%20Medya%20ve%20Reklam%20Yatirimlari%202017%20Raporu.pdf. Erişim Tarihi: 3 Şubat 2019
  • digitalage.com. (2019, 3 Ocak). 2018’de Dünyanın Dijital Görünümü. https://digitalage.com.tr/2018de-dunyanin-dijital-gorunumu/. Erişim Tarihi: 15 Şubat 2019
  • Koloğlu, S. (2017, 15 Haziran). İnternet Dizilerimiz Daha Özgür. Milliyet. http://www.milliyet.com.tr/internet-dizilerimiz-daha-ozgur/cadde/ydetay/2468504/ default.htm. Erişim Tarihi: 15 Mart 2015
  • Muradoğlu, C. (2017, Temmuz). Yeni Ekran. Forbes [E-format]. ss. 88-90
  • ntv.com.tr. (2018, 22 Ocak). Sadece evde ve yolda değil tuvaletlerde de film ve dizi izliyoruz (Netflix Araştırması). https://www.ntv.com.tr/galeri/sanat/sadece-evde-ve- yolda-degil-tuvaletlerde-de-film-ve-dizi-izliyoruz-netflix-arasti,TVQZ1TmPQUe2rUUDtXWbig. Erişim Tarihi: 16 Ocak 2019
  • RTÜK. (2018, Haziran). Vatandaş Bildirimleri Yıllık Raporu 2017. https://www.rtuk.gov.tr/assets/Icerik/AltSiteler/2017yilivatandasbildirimleriraporu.pdf. Erişim Tarihi: 15 Şubat 2019
  • TÜİK. (2018). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Alışkanlıkları Araştırması. tuik.gov.tr. Erişim Tarihi: 19 Şubat 2019

Dijital Dönüşüm Bağlamında Türkiye’de Dizi Sektörü ve Geleceği

Year 2019, Issue: 1, 8 - 18, 25.02.2019

Abstract

Son yıllarda dijital teknolojilerde yaşanan gelişmeler insanların izleme alışkanlıklarını da değiştirmiş bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı son zamanlarda artan internet dizilerinin televizyon dizileri karşısındaki durumunu tartışmaktır. Çalışma için en az 100 bölüm dizi çekmiş yönetmenlerle görüşülmüştür. Görüşülen yönetmenler Amaçlı Örneklem Yöntemleri içerisinde Uzman Örneklem Yöntemine göre seçilmiştir. Bu Yöntem ile Kudret Sabancı, Sadullah Şentürk, Sadullah Celen, Cem Karcı, Murat Düzgünoğlu, Kerem Çakıroğlu, Ömer Uğur, Mehmet Bahadır Er, Bora Tekay, Kartal Çidamlı ile görüşülmüştür. Görüşme sonucunda dijital ortamlarda yayınlanan dizilerin televizyonda yayınlanan dizilerden teknik olarak daha kaliteli olduğu ve izleme alışkanlıklarının bu yöne evrildiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışma günümüz Türkiye’sinde internette yayınlanan dizilerin mevcut durumunu ve televizyon dizilerinin geleceğine dair durumunu tartışması bakımından önem arz etmektedir.

References

  • Aydoğan, F. ve Kırık, A. M., (2012). Alternatif Medya Olarak Yeni Medya. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 18, 58-69.
  • BBC Türkçe. (2018, 5 Ekim). Netflix internetin 'yüzde 15'ini tüketiyor'. https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-45750544. Erişim Tarihi: 4 Nisan 2019
  • Çöteli, S., (2016). İnternetten İzlenen Dizi ve Seriyallerin “Araç İletidir” ve “Kullanımlar Doyumlar” Bağlamında İncelenmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 119-134.
  • Deloitte. (2018). Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Reklamcılar Derneği Raporu 2017. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/technology-media-telecommunications/RD%20Medya%20ve%20Reklam%20Yatirimlari%202017%20Raporu.pdf. Erişim Tarihi: 3 Şubat 2019
  • digitalage.com. (2019, 3 Ocak). 2018’de Dünyanın Dijital Görünümü. https://digitalage.com.tr/2018de-dunyanin-dijital-gorunumu/. Erişim Tarihi: 15 Şubat 2019
  • Koloğlu, S. (2017, 15 Haziran). İnternet Dizilerimiz Daha Özgür. Milliyet. http://www.milliyet.com.tr/internet-dizilerimiz-daha-ozgur/cadde/ydetay/2468504/ default.htm. Erişim Tarihi: 15 Mart 2015
  • Muradoğlu, C. (2017, Temmuz). Yeni Ekran. Forbes [E-format]. ss. 88-90
  • ntv.com.tr. (2018, 22 Ocak). Sadece evde ve yolda değil tuvaletlerde de film ve dizi izliyoruz (Netflix Araştırması). https://www.ntv.com.tr/galeri/sanat/sadece-evde-ve- yolda-degil-tuvaletlerde-de-film-ve-dizi-izliyoruz-netflix-arasti,TVQZ1TmPQUe2rUUDtXWbig. Erişim Tarihi: 16 Ocak 2019
  • RTÜK. (2018, Haziran). Vatandaş Bildirimleri Yıllık Raporu 2017. https://www.rtuk.gov.tr/assets/Icerik/AltSiteler/2017yilivatandasbildirimleriraporu.pdf. Erişim Tarihi: 15 Şubat 2019
  • TÜİK. (2018). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Alışkanlıkları Araştırması. tuik.gov.tr. Erişim Tarihi: 19 Şubat 2019
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Ferit Çağıl

Funda Masdar Kara

Publication Date February 25, 2019
Published in Issue Year 2019Issue: 1

Cite

APA Çağıl, F., & Masdar Kara, F. (2019). Dijital Dönüşüm Bağlamında Türkiye’de Dizi Sektörü ve Geleceği. ARTS: Artuklu Sanat Ve Beşeri Bilimler Dergisi(1), 8-18. https://doi.org/10.46372/arts.570181

ARTS is licensed under CC BY-NC 4.0 cc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1nc.svg?ref=chooser-v1