Küresel
ölçekte yaşanan hızlı değişimlerin yarattığı belirsizlik ortamı, örgütleri daha
stratejik davranmaya yöneltmektedir. Değişimlerin teknolojik, ekonomik, siyasal
boyutları olduğu gibi daha geniş kapsamda toplumsal bir boyutu da
bulunmaktadır. Bu noktada, halkla ilişkilerin ağırlıklı olarak toplumsal
boyutuyla örgütlerin çevresel uyumuna dönük yol gösterici stratejik bir rol
üstlendiği görülmektedir. Stratejik yönüyle halkla ilişkiler iç ve dış çevrede
yaşanan gelişmeleri sürekli ve düzenli bir biçimde izlemekte ve gelişmeler
doğrultusunda örgütün doğru yönetsel kararlar almasına katkı sunmaktadır.
Kurumsal vatandaşlık, toplumsal meşruiyet, hesap verebilirlik, şeffaflık ve
sosyal sorumluluk gibi kavramlar etrafında toplumsal talep ve beklentilerin örgütler
üzerinde baskı oluşturması halkla ilişkilerin stratejik rolünü daha da kritik
hale getirmektedir. Halkla ilişkilerin tarihsel rolleri içerisinde yeni bir
aşamayı ifade eden stratejik rolünün uygulamada örgütler tarafından ne düzeyde
benimsendiği bu noktada önem taşımaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 10, 2018 |
Submission Date | October 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 15 |